Mai sunt ceva detalii, care nu le-am vazut mentionate aici :
1. Obligatoriu sa stii sa inoti
2. Nici un tatuaj la vedere
3. Engleza fluent plus o alta limba straina ( cel putin ).
4. Majoritatea companiilor cer o inaltime de : minim 1.65 fete si minim 1.70 baieti!
Pentru a deveni insotitor de bord, este nevoie sa urmezi cursuri speciale de pregatire. Acestea pot fi facute la Scoala Superioara de Aviatie Civila, iar pentru a te inscrie este obligatoriu sa fi implit 18 ani, sa ai diploma de bacalaureat si sa fii sanatoasa tun. Pentru a fi admisa, la testele de limba engleza si geografia Romaniei si a Europei trebuie sa iei minimum 7.
Daca treci de testele preliminarii, incepe pregatirea teoretica. Aceasta dureaza 192 de ore, adica echivalentul a 32 de zile lucratoare si costa cam 1200 de euro. Notiunile predate la cele 12 materii, printre care doua limbi straine (dintre care engleza este obligatorie), legislatie aeronautica si proceduri de urgenta sunt verificate saptamanal. La finalul cursului se dau exemene finale la care trebuie sa iei minimum nota 7.
Urmeaza instruirea practica. Lectiile prin care te familiarizezi cu aeronavele, cursuri practice pe simulatoare de Boeing 737 si cele 20 de ore de zbor te mai costa inca 1200 de euro.
Pentru a obtine licenta de insotitor de zbor, la finalul cursurilor trebuie sa sustii un examen. Acesta se da numai la Autoritatea Aeronautica Civila Romana si costa circa 100 de euro.
Avantaje:
- Salariu atractiv – desi salariul efectiv nu este foarte mare- la inceput cam de 1000 de lei, acesta este rotunjit de sporuri si diurne.
- Ai ocazia de a calatori in toata lumea
- Intri in contact cu oameni din culturi diferite.
Dezavantaje:
- Program de lucru obositor: sunt si zboruri de noapte, iar notiuni precum cea de weekend sau sarbatoare nu prea exista.
- Desi sansele de a fi implicat intr-un accident aviatic sunt infinit mai mici decat acelea de a avea un accident de masina, meseria de insotitor de bord implica multe riscuri.
- Cu toate ca majoritatea cerintelor discriminatorii au fost scoase, inca mai sunt companii care impun anumite standarde de inaltime/ varsta/ greutate. In trecut, erau companii care angajau numai stewardese cu infatisare de menechin si, obligatoriu, necasatorite. De aici si barfele care au inceput sa circule despre stewardese.
Pentru a deveni insotitor de bord, este nevoie sa urmezi cursuri speciale de pregatire. Acestea pot fi facute la Scoala Superioara de Aviatie Civila, iar pentru a te inscrie este obligatoriu sa fi implit 18 ani, sa ai diploma de bacalaureat si sa fii sanatoasa tun. Pentru a fi admisa, la testele de limba engleza si geografia Romaniei si a Europei trebuie sa iei minimum 7.
Daca treci de testele preliminarii, incepe pregatirea teoretica.Aceasta dureaza 192 de ore, adica echivalentul a 32 de zile lucratoare si costa cam 1200 de euro. Notiunile predate la cele 12 materii, printre care doua limbi straine (dintre care engleza este obligatorie), legislatie aeronautica si proceduri de urgenta sunt verificate saptamanal. La finalul cursului se dau exemene finale la care trebuie sa iei minimum nota 7.
Urmeaza instruirea practica. Lectiile prin care te familiarizezi cu aeronavele, cursuri practice pe simulatoare de Boeing 737 si cele 20 de ore de zbor te mai costa inca 1200 de euro.
Pentru a obtine licenta de insotitor de zbor, la finalul cursurilor trebuie sa sustii un examen. Acesta se da numai la Autoritatea Aeronautica Civila Romana si costa circa 100 de euro.
Avantaje:
- Salariu atractiv – desi salariul efectiv nu este foarte mare- la inceput cam de 1000 de lei, acesta este rotunjit de sporuri si diurne.
- Ai ocazia de a calatori in toata lumea
- Intri in contact cu oameni din culturi diferite.
Dezavantaje:
- Program de lucru obositor: sunt si zboruri de noapte, iar notiuni precum cea de weekend sau sarbatoare nu prea exista.
- Desi sansele de a fi implicat intr-un accident aviatic sunt infinit mai mici decat acelea de a avea un accident de masina, meseria de insotitor de bord implica multe riscuri.
- Cu toate ca majoritatea cerintelor discriminatorii au fost scoase, inca mai sunt companii care impun anumite standarde de inaltime/ varsta/ greutate. In trecut, erau companii care angajau numai stewardese cu infatisare de menechin si, obligatoriu, necasatorite. De aici si barfele care au inceput sa circule despre stewardese.
Pentru a deveni insotitor de bord, este nevoie sa urmezi cursuri speciale de pregatire. Acestea pot fi facute la Scoala Superioara de Aviatie Civila, iar pentru a te inscrie este obligatoriu sa fi implit 18 ani, sa ai diploma de bacalaureat si sa fii sanatoasa tun. Pentru a fi admisa, la testele de limba engleza si geografia Romaniei si a Europei trebuie sa iei minimum 7.
Daca treci de testele preliminarii, incepe pregatirea teoretica. Aceasta dureaza 192 de ore, adica echivalentul a 32 de zile lucratoare si costa cam 1200 de euro. Notiunile predate la cele 12 materii, printre care doua limbi straine (dintre care engleza este obligatorie), legislatie aeronautica si proceduri de urgenta sunt verificate saptamanal. La finalul cursului se dau exemene finale la care trebuie sa iei minimum nota 7.
Urmeaza instruirea practica. Lectiile prin care te familiarizezi cu aeronavele, cursuri practice pe simulatoare de Boeing 737 si cele 20 de ore de zbor te mai costa inca 1200 de euro.
Pentru a obtine licenta de insotitor de zbor, la finalul cursurilor trebuie sa sustii un examen. Acesta se da numai la Autoritatea Aeronautica Civila Romana si costa circa 100 de euro. (Asta in 2007)
Nu decat diploma de la bacalaureat, se noteaza cu 50% si 25 %, plus concurs de dosar, este foarte buna meseria