Eu în mers am 40-50, problema e că acea cutie în care era filtru acum nu e 100% entașă, și poate suge puțin aer cald. Dar dacă sugea cred că era și mai cald aerul. Mașina trage la fel, nu știu cum să aflu exact valorile nominale, ar fi fain un tabel dar nu găsesc.
Te asteptai la ce anume sa fie racheta? Ai facut modificarile alea degeaba, cit aer intra inainte, la fel intra si acum, de aia nu simti nici o diferenta.
Diferenta simti daca ai avea alt filtru, pentru ca tu lasi aerul sa intre, dar ala ajun ge la filtru, acolo este permis sa patrunda acea cantitate de aer, care la tine este aceiasi, pentru ca nu ai schimbat nimic de fapt.
Aerul ce intra spre filtru este in regula, conteaza ce trece de filtru, iar daca ai acelasi filtru, nu te astepta la minuni.
De unde stii ce tem are aerul din admisie? Iti arata la bord sau de unde stii ca este 60-70 grade?
Normal ar trebuie sa fie tem mica, temperatura aerului de afara, plus caldura ce emana motorul, va da acea temp a aerului ce intra in admisie.
Sa scazi temp, cauta sa izolezi, conductele prin care merge aerul incepind din fata pana in galeria de admisie.
Cuati izolatori de astia termici ce se folosesc la masini, si infasori acele galerii, conducte, asa vei mentine o temp mai scazuta.
Am tester, pot să văd și temperatura din catalizator.
Ideea e că aerul având mai mult loc să se "desfășoare", adică să "curgă" mai bine, crește debitul. Problema e că acum mai suge și aer cald, că acea cutie unde este filtrul nu este închisă ermetic. Singura schimbare pe care o sesizez este sunetul mai sportiv și blowofful.
Asa este, acea cutie unde sta filtru nu este perfect etansa, dar ai la filtru pe margine cauciuc, garnitura, eu asa stiu, deci nu stiu daca ar trage aer pe linga cutie, sa traga aer din jurul motorului.
Dar cum zic, toate galeriile alea is acolo in compartimentul motor, si acolo ai vazut si tu ce temperatura mare este, acele galerii is fierbinti, pune mina pe ele si o sa vezi cas calde rau, deci intra aer in acele galerii calde, aerul intra de afara cit sa aiba 30-40 grade, dar galeriile si cutia unde sta filtru fiind calde si caldura mare in jurul lor, normal ca cresc temp aerului din interior.
Plus ca filtru ala tine aerul pe loc, aerul nu trece prin el ca si cum ar trece daca nu ar fi acolo filtru, deci chestia asta duce la o mai mare inclazire a aerului.
Ce poti sa faci, cum am spus, sa izolezi galeriile si cutia unde sta filtru, asa, mentii tem mai scazuta la aer.
Cauta pe net si vezi ca sunt firme care fac asa ceva, adica fac materiale de astea ce izoleaza sistemul asta de aer.
Eu am vazut la masini asa ceva, masini din fabrica cu conducte izolate termic.
La o temp prea mare a aerului amestecu nu mai este ala f bine facut, scade din putere, chiar daca nu simti tu, dar asa se aduna din diferite locuri.
Legat de sunet, fiecare cu cel doare eu is pentru zgomote cit mai slabe, daca s-ar putea ca masina sa nu se auda cand functioneaza as fi super multumit.
Cind merg pe autostrada, aud asa citeodata un biriit de ala, stai te uiti, mai de unde vine apoi vezi pe unu cu trotineta face doara zgomot ca masina mai mult sta pe loc deci pe unia ii incinta sa auda galagie, dar masina e praf, slaba rau, cum zic zici ca sta pe loc, de abia se tiriie
Sincer nu stiu ce vad unia la chestia asta, sa auda galagie, cand lumea si normele is din ce in ce pe cit mai putine noxe, mai putina poluare fonica etc.
Dar cum zic fiecare cu cel doare.
Înainte să nu îmi bag eu degetele pe acolo era ermetică, fix cum ai zis tu cu garnitură, dar cum filtru sport nu avea nicio șansă să încapă în cutia aia, am adaptat-o cu flexul
Vreau să precizez că am făcut o treabă foarte bună având în vedere că alți amatori doar scot acea cutie cu totul și pun filtrul direct pe galerie, ceea ce e o mizerie.
Mie îmi place sunetul sportiv, mașina are 150cp stock și fuge bine, nu e trotineta să facă gălăgie și să nu meargă.
Deci eu cred că am făcut o treabă bună și că 50 grade e ok în admisie. Probabil dacă pui filtru direct pe galerie sub 80 grade nu scoți.
Dar tu ai pus filtru ala in cutia originala si nu simti nicio o diferenta adica bani irositi, pentru ca acolo fluxul de aer este cel pentru filtru original.
Bine nu stiu daca l-ai fi pus cum se face adica direct pe galerie, sa fi simtit ceva, dar ai fi putut incerca si asa, apoi vedeai daca e ceva diferenta.
Am avut si eu pe cineva care a pus filtru de ala de la K&N dar nu am intrebat daca a simtit ceva diferenta fata de cel original.
Eu am motor pe benzina, pe aici motorina nu-i vazuta bine, CP 240 cu masina originala, dar asa e cand ai benzina.Motorina mai sunt pe ici colo, dar f putine.
BMW am vazut de cand is pe aici unu singur diesel tot 2 litri de asta seria 3.
Dar diesel cu turbina de 2 litri nu mai stiu citi CP are, cred ca undeva la 150, poate ceva mai mult, insa consumul este f redus, este adevarat, motorina da putere mai mare pentru ca arde toata, arde toata pentru ca nu este aprinsa prin scinteie, deci cand ia foc ia foc in toata masa ei, ceea ce rezulta o mai buna ardere, comparativ cu bujia care da scinteie in anumite pucte sau punct, de acolo plecind apoi focul sin rest.
Dar diesel is puturoase incete, personal imi plac astea pe benzina.
Păi tot benzinar am. 1.8T 150cp AWT. Am avut acum 5 ani un diesel și nu mi-a plăcut deloc fiabilitatea. Exact aceeași mașină, passat b5.5 doar că cea veche era variant, și asta pe care o am acum e sedan.
Filtrul ala kn este foarte scump, 600 de lei pentru un filtru nu dau.
Am încercat și fără cutia aia, direct pe galerie, și nu sesizez nicio diferență de putere, dar când pun mana pe filtru e fierbinte din cauză că nu e în cutie.