TPU Blog

Navigand azi pe TPU.ro, am dat peste o intrebare care mi-a atras atentia.

Gabinegrescu intreaba :

“Ce credeti despre sistemul educational din Romania? Unde se greseste?”


Fara a porni neaparat de la premisa ca “se greseste” , ne-ar interesa care este parerea voastra despre sistemul educational din Romania.  De la ierarhizarea materiilor predate, pana la legi, regulamente si comparatii intre trecut si prezent, am vrea sa stim ce credeti.

Daca ati putea, ati schimba ceva? Cum si de ce?

Daca tot am ridicat aceasta problema, mi-ar placea sa va impartasesc un filmulet interesant (din pacate, nu am gasit subtitrari pentru el, dar daca nu intelegeti engleza, va recomand sa il urmariti impreuna cu cineva care intelege aceasta limba).  Este vorba de un discurs tinut de Sir Ken Robinson pe tema educatiei, in cadrul unui eveniment organizat de TED.  Sper sa va placa:

(Abia) asteptam parerile voastre pe site, ca raspunsuri la intrebarea de mai sus (pentru a raspunde, click pe intrebarea turcoaz 🙂 )

Raluca, administrator TPU.ro

6 thoughts on “TPU.ro va cere parerea!

  1. Din punctul meu de vedere…elevului roman i se pretinde sa stie multe si nimic bine.Avem o gramada de materii de umplutura, care pentru elev au rol doar in marirea mediei.Notele de 10 curg pe banda rulanta…fara a scrie nici macar lectia in caiet.La ce folos sa mai faci materiile respective?
    Din punctul meu de vedere cel mai bine pentru un elev de liceu ar fi ca fiecare elev, pe langa materiile de baza sa isi aleaga ce doreste sa studieze.Aceste materii de baza ar putea fi Romana, Matematica, o limba straina.Daca vrei sa te specializezi pe un anumit domeniu, iti alegi materiile pe care vrei sa te axezi.Daca de exemplu eu vreau sa ma duc la medicina..normal ca pe langa materiile de baza doresc sa fac doar biologie si chimie.Daca doresc profil tehnic..imi voi alege fizica iar daca imi plac calculatoarele…informatica.Asa mi se pare cel mai normal.
    Normal..daca e sa o iei asa…ajungi la concluzia ca omul nu mai are cultura generala.Dar sa nu uitam ca in general studiaza istoria, geografie, biologia.
    Modificare materiile despre care vorbeam mai sus mi se pare in regula doar pentru liceu,nu si pentru generala…avand in vedere ca in generala in ca nu stii ce iti doresti de la viata.Atunci studiezi din toate..cat sa prinzi gustul.Observi sa iti place ceva..stii pe ce sa te axezi in liceu.
    Din moment ce 10 clase sunt obligatorii..nu inteleg de ce in clasa 11-a si a 12-a nu iti poti alege sa faci doar materiile pe care le doresti.Intr-adevar…poti alege cateva materii optionale…dar din moment ce mie nu imi va ajuta cu nimic in meserie sa stiu chimie..nu inteleg de ce sunt obligata sa o invat.La fel si cu chimia.Nu ma intereseaza despre toluen si propanol din moment ce in viata de zi cu zi si in meseria pe care doresc sa o practic nu ma voi lovi de ele.
    Oamenii ar fi mult mai bine pregatiti daca ar avea de aprofundat 2-3 materii.Daca stiu ca vreau sa devin informatician…atunci stiu ca tot liceu mananc informatica si matematica pe paine…si in mod normal voi fi bun la asa ceva.Nu voi pierde vremea invatand chimia sau istoria cand as putea sa rezolv niste exercitii la matematica.

    Inca o chestie ce ma deranjeaza foarte tare in invatamantul romanesc este intrarea la facultate.Pai cum…vin altii cu medii mari de la licee mai slabe ca si al meu..si imi ocupa mie locul, cand eu sunt mult mai competent decat ei.
    Cel mai normal ar fi sa se dea examen.Daca ai invatat- intri.Daca nu- treaba ta. E o adevarat hotie cu intratul pe medie.Daca de exemplu vreau sa devin informatician….sunt dezavantajata daca eu am 10 la informatica si matematica…in schimb la restul materiilor am medie mica.Din cauza asta eu nu pot sa devin informatician?Ca nu mi-a placut istoria,economia,pshilogoia?

  2. Greselile sunt cunoscute si criticate,Grav este faptul ca nu se schimba nimic.Invatamantul ramane tot preponderent informativ si la mare distanta de practica sociala.Numarul de ore este prea mare ,manualele sunt supraincarcate cu informatii,profesorii trebuie sa tropaie prin materie pentru a reusi s-o predea.Un mare neajuns provine din conceptia neclara despre evaluare.Examenele sunt foarte dure si-i obliga pe profesori sa se comporte cu exigenta exagerata.Prin renuntarea la examenele de admitere s-a compromis bacalaureatul,Se mentine modalitatea comunista de analiza a invatamintului.Procentele de promovare sunt criteriu rigid de apreciere a unui dascal care poate lucreaza cu elevi cu intelect la limita,iar meritul lui de a le insufla o atitudine corecta fata de munca si a le forma deprinderi de conduita civilizata este mai mare decat a pregati un olimpic.Reteua scolara nu este nici ea suficient de elastica.Sunt multe de spus ,dar mai ales de facut.Mira

  3. sunt la scoala generala si nu suport materiile de dragul de a fi.Mie la ce imi foloseste muzica de exemplu??e o materie inutila care nu-ti aduce nimic in viata,mai ales ca am meida 8 din cauza profei, cica la ea nu ne intereseaza,pai de ce m-ar interesa?

  4. Eu consider ca programa scolara este depasita. Prea multe informatii inutile, manuale scolare prost concepute, multi profesori slab pregatiti (aici ma refer la cei tineri) sau total depasiti de vremuri (cei in virsta). Nici elevii nu sunt usi de biserica, multi dintre ei fiind foarte obraznici si violenti, parinti care nu-i supravegheza indeajuns….ar fi multe de spus. Unde sunt solutiile? Greu de spus…la noi mai degraba se vorbesc vorbe decit se actioneaza. Unde sunt specialistii pe care îi mentioneaza toti? Cred ca au plecat demult, iar cei care au ramas sunt scitbiti de politica sau de oamenii promovati in posturi cheie de catre politicieni!

  5. fara intrebari fara raspuns!
    tara ne vrea prosti, asta e clar! il vedeti pe FELIX?! ..e in pcr nu?! cica ajuta copii buni la invatatura prin fundatia lui… cum asa?! aducand la antene(posturile) numai manelisti retardati?! asa ii educa!
    ..e clar cine vrea sa munceasca munceste si tot ia premii si note mari!
    Romania se confrunta in primul rand cu o criza de constiinta, de mentalitate..si de-ar fi numai astea..

    ii invata pe elevi sa fie indiferenti, egoisti, ii invata prost!

    sistemul e flexibil ca un cui batut in scandura!

    …cum sa te intereseze o materie daca profesorul habar nu are sa te atraga?!..cum sa inveti cand multe manuale sunt editate de idioti parca?! ..cum sa poti invata ceea ce vrei daca esti obstructionat in asa hal?!

    mult din timpul petrecut la scoala e nefolositor..e plictisitor! de ce? pentru ca nimeni nu are vreun interes la anumite obiecte..

    si..ce? crezi ca opinia mea conteaza?! nu! pana nu fac eu ceva, sau tu sau altcineva..tot ce se vorbeste sunt doar vorbe-n vant, atat!
    —de ce nu se iau cu adevarat masuri?!!
    lor le merge bine..ei nu inghit praf de creta, ei nu stau in banci ..ei nu se trezesc la 6 sau 7 sa plece sa invete!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.