1. Mergi clar pe Mondeo nu exista rival daca il iei nou la 25.000-27.000
2. GETA e compacta - sunt foarte sigur ca IzvorulDeIntelepciune s-a referit la compacta clasei sedan si nu la clasa din care face parte SMARTUL (trebuie sa pricepi si la ce se refara omul nu sa iei totul literalmente). Ca referinta la GETA e skoda RAPID, nicidecum Octavia care e pe platforma cu Passat.
3. Cutia automata NU E LA FEL ca si cutia manuala (chestia cu roboteii care ti-o schimba ei se numeste cutie robotizata si e alta mancare de peste - vezi Dacia automata- aia e o cutie manuala robotizata, are aceeasi arhitectura ca o manuala + motorasele care schimba in locul tau)
3. Colegul pufulescu are dreptate: cutia automata trebuie schimbata chiar daca e servisata corespunzator (nu e cazul tau ca nu cred ca o sa faci peste 3-400.000 km cu masina), dar sa fim seriosi daca dupa un asa kilometraj facut te mai deranjeaza un 3.000 de euro pe o cutie noua la cat confort ti-a adus. (e un must pentru orice oras/situatie) (cine zice ca manuala e mai buna nu e in toate mintile)
3. Tot respectul pentru cei care isi cumpara masini noi!
4. Cand nu ai bani si vrei luna de pe cer iti iei X5 cu banii celui care a pus intrebarea si dai dovada ca nu esti la fel de destept precum te crezi.
5. continuati voi concluziile...
Ia un VW jeta ala e si pe motorina si e mai bun ca tot ce ai enumerat tu mai sus.Bine nu stiu daca mai vand aia diesel acum, cel putin in state nu mai vand deocamdata diesel de la scandalul ala.In state un jeta e cam 20 de mii de dolari, da nu stiu cit e in ro. Daca nu atunci ia Ford.Intre ce ai enumerat tu eu as lua Ford.Ai spus ca nu folosesi ciorapi altora, dar sa stii ca o masina noua din ce ai enumerat tu si sa zic asa luat in viitor deci peste 10 ani nu va arata mai bine, nu va fi mai buna ca un audi, ca un mercedes sau bmw.Ca urmare iau masina noua ca in 5 ani sa arate de 50. E si asta un pct de vedere.Si apoi ala ce are bmw nu il da ca nu-i in stare sal intretina, popate omu is ia altul mai nou, sau alt model etc, nu neaparat cai jegos, stricat sau mai stiu eu ce.Si daca accepti femeia altuia pentru ca una noua nu prea ai de unde banuiesc nu vad de ce nai acepta si o masina folosita.Dar na fiecare cu gusturile lui.Dar cand nu ai bani si vrei luna de pe cer ce sa zic.
Nici nu am de gand sa folosesc o masina mai mult de 7-8 ani. Pana la urma am primit o super oferta la Mondeo si ma incadrez cu el in buget deci o sa merg pe el fiindca e clasa superioara.
Nu stiu cum e in state dar in Romania cine are bani de masina noua invarte tarancutele venite sa se sparga la oras pe degete Chiar nu pot sa zic ca ma plang.
P.S: 25000 sunt bani, nu am de gand sa dau pe o masina nici un leu mai mult, nu pentru ca n-as avea ci fiindca ar insemna sa dau pe o masina cat pe o casa iar asta e dovada de idiotenie.
P.S.2: Jetta (cu doi de t) nu este din clasa compacta, e mai mica...
Daca spui tu asa o fi, probabil o jetta cu 2 de t o fi la marimea unui smart.Mai stii o fi daca zici tu.Eu am vrut sa iti dau un raspuns dar se pare esti cam arogant.VW Jetta e compact car, asta asa sa ai si tu idee. http://www.vw.com/models/ intra aici si vezi cum este vw jetta cu doi de t apoi daca mai afirmi tot ca pana acum cred ca ai ceva probleme.inainte sa spui o balarie e bine sa dai o cautare pe google si afli ce vrei.Nu trebuie sa vii aici sa te dai rotund ca ai bani, pentru ca nu ai, cineva cu bani nu intra pe TPU sa ceara lamuriri sau mai stiu eu ce alte info.In legatura cu femei si masini in america nu prea ai avea ce invarti, aici fiecare are masina lui, e ca si piinea la tine, fara masina nu poti trai.Deci ai masina e ceva f banal e o necesitate, apoi femeile de aici nu se uita ca ai tu masina se mai uita si la om. Unde pui ca orice femeie aici munceste si de multe ori face mai multi bani decat face un barbat.
Jetta si Skoda Rapid nu sunt compacte precum Focus sau Octavia. Sunt masini dintr-o clasa mai mica (aceeasi cu Loganul clasic)
Ti-am dat un link chiar de la fabricant, cum clasifica el masinile. Daca tu vii si spui ca ce clasifici tu e bine atunci o lasam balta. tine-o tot asa ca te pricepi de minune.Cel putin spune asa -uite asa vreau eu sa le zic si atunci e ok nu-i problema, dar nu veni si spune ca e bine ce zici.Cind afirmi ceva arata ca ai dreptate.Eu ce am spus am aratat. Daca nu e asa du-te si scriele alora care fabrica masinile ca nu clasifica bine masinile, dale tu idei invatai.
Ok, Jetta este aceeasi clasa de masina ca Octavia. Nu conteaza ce mi-au zis cei de la reprezentanta vw...
Hai sa-ti dau un mic avertisment : te complici putin cu cutia automata fiindca nimeni nu o repara, toate service-urile o inlocuiesc si costa cam mult! Nu zic ca sunt un dezastru aceste transmisii ci dimpotriva, dar trebuie sa ai in vedere ca daca se strica ceva DUPA GARANTIE ai belit portofelul propriu!
De ce zic ca e o complicatie inutila : tu vrei un motor diesel mare care are si cuplu mare, iar acesta se conduc destul de usor si cu cutie mecanica. Stiu despre ce vorbesc fiindca eu sunt antitalent la condus si am mers fara probleme cu Jeep Cherokee 2, 5 TD (cutie mecanica) iar cu BMW-ul 520i ( cutie mecanica) al colegului nici n-am reusit sa plec de pe loc prima data :-D.
Stiu sa conduc foarte bine cutie manuala, nu ma intelege gresit. Am sute de mii de km pe cutie manuala. In Bucuresti insa cutia automata este un must iar astea moderne cu dublu ambreiaj nici macar nu consuma in plus.
Cei aia cutie mecanica? Vorbesti si tu sa nu adormi sau cum? mai dai si sfaturi se pare.Nu stiu daca sunt si cutii nemecanice.Eu nu am auzit de asa ceva. Iara transmisia automata nu se strica asa cum crezi tu, mai ales daca e noua.Toate cutiile de viteze sunt mecanice, altfel nu ai putea sa rulezi nimic.Ca se schimba vitezele automat asta nu inseamna ca nu-i mecanica. Poate ai vrut sa spui cutie standard, ce inseamna ca tu schimbi vitezele manual, direct. Apoi tu sau toti oamenii merg inainte nu inapoi, ca urmare viitorul este al cutiilor automate.Si cutiile standard se pare ca dupa tine nu se strica sau cum? Daca n sar strica nu ar mai fi service de cutii de viteza.Deci nu mai da avertismente daca nu stii nu ai condus si nu stii nimic de mencanica.
Tu cu cine te certi ma?
Nu am spus ca s-ar strica usor transmisia automata ci doar ca reparatia costa mult.
Angrenajele in interiorul celor doua tipuri de transmisii sunt COMPLET DIFERITE! Transmisia automata are alt tip de angrenaje in ea si functioneaza pe baza circulatiei uleiului in interiorul ei deci nu este cutie mecanica, asa cum se numesc cele obisnuite care de fapt sunt doar niste combinatii de roti dintate asezate pe niste arbori si care sunt doar unse cu ulei.
Cutia mecanica e infinit mai fiabila decat cea automata, desi mai incomod de folosit. Nu sunt fan cutii mecanice, dar nici nu te las sa o dai asa in diverse.
Cind afirmi ceva adu dovezi man, ca altfel de faci de ras.Ai vazut vreodata vreo cutie automata? Pun pariu ca nu, Ma refer in interior la ce are.Are la fel ca si cutia mecanica ce o numesti tu aceleasi roti aceleasi angrenaje, doar ca are in plus ceva selenoizi, adica motorase care deschid si inchid un circuit de ulei.Acest ulei schimba vitezele, adica in loc sa misti tu schimbatorul cu mana o face uleiul in locul tau.Ce vezi tu asa de diferit eu nu stiu. Apoi daca aia se numeste cutie mecanica si asta automata adu si ceva dovezi sau cum sa zic cauta undeva in carti sau pe net dar ceva legal luat din carti de mecanica nu ce spune X si Y si adu aici sa vedem si noi cum se numeste cutia de viteze asta mecanica ce tu spui.Ca asa o numesti tu e fix problema ta.Dar ambele cutii is mecanice.Stii ce inseamna mecanic in primul rand? Pai nu prea sti.Eu nu ma cert cu nimeni MA cum spui tu.Cutia ta mecanica este mai fiabila la ce? Afla ca americanii folosesc cutii automate de cins sau construti masinile, deci daca ar fi fost mai fiabile ce tu spui aia nu-s asa prosti cum ii credeti voi romanii. Apoi americanii au fabricat primele masini deci stiu f bine ce fac.Nu o mai in balarii ca nu stii ce spui.Auzi si tu la tine are alt tip de angrenaje adica alte tipuri de angrenaje care is alea? Deci nu are roti dintate cutia automata sa inteleg? Ce tare esti man.Deci cutia functioneaza doar ca circula uleiul pe acolo.F interesant. Poate stii tu ceva de uleiul asta sau ce fluid o fi dar ala nu-i la cutie e la ambreaj.Deci miscarea de la motor la transmisie se face prin intermediul unui ambreaj uscat,adica prin frecare la masinile standard, adica alea cu cutie mecanica cum le zici tu, pe cand la astea automate au un tip de ambreaj umed, adica foloseste o presiune de ulei pentru a duce miscarea de la motor mai departe.Ei nu il numesc ambreaj are alt nume, nu stiu in lb romana cum il numesc romanii.Acolo la Torque Convertor ca asa se numeste in engleza ai tot piese mecanice in miscare, doar ca nu se freaca intre ele ca la ambreajul clasic uscat.Ambreajul clasic uscat se mai numeste si de frictiune asta asa sa ai si tu idee.Ce spun eu aici spun din carti nu de la radio sant. Apoi la transmisia automata pentru ca pana la urma astea sunt transmisii nu cutii de viteze, cutii le zic oamenii dar cutia este doar o parte a transmisiei.Deci toata luata in ansamblu se numeste TRANSMISIE nu cutie de viteze.Cutia de viteze este doar o parte a transmisiei asa ca idee.Nu veni sa imi dai lectii daca nu ai facut nici o scoala de mecanica pana una alta.Stii care e problema romanilor? Ca nu vor sa invete nimic, ce stiu ei asa de unde au aizt exact asa este.Eu in locul tau as aprecia cand cineva mi-ar atrage atentia sau ar spune ceva bun, as tace si as lua cei bun, tiu minte si uite asa mai invat ceva.Dar se pare ca tu stii totu asa ca nu prea ai ce mai invata.Numai bine
Multumesc am ras cu lacrimi, dar mai ai de invatat si deschis ochii la piesele pe care pui mana!
Cutia automata are inauntru " aceleasi roti aceleasi angrenaje " ca o cutie mecanica si in plus " selenoizi"? Esti sigur ca sunt absolut la fel in ambele cazuri? Mai uita-te o data! Vezi ca uitasi pachetele de ambreiaje si nu merge fara ele :-D!
"Americanii au fabricat primele masini "! Pe ce planeta, ca pe Pamant parca fusera francezii si nemtii partial?
" Cutia ta mecanica este mai fiabila la ce? " Ai vreo idee ce inseamna fiabilitate sau faptul ca esti " pe Anglia " te face specialist?
"Deci cutia functioneaza doar ca circula uleiul pe acolo.F interesant." pai ia incearca mestere sa pleci cu masina de pe loc fara ulei in cutia automata, ca doar nu conteaza uleiul ala!
Aici dai cu oistea in gard de o rupi " Poate stii tu ceva de uleiul asta sau ce fluid o fi dar ala nu-i la cutie e la ambreaj. " Cutia automata NU ARE ULEI in ea, vreo 12 litri chiar la masinile americane?
Tu ce scoala ai facut? " scoala vieti"?
Inchei cu vesnicul avertisment pentru romani : CAND AJUNGETI IN STRAINATATE, FERITI-VA DE CEILALTI ROMANI!
Uitati-va la asta caruia ii raspund ce figuri are pe cap si el nu stie bine pe ce pune mana si repara!
Ai dreptate cu romaniini din RO.Si afla ca nu sunt in Anglia. Apoi arata unde scrie ca Francezi si nemtii au facut primele fabrici de masini.omule scuze ca spun dar esti praf.Prima masina inventata a fost a germanilor asta asa ca idee.Francezi nici cai nu aveau.Dar primele masini fabricate deci intr-o fabrica ca despre asta vorbeam deci prima fabrica de masini a fost a lui Ford.Asta daca vrei sa mai stii si tu cate ceva.In rest este praf.Eu daca am scoala? Am scoala daca asta vrei sa stii. Tiam explicat pe intelesul tau, adica la nivelul tau dar se vede ca tot praf esti.Ai dreptate degeaba iti bati gura cu romanii din RO nu mai pot fi salvati.Eu nu am facut scoala in Anglia sau altundeva, am facut scoala in RO.Si nu scoala la nivel de liceu ma mucea care esti.Nu vezi ca nici nu stii sa vorbesti clar.S ava feriti de romanii cu minte ingusta ramasi in ro.Nu generalizez dar tu cu siguranta faci parte dintre ei.Dai inainte ca numai de bine spui.Adu dovezi cand afirmi ceea ce spui, nu doar fa galagie.Arata unde scrie ca prima fabrica de masini a fost in Franta sau Germania si atunci jos palaria te felicit, dar nu te pot feliita pentru prostie deocamdata.
I ati skoda octavia sau opel astra.Sunt masini bune si fiabile.Dar la un BMW 320d e46 nu te gandesti?
Pentru ca bugetul meu este 20-25.000 Eur iar un BMW seria 3 il depaseste.
Eu am o politica : nu port ciorapii altora, nu folosesc chilotii altora, nu conduc masinile de care s-au plictisit altii (sau pe care n-au mai avut bani sa le intretina). Cu nevestele altora, ma mai gandesc
Skoda Octavia. Are motorizare VW, arata mai frumos decat celelalte enumerate de tine (aici tine de gusturile fiecaruia), nu sunt problematice. Mi se pare o masina foarte reusita!
Eu mai mult pentru DSG am bagat Octavia pe lista, ca linii de design nu ma da pe spate (practic nu spune nimic).
anonim_4396 întreabă: