Cu cauciucurile in general, umfli, desfaci, rezolvi pene, schimbi jante/anvelope. Deci cu "rotile masinilor" in general
In primul rand, vezi ca in mod normal, nu ai ce cauta intr-o vulcanizare, fara atestat de 'vulcanizor'. E vorba de instalatii sub presiune, se pot intampla accidente mortale, daca nu stii ce faci.
Fiind insa din domeniu, stiu ca putini au acel atestat, ucenicii mai ales, lucreaza fara 'studii'.
Ca incepator, vei avea de facut cam astea:
-ridicat masina (perne de aer sau elevatoare)
-desfacut/strans prezoane (trebuie forta aici)
-dejantat (demontat cauciucul de pe janta, il desumfli, bagi un levier printr-o miscare simpla, cu ajutorul unei pedale, apoi dai rotire, totul se face pe o masina, n-ai nevoie de forta)
-echilibrat roti (tot pe o masina, e ca un cantar, iti arata in ce parte e mai grea roata, si cu ce diferenta, si aplici in partea opusa plumbi de greutatea scrisa acolo.
Si mai sunt niste treburi usoare, de exemplu te pune sa slefuiesti buzele jantelor ruginite sau pe care au ramas resturi de cauciuc/adeziv. Mai exact, pui janta pe o masina ce o invarte, si tii o pila, perie de sarma sau altceva, lipita de janta, in zona ce trebuie curatata.
Trebuie sa nu te deranjeze sa lucrezi murdar, sa cunosti cat de cat principiile tehnice (sa simti pericolele), mai ales fiind vorba de foarte mult lucru cu aer comprimat, care te poate lasa fara ochi/dinti, dispozitive de ridicat masini care te pot omori, sau explozii de cauciuc, care, din nou, te pot omori cu usurinta.
3keen întreabă:
aksjsksbjsbs întreabă: