| s4mxr a întrebat:

VW Golf V 1, 4 fsi benzina. Se cupleaza ventilatorul de racire suplimentara. Creste turatia la relanti la 1000 rpm. Inlocuit senzorii de temperatura dupa chiulasa si la intrarea in radiator, defectul persista.

3 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Defectul poate fi de la oricare componenta electrica a circuitului de racire.
Trebuie facute masuratori, pe baza unei scheme electrice originale.
Parerea mea este ca, elementul de cuplare a motorului ventilatorului (releu /tranzistor) este blocat /scurtcircuitat, acesta fiind motivul turarii la maxim.
Du-ti masina la un electrician auto, cunoscator VW (Golf)!

| Adrian5575 a răspuns:

Motorul se accelereaza automat la 1000-1200RPM atunci cand apar consumatori mari (in cazul tau ventilatorul), iar alternatorul nu face fata la turatia normala (in jur de 800RPM). Pune un tester pe ea si verifica temperaturile indicate de senzori, erorile pe ventilator si ce erori mai are pe acolo. Sa verifici si termostatul.

| relian a răspuns (pentru Adrian5575):

Nu stiam ca asa functioneaza un alternator.Nu conteaza ce turatie are motorul alternatorul scoate tot atat, indiferrnt ce turatie sau cu ce turatue este invartit el totdeauna scoate exact acelasi curent.

Vezi cum functioneaza un alternator.Singuru care tine de rotatia motorul este compresoorul de aer conditionat,ala da raceste mai putin sau normal la turatii mari.

Daca nu face fata la orice turatie inseamna ca e defect,deci va trebuie sa verifice alternatoru,iar daca e bun,atunci trebuie sa verifice altceva,nu cred ca este vorba de curent,o fi ceva la sistemul de racire,Doara asa turatia poate sa creasca,sensorii aia zic ca trebuie apa,asa ca motoru tureaza sa circule mai repede. Bine e ceva ca exemplu doara,nu stiu exact ce se intampla la masina lui.
Vad zici de termostat, aia e bine, dar ventilatorul ar putea sa fie problema daca nu ar avea rotatiile normale, deci sa fie defect sa se roteasca mai incet, aia tot la racire duce, nu la curent.

Eu asa zic.Stiu sigur cum functioneaza un alternator.