Treaba e simpla, in 2-3 ore maxim, vezi masina si pleci cu ea pe roti, cumparata legal.
Dupa ce verifici masina si esti sigur ca o cumperi, verifici si actele (carte identitate, certificat inmatriculare, dovada ITP si asigurare).
Vanzarea se face asa: completati 2-3 exemplare de formulare de contract vanzare-cumparare auto, si o fisa de inmatriculare (recomand birou de acte auto, ca sa nu uitati/gresiti nimic). Iei o copie de buletin de la proprietar, o copie dupa polita de asigurare, si ii dai si tu o copie dupa buletinul tau.
Merge vanzatorul la circa fiscala (primarie) cu actele masinii si fisa de inmatriculare, de unde va primi certificat fiscal pentru masina, si viza pe fisa de inmatriculare.
Faci recapitularea actelor:
-carte de identitate
-certificat de inmatriculare
-copie asigurare
-copie buletin vanzator
-doua contracte V-C
-fisa inmatriculare vizata de cumparator (o sa o vizezi si tu la tine la primarie, cand o inregistrezi la impozit)
-certificat fiscal.
Cu toate astea, poti circula timp de 30 de zile, cu numerele vechiului proprietar, deci poti merge linistit acasa cu masina.
Pentru a inmatricula masina pe numele tau, mai ai nevoie de niste acte, cum ar fi: dovada taxa auto de la ANAF, certificat de autenticitate de la RAR (se obtine cu examinarea masinii, programare dinainte pe www.rarom.ro sau la telefon), chitanta taxa inmatriculare la primarie (60 lei), chitanta contravaloare certificat (37 lei la CEC), a doua viza pe fisa de inmatriculare (tot la primarie se pune, trebuie sa platesti luna curenta de impozit), copie dupa asigurare pe numele tau (ceri asigurare in vederea inmatricularii).
Asta bineinteles, daca masina e direct de la proprietar, altfel e mai riscant, si nu stii daca si cand vei face rost de certificatul fiscal + viza pe fisa de inmatriculare.
Asta voiam sa aflu! mulțumesc mult.
Încă o întrebare: La examinarea R.A.R sunt șanse să fiu respins dacă mașina are câteva modificări? (are suspensie sport H&R și alte anvelope față de cele trecute în cartea ei de fabrică, dar poate am noroc și proprietarul le-a omologat)
Pe mine ma ameninta tipul (pustiul, ca parea de'o seama cu mine) de la RAR, ca imi anuleaza ITP-ul si nu imi da certificatul de autenticitate, pentru ca masina avea o indoitura reparata 'la ochi', o gaura de rugina si un stop crapat. Dar s-a calmat cand i-am lasat 'de-o cafea'.
Suspensia nu prea iti poate face probleme, fiind piese omologate in general, in schimb eu nu m-as duce cu anvelope neomologate la RAR.
Stabilesti unde sa te intalnesti cu el, dupa te uiti la masina verifici exterior sa nu aiba lovituri si interioru daca e ok. Daca e diesel sa nu aiba probleme cu turbo. iti dai seama scote fum si nu trage cum ar trebui. faci un test de drum sa vezi auzi sunete suspecte, martori aprinsii la bord. eventual o verifici la un mecanic daca e de acord si proprietarul. (daca nu te pricepi du-te cu cineva care stie)
Sa verifici actele sa fie in regula.
M ati inteles gresit.Nu ma refer la distanta sau la detaliile masinii.Ma refer la acte.Cum trebuie sa procedam ca sa fie numele meu in acte?