Mergi pe Youtube la filmulete. Seria auto sa coincida si pe talonul mic verde ai pe certificatul masinii. Si sa fie motorul rece cand o pornesti. Daca scoate sunete prea ciudate si fum albastru in spate, fugi!
Daca nu esti mecanic cu minim 5 ani experienta, o bagi in service la o verificare. La proba de drum, sa mearga drept, sa franeze promt, sa intre usor in viteze... Si sa traga, normal.
La acte poti verifica seria de sasiu sa corespunda cea din acte cu cea de pe masina, si sa ti-o vanda fix persoana din acte, nu socru', varu', vecinu' sau alti intermediari.
Platesti pe masina abia dupa ce ati facut contractele, a mers vanzatorul la primarie si are fiscalul scos, trecut pe contracte.
Nu cumperi masini fara cartea de identitate (aia albastra de la RAR), si bineinteles nu fara fiscal.
Daca apelezi la un consilier in genul lui Dan de la "masina potrivita", vine cu tester de erori (care uneori depisteaza si modificarea kilometrajului), tester de vopsea, si un ochi format, care iti poate sugera din prima daca o afacere e buna sau nu.
Dar nu trebuie sa iei pe oricine la asa ceva, am avut colegi mecanici de service "cu experienta", care nu vedeau diferente de culoare, coaja de portocala, elemente chituite, motoare uzate... Nu aveau "ochiul format", recomandau oamenilor niste cazane care se stricau in drum spre casa. Mai si cereau 100 de euro pe 5-6 ore.
Seria, (VIN) sa corespunda cu cea de pe acte. Trebuie sa gasesti aceeasi serie in cel putin 2 locuri din masina, in functie de model, la parbriz si in compartimentul motor (nu pe motor).
Apoi treci la verificari de natura mecanica, asta ca sa-ti fie bine la RAR.
Sa fie din reprezentanta, daca are garantie reprezinta un avantaj. Am prins masina cu 8000km si 4 ani garantie. De la particular niciodata nu recomand