Gandeste-te ca daca nu primesti apeluri inseamna ca nu ai clienti si atunci nu lucrezi nimic.
90% din timp comunic prin email, pentru rarele situații când chiar e nevoie de comunicare asincronă am Slack și pentru a mă face auzită verbal am doar Loom (prin care înregistrez mesaje video în care explic lucruri sau cer lămuriri). Nici eu nu suport să vorbesc la telefon sau să am ședințe, nu am niciodată de-a face cu români, așa că stipulez în agreement / contract de la bun început că fusul orar nu-mi permite să vorbesc la telefon, nu-mi divulg numărul din motive personale și metodele de comunicare sunt x, y, z.
Dacă știi să comunici bine în scris și nu ai de-a face cu căzuți în cap, emailul ar trebui să fie suficient.
Eu nu cred că există un singur mod de-a face lucrurile, tocmai pentru că ești independent poți să alegi cu cine lucrezi și cum lucrezi.
Am prieteni care vorbesc business prin Whatsapp și li se pare ok așa, mie mi se pare horror, fiecare cum e mai confortabil.
Cu oameni din străinătate așa lucrează cineva - telefon și Whatsapp
- ei dau lista de acte care trebuie
- se fac actele în România
- sunt trimise acolo cu DHL
Și asta e tot.
Meeting uri pe skype, google hangouts samd
e foarte greu sa ai niste specificatii conrete pentru un proiect tehnic sau de design fara sa comunici direct cu clientul.