| Amiraramii a întrebat:

Buna ziua. Lucrez la un call center de aproape 2 ani cu program normal de 8 ore. Salariul este cel care ma motiveaza sa lucrez, Desi multi pleaca sau sunt demisionati pentru ca pe langa salariul brut, luam si bonus din vanzari. Avand de aface cu o gramada de oameni, bineinteles ca nu esti mereu pregatit sa raspunzi la intrebariile lor, pentru ca pur si simplu unele sunt unice, ciudate sau chiar ireale. Nu despre asta am vrut sa scriu.
Managera e cea care se ocupa de departamentul meu si periodic trimite verificari ale convorbiriilor din care nimic nu fac bine. Ba e unul din cuvintele pe care le-am zis, ba completarea fiselor clientiilor, desii acelasi lucru fac de cand m-am angajat. E un stres psihic pe care il place sa ni-l ofere mai ales cand avem o zi libera, trimitand pe mail. De multe ori greseliile sunt niste aberatii, imi vine sa-i zic vreo 2. Dar ma gandesc la ce am de pierdut si de castigat. E usor sa-mi spuneti ca sa nu bag in seama. Dar eu nu pot face asta. Mi as dori ca sa inteleg lucrurile altfel si sa nu le mai vad asa. Daca a fost cineva in asa caz. Cand seful nu e multumit de nimic si de nimeni. Mentionez ca am discutat cu colegi si, si ei primesc doar greseli

17 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Tu ai problema cu o persoana: cu sefa ta.
Ea are probleme cu sefii ei, dar si cu TOTI colegii tai, pe care le are in subordine. Se afla "intre ciocan si nicovala".

Daca aveti asemenea tensiuni, cel mai bine ar fi sa faceti cate o mica escapada /excursie comuna de week-end (2-3 zile), impreuna cu sefii si angajatii! Nici cate 2-3 intalniri la pauze de cafea nu ar strica!
Intr-un asemenea cadru, puteti discuta relaxati intre voi, chiar si problemele pe care le intampinati.
Cunoasterea reciproca relaxata ajuta mult la rezolvarea tensiunilor!

| CristiDinBucuresti a răspuns:

Tu esti fată sau baiat?

| Furnicuta000 a răspuns:

Eu zic ca singura modalitate sa ai viata buna acolo e sa te imprietenesti cu ea. Incearca in afara orelor de program. Vezi ce hobby uri are, ce locuri frecventeaza si arata-te si tu interesata de ce ii place ei. Sau fa-i favoruri, astfel o sa se simta datoare la tine. Stiu ca pare complicat ce spun dar e ca un joc psihologic care o sa o puna cu botul pe labe. Si imi permit sa-ti dau sfatul asta pentru ca din ce am inteles eu e o persoana rea si merita

| TimberWolf a răspuns:

Sa lucrezi cu oamenii e lucru dat dreacu! crede-ma ca te inteleg, e un chin! Nu prea ai ce face, oriunde mergi sunt oameni cu probleme la mansarda.

| Amiraramii explică (pentru TimberWolf):

Nu oamenii sunt problema aici. Caci pe mine in apeluri nu ma afecteaza asta. Ci managera.

| TimberWolf a răspuns (pentru Amiraramii):

Pai ea nu e tot om?

| Amiraramii explică (pentru TimberWolf):

Ba da. Dar asa e ea. Parca e de piatra si n are inima.

| TimberWolf a răspuns (pentru Amiraramii):

Prostu e prost, n-ai ce sa-i faci, de obicei romanu cand se ajunge nu-i mai dai peste nas.

| StoicAnalysis a răspuns:

Discuta cu managera ta intre patru ochi cateva minute bune despre asta. Nu fugitiv. Te duci la ea si ii spui:

Buna! Cand ai timp, poti vorbi te rog cu mine cateva minute? ( In realitate o sa stai mai mult ) Asta spui doar ca sa-i atragi atentia si sa accepte in caz de preconizezi ca vrea sa eschiveze. Apoi ii spui pe rand cu calm, fara sa ridici tonul si fara sa folosesti cuvinte acuzatoare de genul: tu ai facut, nu ai facut, ai omis, etc. Ii zici ca tu intelegi nevoia de a avea grija constant la ceea ce spui si ca clientul trebuie respectat, insa mereu fac aceeasi treaba de ani de zile si nu vad ca a fost afectata firma atat de mult avand in vedere ca mereu ne spui ca gresim. Daca ai in minte un sablon sau o regula generala pe care vrei sa o implementezi in dialogurile noastre cu clientii, am aprecia daca ai tine totusi o sedinta cu toata lumea prezenta despre asta si ne-ai explica cum sa ne facem treaba mai eficient. Si de aici, vezi tu cum o dati la pace cu ea.

Important este ca mai intai trebuie sa o intelegi si pe ea. Cel mai probabil, asa cum va preseaza ea pe voi, asa este si ea presata la randul ei de superiori. Cercul vicios fiind acela ca nimeni nu discuta calm, eficient si civilizat si nimeni nu vrea sa inteleaga persoana din fata lor. Voi va certati cu clientii nervosi si frustrati, apoi sefiii vostri primesc reclamatii si va cearta tot la fel de nervosi si de frustrati, ca la randul lor au primit si ei de la superiori certuri similare, si tot asa mai departe, se formeaza un haos.

Dialogurile asertive sunt cele care rezolva probleme. Nu invinuiri, certuri, acuzatii si frustrari.

| Amiraramii explică (pentru StoicAnalysis):

Multumesc frumos. Chiar mi-as dori sa discut cu ea in 4 ochii. Dar toata aceasta munca e remote. Iar ea in tot ce vorbim si scrie e foarte rece si parca vrea sa ne faca sa ne dam demisia si sa angajeze altii noi, care la randul lor vor pleca din aceeasi cauza

| StoicAnalysis a răspuns (pentru Amiraramii):

Aranjati cumva un team chat cu ea pe meet sau skype, etc. Daca zici ca e remote. Daca vrei ca firma sa nu mai piarda personal si sa nu mai aveti stres, aceasta discutia va trebui sa aiba loc mai devreme sau mai tarziu. Faza trista este ca cu cat veti amana mai mult, cu atat problemele vor fi mai multe si mai mari.

| Cinic a răspuns:

La tine este paradis pe langa jobul meu. Nu ma victimizez si nici nu ma bat cu pumnii in piept ca as fi unicul. Dar eu muncesc si fizic si am si responsabilitate si o diploma de bac si sunt si foarte constincios. Dar asta nu inseamna nimic! Vad in jurul meu cum sunt promovati " verii", " prietenii", " lingaii", "amantele", " cumnatii" etc. Fara nici un efort, multi fiind lenesi si chiar inconpetenti! Si lucrez la privat, nici nu vreau sa imi imaginez ce este la stat. O singura data am primit un compliment, cand am vrut sa demisionez. Sa intamplat o greseala care a fost pusa in carca mea ca sa se scoata seful. M-am enervat si m-am dus la un sef si mai mare si mi-am spus oful, practic ce am scris mai sus. Am spus ca plec si ca imi bag p. Si atunci acel sef mai mare mi-a spus : cinc nu te las sa pleci, stiu ca ai dreptate si eu vad asta. Am nevoie de tine. Si ma cumparat cu 100 de ron in plus la salaiu. Sunt sigur ca mi-as gasi usor in alta parte, dar momentan nu imi permit sa stau acasa.

| Amiraramii explică (pentru Cinic):

Eu cunosc colege care dupa 10 ani de lucru aici au demisionat si desi mai mult angajatilor le-a parut mai rau de plecarea lor, totul a continuat. Pentru ca lucru remote este foarte cautat. Angajeaza in fiecare luna cate 5-6 noi din care raman 1-2 si tot asa. nu mi-as permite sa sperii asa pentru ca nu cred ca s-ar simti lipsa mea

| Cinic a răspuns (pentru Amiraramii):

Nici lipsa mea nu s-ar fi simtit. Nimeni nu este indispensabil. Doar ca le-ar fi luat mult timp sa gaseasca unu' la fel de prost ca mine. Un adevarat boxer, calul din ferma animalelor. " azi trebuie sa muncesc si mai mult".

| Kiran a răspuns:

Ori iti cauti o alta companie unde sa ai un salariu asemanator, plus ca ai deja experienta, deci ai merita un salariu nou mai mare,

sau cauti o portita sa te dai bine pe langa dansa.

Eu unul nu am fost cicalit in locurile de munca, cei drept de la bun inceput ii bateam putin la cap cum vor sa fac eu munca dar dupa perioada de testare au fost multumiti, am observat ca multi pleaca la primele vorbe de cicaleala ca au uitat sau gresit anumite calcule prin foi, managerii la randul lor sunt supervizati de cei regionali si nu vor sa fie la randul lor certati, mai ales ca au o functie cu "prestigiu" fata de noi, cei de la "temelia" companiei

| Amiraramii explică (pentru Kiran):

Si indemni la tacere?

| Kiran a răspuns (pentru Amiraramii):

Evident, e manager, cel mai probabil daca are o vechime in compania nu o vor "executa" decat cu o mustrare verbala in cazul unei reclamatii interne, pe cand daca faci lucruri ce ii "afecteaza" statutul intern cat si munca depusa de echipa (evident, un temei legal dar fara noima) poti fi tu cea exclusa din echipa.

Si singurele variante ce le vad benefice este fie sa urci in functii pana cand nu va mai avea ce sa iti faca, fie cauti un loc de munca prietenos.

Ai precizat ca salariul este unul benefic tie, deci sa iti faci rau singura nu este necesar.