In mediul formal, in aria de business, cravata este un accesoriu care trebuie regasit obligatoriu in vestimentatie. Insa, si mai importanta decat prezenta sa, este purtarea corecta.
Un om de business fara cravata poate fi comparat cu un "doctor care nu poarta halat alb", spune Alexandru Ciucu, care detine atelierul de creatie vestimentara cu acelasi nume.
"Foarte importanta e purtarea corecta a unei cravate", spune si Oana Tatu. "Ar fi ciudat sa vedem un manager bancar, intr-o intalnire importanta de afaceri, purtand o cravata prea scurta, la o palma- doua de curea. Varful cravatei trebuie sa acopere catarama curelei de la pantaloni".
De-a lungul timpului, marimea si aspectul nodului de cravata au oscilat.
In prezent, nodul se face dupa modelul de guler al camasii, spune Ciucu. "Cu cat gulerul camasii este mai deschis, cu atat nodul va fi mai mare".
"Sunt in voga cravatele inguste si seminguste. Nodul simplu, usor alungit", completeaza Oana Tatu, brand manager Dinasty.
In functie de sezon, culorile unei cravate sunt mai mult sau mai putin potrivite intr-o vestimentatie de business. Apoi in functie de culoarea sa, starea de spirit a celui care o poarta poate fi usor divulgata.
"Nuantele vii se potrivesc vara si cele inchise - bleumarin, maron, verde inchis, grena - iarna, desi culorile enumerate mai sus merg foarte bine la birou tot timpul anului", a mai spus Ciucu.