Motorina e pentru aia cu venit lunar precar. Benzina e pentru cei care fac plinul cand isi alimenteaza masina nu 30 de lei cum baga unu in bmw
Asta alegi si in functie de regimul tau de condus, daca mergi in oras pe distante mici de 20-30 de km pe zi, alegi un benzinar, e capabil si de drum mai lung la nevoie. Are intretinere mai ieftina, se incalzeste mai rapid, nu stai cu grija injectoarelor etc etc. Daca faci distante mari, peste 50 de km pe zi, atunci un diesel e mai ok, te scoate si la un consum mai bun, nici nu ii sufoci DPF-ul, poti merge mai turat sa nu te lase injectoarele, are timp de autoregenerare, dar toate astea la drumuri la lungi. Daca te duci cu un diesel 4 km pana la servici si retur, in 2-3 ani te lasa.
Masinile pe diesel sunt mult mai incete la incalzire si pornire si fac zgomot foarte mar, nu mai spun de fumul pe acre-l scot.
Asta ar fi un dezavantaj, iar in viitor, se preved preturi mari pentru masinile cu motoare diesel, din cauza restrictiilor care se vor pune.
Nu toate diesel-uriile scot fum, daca nu stiai, scot fum doar cele care nu mai au filtru de particule, daca nu cunosti nu comenta...
Nu vad de ce ai da benzinar pe diesel, mai ales in condițiile in care vor aparea din ce in ce mai multe restricții pentru diesel
Depinde doar ce fel de sofer esti, si ce masini iti permiti.
Eu de 5 ani nu ma mai pot lasa de dieseluri...
Treaba sta cam asa:
1. intretinere - aproximativ aceeasi treaba
2. consum urban > castiga clar dieselul
3. consum mixt > castiga dieselul dar nu cu diferenta colosala
4. consum extraurban > sunt la cea mai clara egalitate.
5. flexibilitate in oras > avantaj clar benzinar (pleaca rapid, da caldura imediat)
6. putere in depasiri > benzinara aspirata nu ajunge la puterea turbodieselului.
Cine spune ca benzinara e mult mai ieftina la intretinere, nu are treaba cu masinile. Vorbim de Romania, deci 80% din masini sunt SH-uri aruncate de straini. La o benzinara stai si bagi anual bujii, ulei de completare, fise/bobine, sonde evacuare, reparatii la evacuare (din cauza condensului in cantitati foarte mari).
La diesel nu bagi nimic cate 100. 000km, bagi mult brusc atunci cand cedeaza una din componentele principale: injectie, turbina.
Si mai este diferenta la baterii, la diesel dai 300-600 de lei pe o baterie noua la 3-4 ani, pe cand benzinarul se multumeste cu baterie de 200-400 de lei, care tine 4-5 ani.
Poti spune ca o masina noua merita sa fie 1.6 benzina turbo, in loc de 1.6 turbodiesel, dar cand vorbim de cazanele din 2000 cu care circula romanii de zor, clar dieselul e mai bun la casa omului.
Daca ar fi sa imi iau masina noua, clar ar fi ceva de genul 2.0 benzina turbo, si as mai adauga o instalatie GPL daca mi s-ar parea scump consumul de benzina.
Dar cand am avut de ales intre masini sub 2010 diesel sau benzina, cu toate ca imi promisesem ca iau benzinara, am taiat-o rapid de pe lista, si am luat diesel potent.
Diesel e mai scump la intretinere, doar ca nu are consumul asa mare ca la benzina.