Tehnicianul are doar un curs sau o scoala de arte si meserii, face doar partea practica. Adica e un mecanic murdar, care repara masini.
Inginerul electromecanic auto (desi nu cred ca exista fix specializarea asta) este o persoana cu studii tehnice superioare, care cunoaste niste proceduri mai speciale, coordoneaza si raspunde ce anumite activitati din industria auto. Nu munceste cot la cot cu mecanicii, e seful lor, cel mai probabil. Deci supravegheaza, ia decizii, eventual conduce tot service-ul (daca obtine curs de administrator de service de la RAR).
Tehnicianul a termnat o scoala /liceu profesional. iar inginerul a terminat si o facultate.
Inginerul are salarul mai mare, dar un tehnician auto poate castiga mult mai mult, daca e bun si are multe comenzi.
Tehnicianul incepe undeva la 2000 de lei si poate ajunge foarte sus, daca e muncitor si e in locul potrivit.
Inginerul incepe undeva pe la 3000 de lei, dar mai sus de 6000 de lei nu cred ca ajunge niciunul in Romania.
De regula, tehnicienii cu vechime depasesc inginerii ca salarizare, din cauza sporurilor.
Dar munca de tehnician e mult mai grea.
Mda, eu sunt din ala care de mic voiam sa merg sa muncesc si sa ma intorc obosit acasa
Atunci devino mecanic.
Iti gasesti foarte repede un job cu calificarea aia, si castigi bine. Te cauta lumea mereu, sa-ti bage bani in buzunar.
Inca ceva, electromecanicul face doar părți ce tin de electricitate? gen schimbat becuri, alarme, radio etc sau face si revizii gen schimb de ulei, placute frane discuri?
Electromecanicul auto este de fapt un simplu mecanic.
Partea de "electro" se refera la componentele ce functioneaza cu electricitate, adica jumatate din piesele auto.
Ca mecanic ai de a face cu fire rupte pe la senzori, mai masori cate un senzor, mai schimbi periile (carbunii) de la demaror sau alternator (ori puntea de diode, releele).
Ca mecanic e normal sa faci diagnoze, sa afli care e problema dpdv electric/electronic.
Mai exista si "electrician auto", ala se ocupa doar de becuri, alarma, inchidere centralizata, demaror, relee, sigurante, defecte electrice. E bine sa invete si el diagnoza, ca masinile mai performante au accesoriile comandate prin 'calculatoare'.
Exista si mecanici care nu se baga deloc pe electrica. Pot fi specialisti in injectie, in transmisii, sau in reconditionari de motoare, turbine, etc.
Exista si mecanici slab pregatiti, care doar schimba ulei, filtre si piese de suspensie.
Mai exista si sudori care nu sunt mecanici. Aia fac evacuari, admisii, rezervoare sau modificari/reparatii la sasiu.
Exista si calificare de vulcanizor auto, fara treaba cu mecanica. Inveti doar sa pui anvelope, ca sunt foarte multe riscuri pe care trebuie sa le eviti.
"Pot fi specialisti in... reconditionari de motoare" - Se mai practică undeva așa ceva?
Sigur. Nu toți aruncă pe mașini motoare jegoase din dezmembrări.
Există multe ateliere care încă reconditionează chiulase, blocuri și arbori. Sunt mecanici care au oferte standard de recondiționat motoare pe benzină 16V, cu vreo 3000 de lei (segmenți, semeringuri supape, rectificare și garnituri noi), pentru motoarele care consuma mult ulei și nu mai merg în parametri/sunt respinse la itp.
La dieseluri se schimbă des garnituri de chiulasă sau pistoane care se sparg/topesc.
La motoarele TSI/TFSI există kit de upgrade pistoane și segmenți, pentru a rezolva consumul de ulei.
La Opel Insignia este o problemă comună cu pompa de ulei, de la care se strică tot motorul, în special cuzineții; mulți mecanici repară motoarele alea, adică rectifica cindrii, dau arborele la rectificat, pun segmenți și cuzineți noi.
Nu găsești oriunde mecanici demni de așa ceva, și nici clienți pregătiți financiar, dar există service-uri în care se fac multe lucrări serioase.
Schimbarea segmanților ar fi simplă, dar la rectificarea cilindrilor (prin honuire) nu știam că se mai bagă cineva. Interesant! E bine de știut.
Dacă sunt niște urme superficiale, se fac cu o sculă simplă de honuit, pe bormașină. Dacă e ceva mai afectat, se trimite la honuit pe banc, sau bucșat cămăși noi. Ori se înlocuiește blocul cu unul ok, care poate fi honuit și planat.
Ateliere de rectifiări sunt multe și au comenzi la greu, deci încă se recondiționează motoare în România.
Și pe lângă motoare, tot mai mulți mecanici se apucă de cutii de viteze, că sunt tot mai scumpe și nefiabile.
Numa dupa cistigat te uiti, doara la aia iti este gindu
Sa cistigi bani multi, in primul rind trebuie sa te gindesti la job, la meserie, sa iti placa, sa te atraga, doara asa vei deveni bun, apoi vor veni si banii.
Sa te duci asa la un job doara ca ies acolo bani multi, aia nu o sa te faca pe tine sa cistigi banii aia ce ti s-a spus.
Pt banii aia multi trebuie sa si stii sa faci ceva, nu doara gata am scoala, am jobu asta, de acum sa curga banii
Poti sa nu ai nici o scaoala, sa fii f bun intr-o meserie anume si sa faci bani mai multi decti 7 ingineri sau tehnicieni, deci totu tine de ce stii sa faci.
Bine sunt si situatii cand conteaza doara ce job ai, ce scoala ai, asa cum e cazul in politica sau mai stiu eu ce joburi de astea la care doara dai din gura, asa cum este cazul religiei aia fac bani doar ca dau din gura si ca au oile lor care cotizeaza.
Dar la ce arati tu, cinteaza f mult sa fii f bun meserios.Sa fii bun meserias, trebuie sa iti placa acea meserie, de fapt trebuie sa iti placa mai mult meseria aia decat banii cei obtii prin ea.
anonim_4396 întreabă:
anonim_4396 întreabă:
anonim_4396 întreabă: