Dacia 1300, 54 de cai putere, carburator. Adica o plecare de pe loc cu adevarat dificila, fata de Dacia 1300 Loganul pleaca practic singur.
De cand ne imbrobodesti cu sofatul dumitale
Unii clar nu sunt facuti pentru condus, no offence, stiu ca o sa-mi sara in cap soferi de genul celor care au permis de 1 an si 2 luni cu expresii "tu nu ai fost incepator?", dar cam asa este
Unele persoane nu au fratilor abilitatile specifice sofatului, e atat de simplu.
Am o vecina la +50 de ani care are permis de 2 ani de zile si inca mai are nevoie sa invete cum se parcheaza, fiind din categoria 'nu trebuia sa am vreodata permis, ca nu am nicio aptitudine!'
Si abunda tara asta in astfel de specimene care au vrut si ele sa aiba permis ca sa mearga 400 de metri pana la magazin cu masina.
Sunt curios cati mai luati permis daca era ca pe vremea parintilor nostri cu, poligon si traseu de noapte, si cred ca nici eu nu luam.
Dar o multime sigur nu luau!
Acum revenind la ce ai intrebat dumneata.
Scoala am facut pe benzinara ca si tine, culmea dupa ce am luat permisul mi-am luat diesel (da stiu, greselile tineretii ), dupa care am continuat sa am masini doar pe benzina, pentru ca iubesc benzina.
Nu am simtit nicio trecere de care ne zici, daca stii ce sa faci pe benzina te descurci si pe diesel fara probleme.
Plecare de pe loc la diesel se face mai usor.
Stiu ca vorbesti de cutie manuala!
Daca te sperie atat de tare trecerea de pe diesel pe benzinara este clar ca esti o soferita pretabila doar pentru cutie automata, mergi doar pe automate si ai scapat de acest chin.
Stiu ca pe automata vei avea la inceput alt chin (specific tie care ai condus doar manuale), lesne de inteles pentru ca exista si acolo mai multe tipuri de setari ale cutiei in functie de marca si model, nu avem aceeasi cutie automata simplista ca la un VW din 2000, astea sport suparate au si alte smecherii pe acolo, difera putin pe Porsche fata de Ford, difera pe honda fata de BMW, dar dupa ce gasesti acea chichita nu te vei mai pacienta si iti va placea mai mult automata.
Prin cutii automate diferite vorbesc de padele, de diferite moduri de condus configurabile din setari, de secventiala etc
Daca ai facut scoala pe cutie automata nu ai voie sa conduci cutii manuale, invers da!
Succesuri
Până nu de mult spuneai că nu ai condus niciodată o mașină pe benzina. Acum spui invers. De ce minți?
Plecarea de pe loc la o masina cu transmisie manuala este la fel, atit pentru benzina, cit si pentru motorina.
Dar sunt masini pe benzina, la care nu-ti moare la intrare scuze, nu-ti moare motorul, daca nu prea esti asa invatat cu pedala de ambreaj.
Eu am mers cu un junghi de ford SUV de asta manual si am ramas surprins, schimbai, nu murea motoru nicicum.
Am citit pe aici, daca nu ma insel si unia au spus ca sunt asa masini, facute sa nu-ti moara la intrare, scuze, la plecare voiam sa zic
La diesel o sa se intimple exact la fel.Asa ca daca nu te poti acomoda cu masini manuale, fa si tu pe cele cu transmisie automata, la alea nu-ti moare nici daca vrei , nu vei avea niciodata probleme cu opritu motorului cand nu ai vrea sa se intimple.
La alea cu transmisie automata, nu conteaxa ca e diesel sau benizna, o sa fii profesionist, desenezi cu masina pe sosea alea is viitorul, nu sa tot bagi, sa scoti asa intruna, de spui ca esti la sala de fitnes
Bagi si scoti la sala sau in pat , cand conduci o masina, trebuie sa stai relaxat, sa fii linistit, chestii de astea.
Eu am facut scoala pe masini cu benzina, atit cu transmisie manuala, cit si automata.
Am facut scoala in RO, am un permis acolo, dar cred ca este expirat deja apoi am invatat, vorba vine, am mers nitel pe aici prin State cu masini de astea transmisie automata si cam aia a fost, am si permis de aici, il folosesc si cand vin in RO tot pe asta.
Acu depinde si ce indeminare ai tu, fiecare are taletele lui, pentru unia e f usor, pentru altii trebuie timp mai mult, asa ca nu dispera, insista si vei reusi, repetitia este mama invataturii.
Pentru a nu avea probleme cu plecarea de pe loc la benzinare cu motor mic, tine accelerația constant la ~1200-1500 de turații. Și lucrezi ușor din ambreiaj, nu moare motorul și pleci și finuț
Normal, fiecare ambreiaj prinde diferit. Si cineva cu exp are nevoie de cel putin 1 minut de acomodare, dar tu. Musai adaptare ....altfel o dai in bara.