Dorinta de a calatori, ideea unui salariu frumos, a unui statut social respectabil sau poate filmul in care Gwyneth Paltrow invata ca o stewardesa trebuie sa-si mentina zambetul pe buze indiferent de situatie le determina pe cat mai multe fete sa isi doreasca sa devina insotitoare de bord.
Exista, desigur, si barbati in aceasta meserie, insa numarul femeilor este mult mai mare. Lucru interesant, de alfel, daca ne gandim ca, prin anii '20, cand a inceput sa se dezvolte aceasta profesie, domeniul era destinat exlusiv barbatilor.
Prima femeie-insotitor de bord a fost Ellen Church care, neputandu-se angaja ca pilot din cauza politicii discriminatorii a companiei, i-a convins pe sefi sa apeleze la serviciile infirmierelor pentru a-i ajuta pe clienti sa uite de frica de zbor. Calatorii s-au dovedit incantati de atentia noilor stewardese, iar departementele de marketing au inceput sa exploateze acest aspect.
Astazi, companiile aeriene isi construiesc brandul pe imaginea insotitorilor de bord. Serviciile oferite in timpul zborului, amabilitatea si promptitudinea insotitorilor de bord sunt cele care diferentiaza sutele de companii aeriene.
Primii pasi
Pentru a deveni insotitor de bord, este nevoie sa urmezi cursuri speciale de pregatire. Acestea pot fi facute la Scoala Superioara de Aviatie Civila, iar pentru a te inscrie este obligatoriu sa fii implit 18 ani, sa ai diploma de bacalaureat si sa fii sanatoasa tun. Pentru a fi admisa, la testele de limba engleza si geografia Romaniei si a Europei trebuie sa iei minimum 7.
Daca treci de testele preliminarii, incepe pregatirea teoretica. Aceasta dureaza 192 de ore, adica echivalentul a 32 de zile lucratoare si costa cam 1200 de euro. Notiunile predate la cele 12 materii, printre care doua limbi straine (dintre care engleza este obligatorie), legislatie aeronautica si proceduri de urgenta sunt verificate saptamanal. La finalul cursului se dau exemene finale la care trebuie sa iei minimum nota 7.
Urmeaza instruirea practica. Lectiile prin care te familiarizezi cu aeronavele, cursuri practice pe simulatoare de Boeing 737 si cele 20 de ore de zbor te mai costa inca 1200 de euro.
Pentru a obtine licenta de insotitor de zbor, la finalul cursurilor trebuie sa sustii un examen. Acesta se da numai la Autoritatea Aeronautica Civila Romana si costa circa 100 de euro.
Avantaje:
- Salariu atractiv - desi salariul efectiv nu este foarte mare- la inceput cam de 1000 de lei, acesta este rotunjit de sporuri si diurne.
- Ai ocazia de a calatori in toata lumea
- Intri in contact cu oameni din culturi diferite.
Dezavantaje:
- Program de lucru obositor: sunt si zboruri de noapte, iar notiuni precum cea de weekend sau sarbatoare nu prea exista.
- Desi sansele de a fi implicat intr-un accident aviatic sunt infinit mai mici decat acelea de a avea un accident de masina, meseria de insotitor de bord implica multe riscuri.
- Cu toate ca majoritatea cerintelor discriminatorii au fost scoase, inca mai sunt companii care impun anumite standarde de inaltime/ varsta/ greutate. In trecut, erau companii care angajau numai stewardese cu infatisare de menechin si, obligatoriu, necasatorite. De aici si barfele care au inceput sa circule despre stewardese. Sursa : ele.ro
Succes
Trebuie sa ai bacalaureatul luat si apoi sa faci cursuri speciale, care sunt insa ingrozitor de scumpe. Detalii privind conditiile le poti vedea aici, la institutia care organizeaza astfel de cursuri http://www.aviationacademy.ro/eng/?p=128
Succes!
Toate info mai jos:
www.carpatairtraining.ro/ro-ro/cursuri/insotitoridebord.aspx
www.aviationacademy.ro/eng/?page_id=27
scoaladeaviatie.ro/index.php/insotitori
vreausafiustewardesa.ro/ce-presupune-inscrierea-la-cursurile-de-formare-pentru-insotitori-de-bord/
คηĐЯээд întreabă: