| RandomHuman a întrebat:

Cremele antirid pot fi folosite si pe pielea unui adolescent? Pot avea efecte adverse?

4 răspunsuri:
| cat a răspuns:

Pentru o piele tanara mai bine creme de hidratare decat antirid.

| fdhgcvnb a răspuns:

Salut! Evident că poți,nu te împiedică nimeni-dar de ce ai face-o? Ceea ce poți face la vârsta asta pentru a preveni ridurile este să folosești cremă de protecție solară în fiecare zi și să nu fumezi.
Cremele antirid oricum sunt cosmetice,nu medicamente-deci nu sunt verificate asupra efectelor așa riguros cum ar fi un medicament spre exemplu, care este supus testelor clinice, să-și dovedească eficiența, efecte adverse, etc.Nu există dovezi că ele chiar funcționează.
Cât despre efecte adverse, ar putea exista, sau nu.Cremele antirid au în general o consistență mai mare, deci ar putea să-ți blocheze porii, de unde ar putea să-ți apară coșuri mai ușor și să ai exces de sebum. Pe lângă asta, cremele care au concentrații mari de retinoizi(derivați ai retinolului, o formă de vitamina A) sau acid glicolic ori lactic sunt cele care pun cu adevărat probleme.Aceste ingrediente practic distrug stratul superior/superficial al pielii,accelerând astfel procesul de reînnoire a celulelor,care încetinește odată cu vârsta. Dar în adolescență procesul funcționează perfect,la capacitate maximă,deci nu are rost să-ți agresezi pielea degeaba. Folosind creme cu acele ingrediente te poți alege cu roșeață,mâncărimi,descuamare; îți iriți pielea și o sensibilizezi,ceea ce,în mod ironic,ar putea să o facă mai susceptibilă efectelor negative ale expunerii la soare(pete hiperpigmentare,nuanță neuniformă a tenului,riduri,etc).