Buna! Materie de clasa a 8-a romana, nu? Da, si eu am trecut prin lectia asta saptamana trecuta.Pai...
1.In poezie se foloseste modul indicativ care exprima actiuni reale si conjunctiv, care exprima actiuni posibile.
2.Sugereaza o actiune viitoare posibila.
3.La inceput, indragostitul isi asteapta cu calm iubita.In urmatoarele strofe, acesta viseaza la momentele petrecute impreuna pe lac, sub lumina lunii.In ultima strofa, eul liric este dezamagit cand constata ca fata iubita nu apare.
4.lacul tresarind, el(lacul)cutremura, apa...sune,nuferi galbeni,cercuri albe, lacul albastru(ultimele epitete nu prea redau trasaturi omenesti peisajului, dar sunt figuri de stil).
Da. mersi mult de tot.
Am si eu cateva exercitii. Dau funda
Încarcat cu flori de nufar.
1.Numiti elementele care alcatuiesc decorul imaginat pentru intalnirea dintre cei doi indragostiti.
2.Care dintre aceste elemente sunt considerate specifice poeziei eminesciene de dragoste si de natura?
3.Ce moment al zilei este descris in poezie? Indicati elemntul din text care v-a ajutat sa raspundeti la aceasta intrebare.
4.Selectati din text verbele cu ajutorul carora se creeaza o atmosfera de vraja, de visare.
5. Iubita nu apare in mod direct in cadru, ea fiind doar o proiectie imaginara a indragostitului. Explica de ce imaginea iubitei nu este concretizata intr-un portret. Va puteti referi la versurile,, Ea din trestii sa rasara/Si sa-mi cada lin pe piept."
6.Selectati din text cuvintele sau secvente care sugereaza intimitatea si inefabilul intalnirii imaginare dintre cei doi indragostiti.
7.Identificati epitetele din strofa a patra si observati ce rol au acestea in crearea atmosferei.
Va rog ajutati-ma am pentru maine tema dau funda pentru cel care ma ajuta.
Si eu am avut exact aceste exeriti ieri.
1. Modurile personale sunt:
- indicativ - in prima strofa si semnifica o constatare.
- conjunctiv - in strofa a doua, a treia si a patra - semnifica o actiune posibila, dorita.
-din nou indicativ - ultima strofa, semnificand intoarcerea la realitate a eului liric/ a indragostitului.
2. - actiune viitoare posibila.
3. In prima strofa, lacul tresare -> emotia indragostitului.
In strofa a doua, "parc-ascult si parc-astept" -> nerabdarea.
In strofa 3, "si sa scap... si lopetile sa-mi scape" -> daruirea totala a indragostitului.
In strofa 4, "vantu-n trestii... unduioasa apa sune" -> emotia.
In ultima strofa, "singuratic, in zadar suspin si sufar" -> tristetea.
4. "tresarind"(lacul), "cutremura"(lacul), "inganati de glas de ape", "blandei lune", "unduioasa apa".
Ma bucur ca am putut ajuta!
Funda, te rog!
Am si eu cateva exercitii. Dau funda
1.Numiti elementele care alcatuiesc decorul imaginat pentru intalnirea dintre cei doi indragostiti.
2.Care dintre aceste elemente sunt considerate specifice poeziei eminesciene de dragoste si de natura?
3.Ce moment al zilei este descris in poezie? Indicati elemntul din text care v-a ajutat sa raspundeti la aceasta intrebare.
4.Selectati din text verbele cu ajutorul carora se creeaza o atmosfera de vraja, de visare.
5. Iubita nu apare in mod direct in cadru, ea fiind doar o proiectie imaginara a indragostitului. Explica de ce imaginea iubitei nu este concretizata intr-un portret. Va puteti referi la versurile,, Ea din trestii sa rasara/Si sa-mi cada lin pe piept."
6.Selectati din text cuvintele sau secvente care sugereaza intimitatea si inefabilul intalnirii imaginare dintre cei doi indragostiti.
7.Identificati epitetele din strofa a patra si observati ce rol au acestea in crearea atmosferei.
Va rog ajutati-ma am pentru maine tema.