Din pacate nu ma pricep la asa ceva, dar iti dau un sfat nu aici vei gasi pilotzi!
Conditia fizica consta cel mai mult in suportarea fortei G, adica cand urci sau cobori cu avionu ai respectiv o senzatie de greutate sau imponderabilitate.
Ca sa ajungi pilot mai inaintre trebuie sa fii copilot si sa inveti de la unul mai batran, abia peste cativa ani ajungi pilotu in toate regula.
Pentru piloti nu trebuie facultate obligatoriu, doar daca te gandesti tu sa te faci pilot dupa ce ai facut o facultate. este suficient bacul, dupa bac se fac niste cursuri la Scoala superioara de aviatie civila http://www.aviationacademy.ro/eng/, tot ei fac cursuri si pentru insotitori de zbor, si pentru controlori de trafic. pentru piloti de linii aeriene vezi aici programul de cursuri, e vorba de acel ATP (airline traffic pilot) http://www.aviationacademy.ro/eng/? page_id=26
tarifele sunt aici http://www.aviationacademy.ro/eng/? page_id=24
din cate vezi, e 60.000 de euro cursul pentru piloti. cerinte de probe sportive deosebite nu par a fi, vizita medicala e foarte importanta, nu trebuie sa ai niciun fel de probleme de sanatate serioase (tensiune, diabet etc.). detalii legate de probele medicale etc poti obtine si de la ei, ai la contact numerele de telefon, mult succes si spor la strins banii pentru curs...
Gabriella hai ca o sa incerc sa-ti raspund cat mai detaliat in calitate de detinator de licenta PPL.
In primul rand depinde ce fel de pilot vrei tu sa fii.
Exista mai multe licente de pilot, in functie de ce iti doresti o alegi pe cea care ti se potriveste:
Astea sunt in ordinea obtinerii lor, important este ca nu poti avea o licenta fara a o detine pe cea anterioara ei.
PPL(Private Pilot Licence) - Este prima si cea mai usor de obtinut licenta. Cursurile le poate face orice persoana peste 17 ani, ai nevoie de un certificat medical clasa 2. ce se obtine relativ usor. Cursul consta in 180 de ore de teorie (aerodinamica, meteorologie, navigatie, cunoasterea aeronavei, proceduri operationale, comunicatii, limite umane, legislatie aeriana) si 35 de ore de zbor. 25 in comanda dubla(cu instructorul langa tine) si 10 in comanda simpla, dupa asta poti da examenul la Autoritatea Aeronautica Romana. Examenul consta in intrebari grila la toate materiile studiate, la fiecare examen ai nevoie de peste 7.50 ca sa treci, si examenul practic.
Aceasta licenta iti ofera posibilitatea de a pilota doar in interes personal, nu iti permite sa te angajezi ca pilot. Este limitata la zbor pe timp de zi in conditii bune de vizibilitate, avionul este cu un singur motor(elice) cu masa la decolare intre 560-5750kg cu maximum 8 locuri. Cu alte cuvinte daca vrei sa zbori de placere sa iti inchiriezi un avion cand ai chef, asta e licenta pe care sa o iei.
La aceasta se poate adauga extensia IR (instrument rating) ce permite pilotarea avioanelor cu motoare multiple in regim IFR(instrument flight rules) si zbor de noapte.
Urmatoarea licenta este CPL (Commercial Pilot Licence)
Practic de aici iti incepi cariera de pilot profesionist. Pentru obtinerea ei este necesara licenta PPL si 150 de ore de zbor experienta. Varsta minima este 18 ani si este necesar certificat medical clasa 1 (ce este ceva mai greu de obtinut)
Iar ultima este ATPL (Airline Transport Pilot Licence) practic licenta necesara pentru a te angaja la companiile de transport aerian.
Pentru fiecare dintre ultimele enumerate in principiu se studiaza aceleasi materii ca cele enumerate la PPL dar mult mai amanuntit. Ai nevoie de macar un minim de cunostinte de matematica si fizica.
Daca vrei sa ajungi pilot de linie poti lua toate licentele la SSAvC (scoala superioara de aviatie civila) unde poti intra pe unul dintre locurile la buget in urma unui examen de admitere. Daca ratezi locul la buget pretul pentru toate este undeva la 80000 euro, da opt zeci de mii de euro nu am scris gresit.
Daca vrei doar PPL pretul este undeva intre 7000-8000 euro si sunt numeroase scoli private unde poti face cursurile.
Sper ca te-am ajutat gabriela.
VIKZ întreabă:
3keen întreabă:
aksjsksbjsbs întreabă: