Știi care sunt singurii șoferi pe care nu ii claxonez când fac tâmpenii în trafic? Ai ghicit pe aia cu semnul de începător. Că înțeleg de ce se mișcă mai lent.
Asta cu semnele mi se pare ceva aiurea, nu le vad rostu. Daca conduci incet, poti sa ai sem, n sau sa nu ai ca tot te claxoneaza aia deci dupa mine semnul ala este egal cu zero.
Doara UE aare asa ceva, de exemplu aici la mine in state, nu existe semne de genul asta de incepator de rahat cu prune.
Nu exista nici chestia ca nu ai putea sa conduci masini cu pedala de ambreaj sau standar cum le zic aici, daca conduci masini cu transmisie automata.
Aici permisul este permis si atit, nu ai permise diferite, unia pentru automate, altii pentru standard.
Adevarul este ca unle chestii ces bagate pe acolo asa cum ai spus si tu ingreuneaza mersul lucrurilor, in loc sa le usureze. Cum este cu permisul ala, lasa omu, are permis lasa-l sa conduca ce poate ce vrea, doara asa poate sa capete experienta si sa nu mai conduca f incept, sa nu mai produca accidente etc.
Daca tu ingradesti omului accesu la multe, ala cum vrei sa invete? Este diferenta cand faci ceva singur si cand faci o scoala, l; a scoala nu sta nimeni dupa tine, hai hai, gata la revedere
Nu cunosc niciun șofer începător care să meargă lent, care să pornească lent de la semafor, care să îngreuneze traficul...
Nu cunosc niciun șofer începător care să se adapteze atât de greu ca tine...
Nu cunosc niciun șofer începător care să-i pese dacă este claxonat sau depășit... Chiar atât de mult încât se leagă de niste banale semne... De parcă semnele sunt problema, nu șoferul.
În orice caz... Spune-mi în ce oraș conduci că să știu unde să nu merg.
Și nu crezi că te vor claxona mai mulți șoferi dacă te miști ca ochii mortului și NU ai semn de începător decât dacă ai semn de începător?
Tocmai ăsta este rolul semnului de începător, să semnalizeze celorlalți participanți la trafic că trebuie să aibă răbdare cu tine și să fie mai prudenți în preajma ta.
Toate masurile care au fost luate de-a lungul timpului, in ceea ce priveste regulile de circulatie, au fost luate pe baza unor analize si constatari sa le zic "istorice".
Ca sunt si neajunsuri, da sunt. Dar partile pozitive ale unei reguli sunt mult mai mari decat cele negative. Si atunci se alege raul cel mai mic.
Pe mine nu m-au incurcat deloc semnele cate le-am avut pe masina. Sunt soferi care se baga si iti taie fata oricat de bine ai merge, nu tin ei cont de semnul tau.
Ca sa nu mai pornesti mai lent decat altii, invata-ti masina si stai cu ochii pe semafor, cand stii ca e aproape sa puna verde baga in viteza si cand se pune verde pornesti.
Si ce vrei acum? Sa-ti mai moara motorul de 3 ori in timp ce te scarpini in buric si te misti ca mumia, dupa sa te astepte aia din spate pana pleci de pe loc? Asa e in trafic, mai iei, mai dai, nu-ti convine da-ti semnele jos dar amenda tu o platesti
"Nu prea văd cum faptul că ar știi alții că sunt începătoare m-ar ajuta."
Concluzia mea trasa dupa intrebarile pe care le pui este ca ar trebui sa ramai cu picioarele pe asfalt si cu mainile in buzunar, ca cine stie ce naiba o sa faci dupa ce-ti iei permisul (pe bani, bineinteles) si o sa-ti tremure mainile pe volan precum un caine la injectie si o sa faci o prostie mare, DACA o sa-l iei vreodata.
"Nu prea văd cum faptul că ar știi alții că sunt începătoare m-ar ajuta." Ce anume nu vezi? Cu ce sa te ajute pe tine? Te ajuta prin faptul că ceilalți participanți la trafic vor fi mai atenți in preajma ta și mai răbdători. Semnul de începător ii determina pe ceilalti să păstreze distanta fata de tine ca in cazul unei frânări bruște, schimbarea benzii fara asigurare, nemenținerea benzii samd, cum fac unii începători, să poata evita. Asta e rolul semnului de începător, sa semnalizeze celorlalți participanți motivul pentru care te miști greu și faci greșeli și să fie atenți.
Btw, nu ți-o spun cu răutate, dar ți-am citit celelalte întrebări și nu prea înțeleg de ce le pui, adică sunt la mintea cocosului unele răspunsuri.
Cum sa fie mai greu să conduci o automata când tot ce trebuie sa faci e sa o pui in drive? Nu mai faci nimic până la destinație, accelerație, frana și atât. Nu îți poate muri motorul, nu poți greși treptele de viteza pentru că nu mai ai tu grija asta.
Sau "cum îmi dau seama in ce treapta sunt?" pai cum să-ți dai seama? Tu trebuie să știi in ce treapta ești, vrei sa te anunțe mașina?
Sau "de ce nu trebuie sa mă uit la schimbător când schimb treptele?" Poate pentru că trebuie să te uiți în fața și să fii atenta la trafic? Daca pune unul frana în fata ta, tu intri direct in el pentru că te uitai la schimbător.
Sunt efectiv întrebări la care răspunsul este evident.
Sunt curios prin ce "moduri" ai obtinut permisul, avand in vedere ce intrebari pui
In ultima perioada vad ca pui numai intrebari despre masini, soferie etc.
Si intrebarile sunt de o natura de iti vine sa iti arunci pc-ul pe geam cand vezi ce "probleme" au unii.
Daca tu nu ai inteligenta necesara sa iti dai seama de ce ar fi important acel semn, inseamna ca masina nu e de tine
Si daca ar fi asta singura intrebare asa.
Ai intrebari precum "mi se pare ilogic ca un șofer care a învățat să conducă pe o mașină automată să poată conduce doar mașini automate dacă cei care învață pe mașini manuale pot conduce și manuale și automate."
sau
"Pot merge pe autostrada cu 30km/h, viteza cu care invat sa conduc?" etc
Ia-ti dracu o bicicleta si lasa masina. Poate ajungi la stiri.
Te mai si intrebi de ce majoritatea oamenilor te iau la *** cand vad ce intrebari stupide pui cateodata.
Scuzati limbajul.
Pai ai dreptate, dar gandeste-te ca pentru fiecare bou care te claxonaeza ca mergi asa sunt alti 10 oameni care din cauza ca au vazut semnul au fost rabdatori cu tine. Ii vezi doar pe aia naspa ca aia semnalizeaza, dar in general rolul semnului e sa te ajute
Nu.
Daca unii soferi au senzatia ca ingreunezi traficul, te vor claxona oricum, ba chiar mai mult daca nu ai semnul de incepator. Daca ai semn, unii s-ar putea sa te "ierte".
Uite câteva sfaturi utile pentru începători https://auto-legal.ro/......conducere/