Dieselul nu "pleaca imediat", este chiar foarte puturos la plecare.
Incepatorii nu stiu sa manevreze ambreiajul, de aia spun ca dieselul "pleaca bine". De fapt nu se opreste cand esti stangaci cu ambreiajul, aia e singura diferenta.
Pentru un sofer experimentat, masina pe benzina pleaca foarte bine, dieselul are demaraj de vapor. Accelerezi in avans cu 2 secunde, ca sa iesi bine din intersectie
La automate, diferenta dintre diesel si benzina este la consum. Si cam atat.
Motorul pe benzina poate fi aspirat sau supraalimentat, iar capacitatea poate fi 0.9 sau 4.0; nu stim despre ce vorbim, deci generalizat, un motor pe benzina poate trage si un autocar.
Dieselul livreaza un cuplu bun la turatii joase, iar in principiu se produce doar cu turbina, ceea ce ii creste cu mult puterea, raportata la capacitate. Dar mereu motorul pe benzina va fi o idee mai sprinten decat dieselul, mai ales daca facem comparatia corecta: aceeasi capacitate, ambele cu turbina.
Daca pui in balanta 2.0 turbo diesel si 2.0 turbo benzina, la putere va castiga detasat cel pe benzina, iar la consum, cel pe motorina. Asta este singura certitudine, restul depinde exact de motoarele la care faci referire.
Salut, la întreținere care sunt mai economice pe benzina sau diesel? Mulțumesc
Din punctul meu de vedere, dieselul.
Pentru ca merge foarte multi kilometri cu aceleasi componente.
Are piesele mai scumpe, insa le schimbi dupa 300. 000km, nu la 30. 000km.
Adica la un benzinar trebuie sa schimbi bujiile destul de des, sa calibrezi clapete si sa inlocuiesti piese precum bobina de inductie sau regulatorul de presiune, care cedeaza brusc si te lasa in drum. Plus ca mergi cu un consum mediu de 8-12 litri la 100km.
La diesel schimbi turbina si injectoarele abia peste 300. 000km. Sunt mai scumpe, dar in rest nu prea ai decat schimb ulei si filtre.
Un ambreiaj de diesel costa 3000 de lei dar il faci la 250. 000km; la masina pe benzina e doar 1000-1500 de lei, dar il faci la 100. 000km.
Dieselul consuma 5-8 litri la 100km si nu prea consuma ulei, in timp ce motoarele pe benzina mananca majoritatea pana la 1 litru in 10. 000km.
Eu am fost foarte multumit de masinile diesel pe care le-am avut. O singura benzinara m-a multumit, un Logan 1.4 mpi. In rest am dat doar de dezavantajele motoarelor pe benzina, defectiuni dese si consum prea mare, raportat la puterea mica pe care o ofereau.
Nu o sa spun acum postulate fata de toate cazurile posibile, in general diferenta intre o masina diesel vs benzina se releva in numarul de km, daca ne referim la cele aduse din afara (ca nu vb aici de masini unic proprietar cumparate de noi in RO), au km mai multi cele diesel, uneori de "n" ori mai multi si asta ar fi un punct de vedere bun in alegerea unei masini zic eu...
din punct de vedere al cutiei automate, pe diesel vs benzina nu ar trebui sa fie mari diferente, insa te anunt ca si "automatele" sunt de cateva feluri, de exemplu am condus CVT e altceva decat DSG, in fine
in rest nu te indemn catre benzina sau diesel, este alegerea ta, daca masina a fost bine intretinuta parca nici nu are atat de mare relevanta combustibilul
eu aleg si sunt fan benzina pentru ca mi se pare mai normal fata de faptul ca merg mai mult in oras si mai rar in afara la drum lung
cand vine vorba de masinile sh, insa sa nu luam de bune vrajelile unor cocalari precum cea cu babuta care a mers cu masina pana la piata in Germania si inapoi
eu as opta pentru o masina turbo-benzina (are putere, sunet placut etc) dar ce sa vezi consuma mai mult decat dieselul si este "complicata" sub capota ca si turbo-dieselul, stricacioasa mai mult nu complicata ca este OZN
de asta eu am ales in ultimul timp motor aspirat, dar si aici e un DAR, nu are putere pe cat vor cei care trec de pe turbo-disel pe un aspirat, nu are nici cuplu
de aceea turbo-benzina le are pe toate
Si nici cu diesel nu vei da gres, nemtii sunt renumiti pentru motoarele lor fiabile pe motorina, dar nu pentru toate
alegerea iti apartine!