| Delusion a întrebat:


Sunt elev în clasa a 12a, filologie și aș vrea să dau la facultatea de drept. Nu am rude în familie în domeniu( aparent ăsta e un dezavantaj, mda) și sunt curios să aud unele impresii, informații de la cei ce au absolvit(poate) sau cunosc. Aveam de gând să termin dreptul și să îmi incerc norocul la INM, dar după ultimele modificări pe care guvernul încearcă să le aducă în domeniul justiției nu o sa mai pot face asta decât după ce am 30 de ani împliniți, iar studiile la INM vor dura 4 ani și nu 2 ca până acum.
Asta mă sperie. Faptul că termin dreptul și licența nu mă ajută direct cu absolut nimic, mă sperie. Nu pot sta pe capul părinților până la aproape 30 de ani.
În fine, poate pun eu problema greșit, aștept unele păreri, mulțumesc!

2 răspunsuri:
| Adry05 a răspuns:

Daca tu chiar ai pasiune pentru drept si nu te duci pentru ca ai auzit si ai vazut prin filme ca se castiga bine, incearca. Daca nu, cauta-ti altceva. Dreptul a devenit deja o facultate pe care o faci fie pentru ca chiar ai pasiune pentru domeniu si esti dispus sa risti fie ai parinti sau rude in breasla care sa te ajute sa te afirmi.

| Bondarel99 a răspuns:

Asa e, nu te ajuta daca nu ai pile si nu esti vreun geniu.
In trecut cine se ducea la drept era boss si era invidiat de tot orasul. Acum cine se duce la drept, se duce ca sa piarda timpul (nu zic de toti, vreo 90%). Ai idee cati absolventi de drept ies in fiecare an de pe bancile facultatilor (private sau de stat) si cati studenti sunt inca in facultate? Poate zeci de mii. Comparand cu o alta facultate la intamplare, nu stiu de ex biologia unde sunt cateva sute.
Unde se duc toti acesti absolventi? Fizic nu au unde... doar cativa ajung sa faca cariera si de multe ori nu doar prin forte proprii. De aceea ajung sa se reprofileze.
Deci eu iti recomand acest drum doar daca esti extrem de pasionat de domeniu si accepti ca va fi un drum lung in care nu o sa castigi cine stie ce bani.