Consum combustibil (oras) 9.1 l/100 km. (In afara orasului) 5.5 l/100 km. (Combinat in oras si afara) 6.8 l/100 km. Eu zic sa mai aestepti pentru ca consuma cam mult.
1.1? Habar n-aveam ca exista. Stiu de cel 1.4 16v ca are consumul mare si mananca si mult ulei, dar nici cel de 1.6 16v nu e mai prejos, doar ca probabil trage bine. Recomand o motorizare 1.6 8v, se gaseste mai greu, dar e foarte reusita, in comparatie cu cele 16v. Puterea e aproape identica cu cea de la 1.6 16v. Acest motor de care zic eu se gasea pe golf 3 GT, avea computer de bord si 101 cai (parca). Eu am avut o octavia 1.6 8v dar de 75 cai, si in afara de puterea mica am numai cuvinte de lauda pentru acel motor.
Eu am condus si 1.6 16v si 1.6 8v si nu exista termen de comparatie. Pe sosea DOHC-ul respira mai bine, se ambaleaza mai repede, raspunde mai prompt cand o calci si e mult mai putin zgomotos la turatii inalte fiindca motorul este facut sa functioneze la turatii inalte. Iar daca nu dai in el ca ciobanu nu-ti mananca niciun pic de ulei...
8v vs 16v in oras, cam acelasi lucru, daca mai mult stai decat mergi tot mult o sa consume.
In concluzie in afara de un consum cu o idee mai mic, 8v n-are niciun fel de avantaj fata de 16v, avantajul e doar in mintile voastre.
Nu sunt impotriva celor 16v, dar astea de la vw nu mi-au placut. Am mers cu ceva 1.6 16v in stare buna si n-am vazut nimic wow pentru un motor de 1.6. In schimb am mers cu un golf4 1.6 16v cu motorul bun de pus in sacosa; tragea mai prost decat skoda 1.6 de 75cp ce o aveam atunci, si scotea fum alb chiar si stand la semafor, pe langa geamuri. Bagat in service se scarpinau mecanicii pe toate partile capului, ca-i sonda, ca-s segmentii, ca-i maica-sa. Am discutat cu alti proprietari de 1.4 16v si au spus ca la un drum lung daca il tin peste 100 mananca ulei cu polonicul. A... Si inca un exemplu negativ, A2-ul unei prietene care mai mult statea, a facut un drum Suceava-Bucuresti, plecat cu nivelul maxim la ulei, inainte de Buzau era sub minim, si n-a fost condus sportiv. La 2 luni dupa intamplarea asta nu mai statea pornita si scotea antigel pe toba Si am condus masina aia inainte de a pleca spre Bucuresti, parea ok motorul si avea sub 200.000 km. Am si un prieten cu leon 1.6 16v care n-are nici o problema cu el, dar se plange ca nu-i suficient de sportiv Eu le recomand pe cele 8v pentru ca par mai rezistente, n-am auzit pe nimeni sa se planga de ele, desi cand am mers prima data intr-un service cu skoda 1.6 8v mi-a zis un tip cu ceva experienta "astea-s motoarele alea de 55kw, naspa tare". Inafara de bujii, filtre de benzina si fise, n-a cerut nimic in 10 luni cat am avut-o, si am facut 2 schimburi de ulei, ma apropiam de 20. 000km parcursi cu ea cand am vandut-o. Talpa a primit cu nemiluita, si manca ulei doar dupa 9000km cu un schimb, in rest nu scadea nici un milimetru pe joja.