Ideal ar fi sa gasesti o masina deja inmatriculata in tara, dupa anul 2007 si cu taxa de prima inmatriculare nerecuperata. Eventual sa pui proprietarul sa declare la notariat ca nu-si va recupera taxa iar in caz contrar sa se oblige sa achite taxa cand revinzi masina.
Problema e ca doar un Matiz poti gasi in asemenea conditii, poate o Solenza.
Acum, o masina din 99 e cazan si sicriu pe roti, are 15 ani deja si cine stie cate sute de mii de km parcursi (mai ales ca in occident se merge mult pe autostrazi). Vezi poate gasesti totusi ceva dar criteriile sa fie urmatoare :
- Masina sa nu fie mai veche de 10 ani (preferabil sa aiba 6-7 ani, ca sa mai poti circula cu ea fara sa bagi o gramada de bani macar 5 ani)
- Sa fie inmatriculata in Romania dupa 2007 si cu taxa de prima inmatriculare nerecuperata
- Sa faci un test drive dar si sa te uiti bine de tot la ea (ca sa te asiguri ca se tine pe sosea, ca nu are pete de ulei pe motor, etc). Unele masini sunt vandute mai ieftin fiindca au avut accidente grave si nu mai merg corect...
La masinile aduse din afara e dificil. Este esential sa cunosti personal proprietarul, altfel iti asumi un risc enorm.
Trebuie sa te gandesti bine daca ai bani sa intretii o masina inainte sa o cumperi (sa vezi cat consuma, cand s-au facut reviziile si mai ales sa fii pregatit financiar sa bagi ceva bani in ea, pentru ca o masina Sh nu mai e ca una noua si are nevoie mereu de piese schimbate)
Un Opel Corsa mai ponosit (ca astea noi si cu mai putin de 100.000 km la bord cred ca depasesc bugetul) Astra e deja de la 3000 si ceva de euro in sus (orice fel de Astra sub 3000 euro e cazan)
Wolksvagen sub 4-5000 de euro nu gasesti (decat niste sicrie pe roti).
Pai am gasit Wv Passat in jur de 2000 de euro, neinmatriculat, adus din Germania, din 1999. In poze arata foarte bine. Pai,atunci, cam ce masina imi recomanzi, sa fie kombi, piesele ieftine, si sa fie pana in maxim 2400 de euro inmatriculata? Mai mult de atat nu am de unde. Imi recomanzi o masina adusa din Germania, de exemplu, sau una inmatriculata in tara? Cu care as iesi mai bine, atat cu masina cat si cu alte taxe?
Problema este ca doar spre o masina second hand ma pot orienta, si pana in maxim 2400 de euro inmatriculata,iar la banii astia as putea gasi ceva Wv sau Opel. Te rog,spune-mi,cand cumpar o masina second ce anume sa verific la ea,asa pe loc,in afara de test drive? Unde sa fiu atent la ea? Cum mi-as putea da seama daca masina a avut accindent, desi, aparent, sa arate foarte bine, fara zgarieturi si indoituri la tabla? Dintre Wv si Opel ce ai alege? Care e mai de calitate? Wv-ul? Doar una veche de vre'o 13 ani o sa pot gasi la bugetul pe care il am, desi sunt constient de faptul ca apoi va trebui sa bag bani in ea, precum mi-ai spus si tu.
Vw e mai bun ca Opelul dar un Opel din 2002-2003 e mai nou si mai ieftin de intretinut. O masina din 99 mi se pare foarte veche, chiar daca e vw.
Ce sa verifici?
Daca masina e mai veche si e proaspat vopsita, atunci asta ar trebui sa-ti dea de gandit (vopseaua noua poate ascunde urme de rugina profunda sau o lovitura serioasa)
La test drive trebuie sa vezi daca nu bate si daca nu pierde directia. La un accident mai grav, chiar daca repari masina ea tot nu mai sta drept pe sosea de multe ori. Poate sa piarda directia (sa traga dreapta/stanga) si din cauza anvelopelor, deci trebuie sa te uiti atent daca anvelopele sunt uzate. Daca sunt uzate e destul de greu sa-ti dai seama daca asta e cauza pentru care trage masina in parti sau e de vina un fost accident. Tot la test drive forjeaz-o putin pe la 3500 rpm (chiar mai mult daca e benzina) ca sa vezi daca scoate fum (in cazul in care masina e mai veche, ce fel de fum scoate, ca daca e albastru atunci e grav sau daca e foarte abundent). Vezi cum intra in trepte si daca cutia e ok sau e terminata. La motor, uita-te dupa pete de ulei, asculta atent sunetul motorului sa vezi daca se invarte corect, intreaba-l pe proprietar cand a schimbat ultima data distributia (costa o gramada sa schimbi distributia). Vezi daca ii atarna vreun fir sau daca are niste improvizatii care nu sunt la locul lor.
Te uiti ce beculete de service se aprind la bord. Sau daca mai are airbagul (in caz ca are din fabrica). Daca nu mai are airbagul e clar ca a avut impact frontal puternic (si un impact frontal puternic de regula cam strica directia pentru totdeauna). Iarasi, daca lonjeroanele sunt ruginite sau au urma de sudura clar a avut impact frontal.
Radiatorul - daca pare nou, inseamna ca a fost schimbat. Si, normal, nu a fost schimbat degeaba...
Cel mai bine este sa o duci la un mecanic s-o testeze (inclusiv compresia la motor) si iti va spune el exact (doar asta e meseria lui si a vazut multe masini cu motorul terminat sau lovite). Daca proprietarul nu accepta test la mecanic atunci e clar ca masina are probleme
P.S: Verifica si usile sa vezi daca sunt pe linia lor. Daca agata un pic cand inchizi sau deschizi a fost lovita rau acolo.
Eu de exemplu stiu starea motorlui dupa mirosul gazelor de esapament, fiindca stiu cum miroase uleiul ars.
Mi-am cumparat un Ford Focus din 2001, cu geamuri electrice. Problema: geamul din spate stanga nu mai raspunde la comanda de ridicare a geamuluI,ci doar in jos merge geamul,iar daca vreau sa ridic geamul se aude acel motoras din usa cum se invarte,dar nu se mai ridica geamul,ci doar la comanda de coborare a geamului raspunde. Care ar putea fi problema? Daca desfac usa o pot repara eu? am incercat si pe butoanele de la usa soferului,si si pe butonul de la usa din spate care are problema, dar numai in jos merge, iar in sus nu merge, dar se aude acel motoras cum se invarte, dar nu raspunde la comanda. Multumesc anticipat.
Prea putin ma pricep la partea de electrica dar e clar ca fie macaraua fie mototasul care actioneaza macaraua este defecta/defect. Vezi la un service care monteaza alarme, de regula astia stiu sa umble prin usi
Ideal ar fi sa gasesti o masina deja inmatriculata in tara, dupa anul 2007 si cu taxa de prima inmatriculare nerecuperata. Eventual sa pui proprietarul sa declare la notariat ca nu-si va recupera taxa iar in caz contrar sa se oblige sa achite taxa cand revinzi masina.
Problema e ca doar un Matiz poti gasi in asemenea conditii, poate o Solenza.
Acum, o masina din 99 e cazan si sicriu pe roti, are 15 ani deja si cine stie cate sute de mii de km parcursi (mai ales ca in occident se merge mult pe autostrazi). Vezi poate gasesti totusi ceva dar criteriile sa fie urmatoare :
- Masina sa nu fie mai veche de 10 ani (preferabil sa aiba 6-7 ani, ca sa mai poti circula cu ea fara sa bagi o gramada de bani macar 5 ani)
- Sa fie inmatriculata in Romania dupa 2007 si cu taxa de prima inmatriculare nerecuperata
- Sa faci un test drive dar si sa te uiti bine de tot la ea (ca sa te asiguri ca se tine pe sosea, ca nu are pete de ulei pe motor, etc). Unele masini sunt vandute mai ieftin fiindca au avut accidente grave si nu mai merg corect...
La masinile aduse din afara e dificil. Este esential sa cunosti personal proprietarul, altfel iti asumi un risc enorm.
Trebuie sa te gandesti bine daca ai bani sa intretii o masina inainte sa o cumperi (sa vezi cat consuma, cand s-au facut reviziile si mai ales sa fii pregatit financiar sa bagi ceva bani in ea, pentru ca o masina Sh nu mai e ca una noua si are nevoie mereu de piese schimbate)