Cauciucurile All Season ar trebui denumite de fapt No Season. Acestea sunt un compromis nefericit intre anvelopele de vara si anvelopele de iarna, uzandu-se mai repede decat primele si avand o aderenta mai slaba decat ultimele.
Sugestia mea este ca macar pe rotile de tractiune sa iti montezi o pereche de anvelope de iarna, chiar daca sunt second hand sau resapate. Diferenta de aderenta nu se simte numai pe zapada, ci chiar si pe asfaltul curat. Cauciucul utilizat la fabricarea anvelopelor de vara este mai dur, iar la temperaturi scazute isi pierde foarte usor aderenta, chiar daca drumul nu este inzapezit.
Folosindu-le doar cateva luni pe an, anvelopele de iarna nu se vor uza foarte mult, astfel ca te vei folosi de ele cativa ani buni de acum incolo, ba poate chiar vei fi obligat incepand cu anul viitor.
@covexrobu - anvelopele all season sunt una, anvelopele M+S sunt altceva. Anvelopele all season sunt asa cum am spus un compromis nefericit intre anvelopele de iarna si cele de vara, dar acolo unde anvelopele de iarna sunt obligatorii in general nu sunt acceptate pe timpul iernii, tocmai pentru ca nu sunt foarte adecvate acestui sezon. Despre anvelopele M+S necunoscatorii spun adesea ca sunt anvelope vara-iarna, ceea ce este total gresit. Anvelopele M+S au un profil special (distanta dintre crampoane marita), astfel incat sa nu se incarce cu noroi sau cu zapada, de unde si cele doua initiale (Mud and Snow).
Mergi la un magazin care vinde cauciucuri si cere cauciucuri All season dupa aceea uitete pe cauciuc ce scrie M+S (mud + snow) deci cauciucuri de iarna. Nu exista all season doar iarna sau vara. Ele sunt vandute ca fiind all season dar sunt de fapt de iarna.
Nu recomand anvelope all season. Iti recomand sa iti iei separat 2 seturi de anvelope de vara si iarna daca nu ai si sa ai 2 perechi de jante. Ca sa numai schimbi cauciucurile de pe o janta pe alta.
aGnY întreabă: