Un 1.6 benzina nu face fata unui 1.7 diesel deoarece dieselul are cuplu mai mare ceea ce rezulta un demaraj mai bun, Ia fa o incercare de la 130 sa bagati amandoi acceleratia la fund sa vedeti care fuge mai repede, normal ca benzinarul Uite, am facut de ras pe unu cu golf 5 acum 2-3 saptamani pe autostrada, mergeam la 130 km/h, trece ala pe langa mine cred ca avea 150-160, bag acceleratia la fund, in cateva secunde eram la 180 km/h in fata lui si totusi aveam masina destul de incarcata si mergeam si pe gpl adica din 136 aveam undeva la 120 + ca era incarcata deci avea undeva la 1.5 tone in total. Un diesel este foarte 'agil' la viteze mici, in oras etc... dar daca il bagi pe autostrada si pe astea, daca nu ai macar peste 110 cai putere [depinde si de greutatea masinii, ma refer la astea un pic mai grele, peste 1.2 tone] atunci frate, imi pare rau pentru tine! Eu ma gandesc sa-mi iau un v70 2.4 turbo diesel, 185 cai putere dar masina costa 5000 taxele 8000 si nu-mi convine deloc
Opel nu ma impresioneaza cu nimic, sincer, la confort sunt destul de varza adica am avut ocazia sa merg cu cineva cu un opel astra nou, ultimul model, nici nu stiu ce motor avea dar era full option, mergea bine, nu avea probleme[ ca orice masina noua ] dar dupa o ora de mers a inceput sa ma doara spatele Eu cu v40-ul meu din 97 merg 8-9 ore in continu si nu am nimic, nu ma doare nimic. Am vazut chiar pe cei de la promotor laudand confortul din volvo, volvo avand cele mai confortabile scaune [asta datorita proiectarii acestora cu ajutorul doctorilor ortopezi (de oase) ] Si le dau dreptate! Deseori cand vreau sa ma relaxez, cand ma simt naspa, am o senzatie de disconfort, ma duc si stau 10-20 de minute in masina fara sa fac nimic, doar stau...
Acum sa comparam opel cu vw si ford, am fost si cu un ford focus nou, destul de recent 1.0 ecoboost care mergea foarte bine si confortul era mult mai bun fata de cel din opel, dupa 2 ore de mers nu aveam absolut nimic. Opel nu prea este cine stie ce adica mai bine iti iei un logan decat o astra g, pentru simplul fapt ca intretinerea la opel este mult mai scumpa, vorbeam cu un prieten si dintr-odata mi-a trimis mesaj ca nu stiu ce am lasat comm la o poza postata de promotor ca opel este usor de intretinut, volanta [nu mai stiu carui model] costa 6000 RON, destul de stricacioase [fost proprietar de opel cel cu care am vorbit] Sunt destul de stricacioase si piesele sunt chiar scumpe, ma uit la volanta pentru v40-ul meu despre care toata lumea-l vorbeste de rau ca piesele costa de te usuca, 2000 RON volanta, alta am vazut-o la 3000, deci piesele de opel ajung uneori sa fie mai scumpe decat cele de bmw, merc, audi... mi se pare ciudat. opel pentru mine e ceva de genul HopelESS [tradus inseamna fara speranta]
Depinde la care te referi. Eu cunosc 3 motoare:
1.7D - vechitura, consum mic, fiabilitate mare, putere foarte mica, zgomot naspa
1.7 TD/TDS/DTI - motor Isuzu, putere micuta dar ok, consum scazut, fiabilitate mare (din ce am vazut eu). Am auzit de probleme la chiuloasa/garnitura de chiuloasa, dar n-am patit;
1. 7CDTI - n-am prea condus, nu stiu cum merge cand e in mintile lui, dar am vazut foarte multe infundate, sunt foarte sensibile iar piesele/manopera sunt scumpe, fiind un motor destul de complicat.
Mie imi plac cele de la Isuzu, sunt ok, dar in general Opel nu prea a excelat in motorizarile diesel. Motoarele pe benzina le-au iesit lor bine, atat cele de oras de capacitati mici, cat si cele mari, pentru masinile sport.
Daca vrei diesel mai bine mergi pe Ford, Volkswagen (cu cateva exceptii), Kia sau chiar Renault.
Se vede ca multi vorbesc in necunostinta de cauza. 1.7 CDTI consuma enorm pentru un motor Diesel. Iarna intr-un oras ca Bucurestiul sare si de 10l/100 km daca mergi pe distante scurte.
Unul dintre dezavantaje este ca el in totdeauna va fi puturosdaca vorbim de TD/DTI pana in 75 cp.
Cel in 101 cp am auzit ca nu este foarte fiabil.
Alege 1.7 ala normal 70 sau 75 cp, ai consum super bun si fiabilitate bunaa!
Si trage ca o caruta , sincer, cum se descurca 75 cai la peste 1.2 tone? Mergeam frumos in spatele unui astra G 1.7 cdti, acest opel era in spatele unui tir, cand sa intre in depasire m-a acoperit cu fum negru si a durat peste 10 secunde sa-l depaseasca de la 70 km/h, eu cu masinuta mea depasesc tirurile in mai putin de 8 secunde chiar si in panta ) [volvo v40 1997 2.0i ] d-aia nu ma complic cu alea slabe, cand ai dita mai coloana in fata si te grabesti undeva si coloana merge cu 60-70 si e limita de 90 si vrei sa intri in depasire si tr tr tr tr tr tr o ora pana depasesti coloana mai bine apesi o data pe acceleratie si ai depasit intr-un timp scurt cu toate ca poate platesti cu 10 lei mai mult pe 100 de km, a mea merge pe GPL si consuma undeva la 10% [eu nu merg in regim lasa-ma ca sa te las, eu fac depasiri etc... si obisnuiesc sa bag acceleratia la podea schimband treapta superioara pe la 5500-6000 rpm, de la 4000 in sus accelereaza ca MiG-ul sta intre cuplu max si putere maxima PS merg pe GPL deci 10x3=30 de lei pe 100 km, cat consuma un 1.7 cdti? sa zicem 6% 6x6=36 de lei pe 100 km, si cu opelu ala la deal pr pr tr tr. De asta nu-mi plac alea slabe, mai ales cand ma pregatesc sa ma bag in depasire si se baga unu din spate si stau dupa el o gramada pana depaseste coloana. Pentru oras 1.7 cdti ar fi ok dar daca este sa faci mai multe drumuri prin afara ia-ti ceva mai bun, si sa nu fie chiar opel ca astia nu au cine stie ce motoare, 1.6 pe benzina are 101 cai, 1.8 are 110, vw are 110 si 115 la 1.6 ) Deci la putere sunt slabe opelurile...
Tin sa te contrazic la ultima parte, Opel are niste motoare chiar zvelte, pentru capacitatile si mai ales consumurile pe care le prezinta.
Astra G se descurca ok si motorizarea 1.2 75cp benzina de la ei. Abia cu aia te chinui in depasiri, dar in oras e super ok masinuta, nu pleaca greoi, nu da in nas, mai pe scurt nu stai sa pazesti motorul cu piciorul pe ambreaj, cum faci la Golf 1.4 16v 75cp.
Am avut un Astra G 1.7 DTI de 55kw deci aproape 75cp, la o revizie amanuntita, si a stat la mine o saptamana si ceva. Un prieten ce are Seat Leon 1.6 16v manca rahat permanent despre Opel, Renault... Comportament tipic de cioban cu "volzvagan" in cap. L-am luat la un drum cu "Isuzu" asta de 1.7, si de atunci (2 saptamani) nu mai zice nimic de rau de Opel. A zis si el, sunt masini mai nefinisate fata de VAG, si recunosc si eu, dar l-a impresionat tinuta de drum adevarata pe care o prezinta un Opel. Nu spun, a zis ca da impresia ca fuge dar cand se uita in bord vede ca nu are viteza asa mare, dar a trebuit sa-i arat talonul ca sa ma creada ca-s doar 75cp, el era sigur ca e 1.7 CDTI de 100+ cai. Nu mai zic, alt prieten cu Golf 3 diesel care sudeaza in fiecare an cate ceva la ea, cand a condus un Opel Astra F 1.4 8v al unui pietar, si a vazut si el ce neintretinuta e masina si cum merge cu 120km/h fara sa auda motorul macar, a inceput si el sa respecte Opel.
Ca sa nu mai vorbim de motoarele de pe Calibra si Kadett/Astra GSI, care se iau de VR6 cu motoare 2.0.
Romanul nostru mai intai vorbeste si dupa aia casca ochii, toti se trezesc vorbind de rau diverse marci fara sa fi condus macar mai mult de 2-3 masini la viata lor, preiau prostiile de la unul la altul.
Daca e sa te iei dupa atotstiitori, Basescu fura, Ponta stie politica, Udrea e o curva, n-ai ce face in Romania, si Volkswagen face cele mai bune masini (pe o raza de 10km in jurul fabricilor lor, probabil).
Realitatea e ca Romania e o tara in care se poate trai omeneste (uita-te la tarile din Africa daca nu ma crezi), Opel e printre cele mai pretabile masini pentru competitii iar Ponta...
Cristi Cristi- imi place ce ai spus despre volvo. Tatal meu are un v70 2.3 benzina mananca asfalt . E adevarat ca sunt foarte confortabile scaunele!
Nu stiu de unde ti-ai facut tu impresia asta cu dieselurile, mie mi se pare total invers; chiar si cu dieseluri de 150cp, eu ma plictisesc pana se tureaza in oras, ca sa se miste. Iar la viteza mare, cand benzinarul nu mai are cuplu si se plafoneaza, la dieseluri baga turbina in continuare si dispari in fata benzinarelor de aceeasi putere. Nu iti trebuie peste 110 "ca sa faci fata", un ALH pe Golf 4 te duce relativ repede pana la 180-190, mentinand cuplu continuu, si are 90cp. Iar minunatiile alea de 1.6 16v daca prind 150 inseamna ca inca n-au 300. 000km, si nu poti merge prea mult asa, ca dupa 100km condusi sportiv trebuie sa-i bagi ulei, sa nu ramai fara.
Iti dau dreptate, Opel e o masina aproape echivalenta cu Dacia (doar ca nu se rastoarna la 60 ca Loganul), insa pentru mine Opel e masina de nebunii, marca cu care faceam demaraje 0-80 printre blocuri la 15 ani (Kadett 1.3 carburatie), masina care m-a invatat ce inseamna sa nu poti folosi nici 30% din cuplu pentru demaraj, altfel ramai pe loc cu burn (Astra F C20LET), si in care am inteles ce inseamna sa te salveze sistemele de siguranta (Astra H 1.9 CDTI sport 6 trepte, 195 km/h in 500m, dupa care ne-a ramas insuficient pentru franare si soferul a tras frana de mana la 100km/h, intorcand-o in cativa metri, fara sa piarda controlul - s-au blocat usile instant, iar compresoarele pentru airbag-uri au inceput sa bazaie hotarat ).
Si dupa astea, lumea vine si imi spune ca 'volzvagan ie cele mai bune, opal is naspa tare'. Cu VAG-uri am avut ocazia sa vad mai mult erori ESP in situatii cu risc foarte mic, erori ABS, pedale de frana moale, balans in viraje, fum excesiv, nivel 'scadent' la ulei si benzinare care nu-s in stare sa mute caroseriile, daramite sa fuga cu ele.
De asta, cand vine vorba de cazane de rand, prefer oricand Ford, Renault, Opel si poate si altele, in ciuda VAG-urilor care ofera nimic pentru mine.
Si da, de la Astra H in sus iti cam rupi spatele in ele, au cam exagerat astia, le-au facut pe toate ca pentru mine
Iar Volvo e marca premium, asa ca mi se pare si normal sa fie peste Opel, care e totusi o Dacie nemteasca. Dar una mai condimentata decat Volkswagen, parerea mea.
Daca vreau ceva care sa-mi puna oasele in ordine de la nemtoaicele ce le-am avut (ca toate-s praf la scaune, chiar si W124), si n-am bani de Volvo pe gustul meu, imi iau Renault.
V40-ul meu a costat 2000 de euro acum 4 ani cand tatal meu l-a cumparat, anul trecut l-am primit Iti dau dreptate, la siguranta opel bate vw.
uite, recent am mers cu un polo din 1997 cam asa, versiunea breck, 1.4 parca, cu check engine-ul aprins ce-i drept, normal, e vw, mergea ok, nu tragea cine stie ce dar era ok insa scaunele si spatiul interior insuficiente pentru unul ca mine, am 1.90 stateam in scaun destul de naspa, tetiera imi era la nivelul gatului. scaunele fiind curbate in partea de sus iti dai seama ca stateam mai mult cocosat, pe cand eu am unul dintre cele mai mici volvo =]]]]] daca pui un v40 langa un passat e ca si cum ai pune solenza langa logan [ca marime] ca in rest e ca si cum ai pune merc langa vw, si v40-ul este masina mica, destul de mica zic eu, un breck mic, asa-l lauda suedezii, ca ei au alea mari gen 850, 940, 740, v70, v60 xc70 etc... niste masini cu portbagaj enorm cu foarte mult spatiu la interior si masina-i mare. Fie al meu mic dar la interior tot mai mult spatiu decat intr-un passat din ~2000 tot mai confortabil decat un E class din ~2000, tot mai atragator decat un ML de prin ~2000 Adica stau si ma gandesc, cum era sa-mi fi luat un s80 de prin 99? eram GOD pe strada alea au motoare foarte puternice.
Sa vorbim despre motoare ca aici este un maaare conflict diesel vs benzinar
Eu cu v40-ul cand intru intr-o depasire de multe ori ma grabesc si intru la 2000 rpm, pana pe la 4000 rpm nu prea trage cine stie ce, dar cum trece de 4000 baga dintr-odata in scaun si asa te tine pana schimb pe la 5500-6000 si iar baga in scaun etc... [ puterea maxima 136 cai sta la 6100 rpm, cuplul maxim 190 nm (cam putin ce-i drept dar na, calculata ca fiind masina de lux/familie, nu sport, daca vrei o masina familie si sport adica un mix foarte naspa in care familia ta se va simti ca pe nurburgring oriunde, ia-ti audi rs6 breck )) ) care acest cuplu sta la 4500 rpm, eu intre 4000 si 6500 rpm sunt cel mai cel adica ajung la cuplu maxim, dupa ce trec de cuplu maxim ma indrept spre puterea maxima deci nimic de pierdut daca o iei la drum lung, ti-am mai spus, de la 130 la 180 s-a dus mai repede decat cum se duce de la 30 la 80 )), ceea ce m-a surprins foarte tare, mai ales ca mergeam pe gpl
Un diesel sa spunem ca are puterea si cuplu maxim undeva in jurul ~3000 rpm, dupa ce ai trecut de 3000 rpm da, te ajuta turbina dar cat? nu stiu ce sa spun, tatal meu nu a avut niciodata masini cu motorizare diesel, eu ma gandesc la un v70 2.4 185 cai putere, undeva la peste 350 nm, ala da, ala fuge tare de la orice viteza ca ala are si cuplu si putere din plin.
ti-am spus faza cu un vecin de-al meu? ca imediat ce am primit v40-ul a trecut de la astra g la golf 4, vazand ca inca nu e mai tare decat mine a trecut la jetta din 2008 2. 0tdi, saracul, a nimerit un motor atat de esuat si tot eu imi bat joc de el, imi place cum scoate fum negru cand apasa pe acceleratie si-mi mai place faptul ca a lui face suta in 9.4 secunde si a mea in 9.4 secunde si tot asa-i spuneam, 'hai ma pe autostrada' dar el nu ca nu ca nu are timp ca nu stiu ce ce-si mai ia baiatul asta? adica frate, iti iei vw din 2008 sa te faci de ras in fata unuia cu volvo din 97? ce sec. Ma uit la masini si inainte sa aiba tatal meu volvo eram cu audi mercedes, bmw, vw, de cand a aparut volvo in familia mea mi-am schimbat radical parerea despre toate masinile am inceput sa ma documentez mai mult si pana in prezent imi dau seama ca alea nemtesti nu sunt asa cine stie ce cu toate ca toti posesorii de masini nemtesti isi lauda masina dar daca intri pe forumuri si vrei sa cauti o intrebare de acum o saptamana trebuie sa dai 100 de pagini ) Imi place la v40-ul meu cel mai mult ca merge si se comporta ca o masina noua, nu am nici cea mai mica problema cu el, nu troncane, nu scartaie, nu da in nas, porneste la sfert de cheie indiferent de temperatura, fuge tare, frana are, frana de mana daca o trag in panta cu masina incarcata, acolo ramane, nu se clinteste, interiorul este intr-o conditie exceptionala [piele integrala] totul merge la masina asta, nu imi face probleme [ mi-a facut o problema ca se subtura putin de la relanti atunci cand acceleram, am mers putin pe autostrada si gata problema, nu mi-a mai facut asta de atunci ] ultima data am fost in service sa-i schimb motorul )))))))) i-am rupt cureaua de distributie pe autostrada, la 140 km/h in loc sa bag a 5-a am bagat a 3-a in rest nu am schimbat decat farurile, am bagat bifocale negre care arata super pe masina, am schimbat stopurile pe spate ca erau putin ciupite, cutia de viteze [a schimbat-o tatal meu acum 3 ani deoarece fostul proprietar nu a stiut ca se pune ulei in cutie] pe la 40 km/h facea un zgomot puternic, destul de enervant si de la 100 km/h in sus era extrem de infernal zgomotul, era un sunet infundat, nu era acut, era, nu stiu sa explic, pe o frecventa mai joasa nu foarte dar, ai priceput tu in afara de astea doar consumabilele. Masina merge ceas, extrem de multumit de ea, nu stiu daca as fi putut spune asa ceva despre o masina nemteasca! O masina la care in caz de accident cred ca as plange dupa ea.
Sunt de acord cu tine si apreciez nota de amuzament...nota 10
De cand am scris aici, am devenit din nou proprietar de Vectra 1.7 TD. Acum confirm probleme cu garnitura de chiuloasa.
In schimb, am cumparat un Passat b5 1.9 TDI, si e atat de slab ca fiabilitate, incat am cheltuit mii de lei pe reparatii, si pana la urma l-am abandonat. Tot cu Opelul circul.
In 2014 aveam Logan cu 400. 000km la bord, l-am folosit cateva luni (facand reparatii la el pe partea de caroserie-interior si articulatii-rulmenti), dupa care l-am vandut inapoi firmei de Taxi care mi-l vanduse ca "epava", aceasta circuland cu el pana la 800. 000km!
Acum 2 saptamani l-am vazut dezmembrat, in curtea unui centru REMAT.
Masina era din 2009, rugina nu a avut, motorul a dus toti kilometrii astia fara probleme, cutia de viteze la fel, in schimb au cedat mai multe seturi de fuzete, din cauza ca nu s-au facut reviziile la timp, si a circulat cu jocuri mari.
Un 1.6 benzina nu face fata unui 1.7 diesel deoarece dieselul are cuplu mai mare ceea ce rezulta un demaraj mai bun, Ia fa o incercare de la 130 sa bagati amandoi acceleratia la fund sa vedeti care fuge mai repede, normal ca benzinarul Uite, am facut de ras pe unu cu golf 5 acum 2-3 saptamani pe autostrada, mergeam la 130 km/h, trece ala pe langa mine cred ca avea 150-160, bag acceleratia la fund, in cateva secunde eram la 180 km/h in fata lui si totusi aveam masina destul de incarcata si mergeam si pe gpl adica din 136 aveam undeva la 120 + ca era incarcata deci avea undeva la 1.5 tone in total. Un diesel este foarte 'agil' la viteze mici, in oras etc... dar daca il bagi pe autostrada si pe astea, daca nu ai macar peste 110 cai putere [depinde si de greutatea masinii, ma refer la astea un pic mai grele, peste 1.2 tone] atunci frate, imi pare rau pentru tine! Eu ma gandesc sa-mi iau un v70 2.4 turbo diesel, 185 cai putere dar masina costa 5000 taxele 8000 si nu-mi convine deloc
Opel nu ma impresioneaza cu nimic, sincer, la confort sunt destul de varza adica am avut ocazia sa merg cu cineva cu un opel astra nou, ultimul model, nici nu stiu ce motor avea dar era full option, mergea bine, nu avea probleme[ ca orice masina noua ] dar dupa o ora de mers a inceput sa ma doara spatele Eu cu v40-ul meu din 97 merg 8-9 ore in continu si nu am nimic, nu ma doare nimic. Am vazut chiar pe cei de la promotor laudand confortul din volvo, volvo avand cele mai confortabile scaune [asta datorita proiectarii acestora cu ajutorul doctorilor ortopezi (de oase) ] Si le dau dreptate! Deseori cand vreau sa ma relaxez, cand ma simt naspa, am o senzatie de disconfort, ma duc si stau 10-20 de minute in masina fara sa fac nimic, doar stau...
Acum sa comparam opel cu vw si ford, am fost si cu un ford focus nou, destul de recent 1.0 ecoboost care mergea foarte bine si confortul era mult mai bun fata de cel din opel, dupa 2 ore de mers nu aveam absolut nimic. Opel nu prea este cine stie ce adica mai bine iti iei un logan decat o astra g, pentru simplul fapt ca intretinerea la opel este mult mai scumpa, vorbeam cu un prieten si dintr-odata mi-a trimis mesaj ca nu stiu ce am lasat comm la o poza postata de promotor ca opel este usor de intretinut, volanta [nu mai stiu carui model] costa 6000 RON, destul de stricacioase [fost proprietar de opel cel cu care am vorbit] Sunt destul de stricacioase si piesele sunt chiar scumpe, ma uit la volanta pentru v40-ul meu despre care toata lumea-l vorbeste de rau ca piesele costa de te usuca, 2000 RON volanta, alta am vazut-o la 3000, deci piesele de opel ajung uneori sa fie mai scumpe decat cele de bmw, merc, audi... mi se pare ciudat. opel pentru mine e ceva de genul HopelESS [tradus inseamna fara speranta]
Da exista cateva dezavantaje la acest motor de opel... exista posibilitatea sa iti pice niste chesti foarte importante nu stiu exact cum se numesc, si taicamio a avut acest motor pe un opel dar la vandut... si urma sa ii pice niste piese si valoarea lor ca sa le schimbe era undeva pe la vreo 3-400 E. daca dispui de o anumita suma de bani si esti deschis si asupra altor marci de masini contacteaza-ma
Carcalete9601 întreabă: