Prin exercitii fizice (gimnastica, + alergare de durata ). Desigur si "mersul pe jos face piciorul frumos". In cearca sa mergi pe jos pe unde ai nevoie, nu numai cu mijloc de transport in comun si/sau masina.Si un pic(jumatate de ora) de alergare usoara, in tempo 2/4 alternat cu 3/4, te va ajuta enorm. Sunt profesor de educatie fizica, si sper sa te pot ajuta. Fara efort fizic este in primul rand mai greu, si nu la fel de sanatos.Ca mancare... poti manca absolut orice vrei. Un sportiv ca sa alerge are nevoie ca organismul sa aiba de unde sa-si ia resurse de nutritie. Daca aceste resurse de nutritie lipsesc din organism, atunci, dupa alergare, cand incepe refacerea, si organismul isi va lua ce gaseste. Si daca manacare, nutrimente, proteine glucide, nu gaseste in corp, a doua oara cand ii mai ceri sa faca acelasi efort, nu va putea.Deci...cu exercitii de gimnastica, strecking, intinderi ale muschilor, si cel mai importand alergarea.(dar nu sa fugi pana cazi jos, cate putin. pana incepi sa obosesti mai mult decat consideri ca e normal). Si tine minte ca prin repetitie faci toata treaba; nu zici "am obosit, maine nu mai merg, am facut febra la picioare, transpir, etc.)
Urcatul scarilor timp de 3 minute,
alergare 5 minute,
mers cu bicicleta 10 minute,
o plimbare de 20 de minute.
Si tot astfel, daca ratia calorica este normala, cateva minute acordate zilnic miscarii, exercitiului fizic, pot ajuta la reducerea In greutatea cu 3-4 kg Intr-un an.
Nu se poate slabi daca nu micsoram din ratia de calorii, iar aceasta scadere nu trebuie sa depaseasca 2/5 din caloriile necesare corpului.
Pentru a slabi reducem pe cat posibil consumul de lipide si glucide.
Legumele si fructele consumate In exces pot Ingrasa prin zaharul care-l contin.