Ex pentru o societate de constructii subordonat Directorului general al societatii.
1. – Asigura desfasurarea in conditii optime a activitatilor de personal, invatamint, organizare si salarizare din cadrul societatii.
2. – Asigura si raspunde de organizarea si desfasurarea actiunilor aferente functiunii de administrare a resurselor umane, pe intreaga organizatie privmd statutui, evidenta, calificarea (studii), competenta, experienta personalului respectiv, gestionand documentele respective, conform, reglementarilor legale in vigoare.
3. – Raspunde de organizarea actiunilor de recrutare si selectionare a personalului necesar pentru realizarea lucrarilor, serviciilor si produselor contractate de societate cu clientii sai, in concordanta cu structura organizatorica aprobata de conducerea societatii.
4. – Urmareste respectarea prevederilor contractelor de munca semnate de conducerea societatii.
5. – Colaboreaza cu comp. "Financiar-contabilitate" in vederea calcularii salariilor cuvenite pentru munca depusa. Urmareste si asigura determinarea corecta si la timp a drepturilor banesti cuvenite personalului muncitor din cadrul santierelor, in corelatie cu stadiile de executie a lucrarilor, colaborind in acest scop cu sefii de santiere.
6. – Asigura actualizarea ROF, iar dupa aprobarea acestuia de catre conducerea organizatiei, il difuzeaza tuturor celor interesati.
7. – Urmareste insusirea si respectarea de catre intregul personal al societatii, a tuturor regulilor interne stabilite de conducerea societatii pentru mentinerea ordinii si disciplinei, iar in cazul constatarii unor incalcari ale acestora, formuleaza propuneri de sanctionare a celor vinovati.
8. – Raspunde de aplicarea in activitatile specifice, a prevederilor documentelor Sistemului de managernent al calitatii (SMC) adoptat de societate, colaborind pe aceasta lime cu responsabilul AQ din cadrul societatii.
9. – Urmareste ca pentru activitatile de AQ si CTC sa fie selectat numai personal competent, instruit si testat.
10. – Elaboreaza impreuna cu sefii subunitatilor/ compartimentelor, programe de calificare, pregatire si instruire pentru personalul din cadrul acestora, Ie transmite resp. AQ pentru avizare, dupa care Ie prezinta Directorului general pentru aprobare; urmareste realizarea acestor programme.
11. – Raspunde de asigurarea conditiilor organizatorice necesare pentru buna desfasurare a cursurilor de instruire (incaperi adecvate, rechizite, rezolvarea probleinelor de transport si dupa caz, de cazare si masa pentru cursanti).
12. – Asigura evidenta si pastrarea documentelor si inregistrarilor privind calificarea, pregatirea si instruirea personalului, precum si autorizarea personalului de specialitate, confonn reglementarilor in vigoare si a procedurilor aferente.
13. – Asigura corelarea atributiilor din ROF cu prevederile documentelor SMC modificate sau actualizate, precum si comunicarea modificarilor operate in ROF catre toti cei interesati.
14. – Raspunde de rezolvarea actiunilor corective/ preventive initiate pentru activitatile specifice in urma inspectiilor, auditurilor si verificarilor efectuate de catre responsabilul AQ si echipa de audit din cadrul societatii.
15. – Tine in evidenta fisele posturilor personalului din cadrul societatii.
16. – Organizeaza si asigura evidenta mobilierului, a obiectelor de inventar pentru birou si pentru uz gospodaresc, intocmirea fiselor individuale de inventar si urmarirea modului de utilizare si de pastrare a acestora.
17. – Organizeaza si asigura, in colaborare cu sefii subunitatilor, rezolvarea problemelor social-gospodaresti (cazare, masa, transport cu mijioace adecvate de la locul de cazare la eel de munca, asistenta medicala, etc.) pentru personalul societatii trimis sa lucreze la puncte de lucru din alte localitati.
18. – Organizeaza activitatile de secretariat si protocol desfasurate pe linga conducerea societatii.
19. – Raspunde de inregistrarea corespondentei primite si a celei emise de societate, in registrul unic de intrari-iesiri.
20. – Organizeaza activitatile desfasurate in cadrul societatii in domeniile protectiei muncii, protectiei civile, prevenirii si stingerii incendiilor (PSI) si protejarii mediului ambiant. Controleaza aplicarea si respectarea prevederilor legislatiei in vigoare in aceste domenii.
21. - Prezinta conducerii societatii, infonnari si rapoarte cu privire la situatia si eventualele deficiente constatate, referitoare la securitatea muncii, PSI si protectia mediului si formuleaza propuneri pentru remedierea deficientelor depistate si eliminarea cauzelor care le-au generat, in vederea prevenirii accidentelor de rrmnca si a imbolnavirilor profesionale, a evitarii producerii incendiilor si a infestarii mediului.
22. – Urmareste si asigura instruirea si exammarea personalului cu atributii si raspunderi in domeniile protectiei muncii, PSI si protejarii mediului (sefii de santiere si ateliere, ingineri, subingineri si tehnicieni implicati, maistri, sefi de formatii si echipe de muncitori, gestionari, sefi de depozite, etc.).
23. – Intocmeste in colaborare cu santierele si celelalte compartimente implicate, necesarul de resurse tehnico-rnateriale pentru asigurarea securitatii
muncii, PSI si protectia mediului ambiant : echipamente si dispozitive de protectie, rnateriale de propaganda vizuala (afise, panouri, brosuri, pliante, etc.), placi si dispozitive de senmalizare si avertizare, antidoturi, materiale instalatii si mijioace pentru PSI, etc.
24. – Urmareste si asigura respectarea reglementarilor in vigoare cu privire la comunicarea accidentelor de munca si efectuarea cercetarilor de catre organele in drept.
25. – Intocmeste si inainteaza in termen, darile de seama statistice specifice. Intocmeste la termenele stabilite informarile, rapoartele si situatiile cerute de conducerea societatii, in legatura cu desfasurarea activitatilor din cadrul compartimentului.
26. – Indeplineste orice alte atributii stabilite in sarcina sa de catre Directorul general al societatii
problema e ca atunci cand termini ti se cer 3-5 ani experienta, pe care nu prea ai de unde sa ii iei si eu am terminat managementul resurselor umane master dar degeaba
Management [ˈmænɪdʒmənt] (din lat. manum agere „a conduce cu mâna") „arta de a înfăptui ceva împreună cu alţi oameni" (conform definiţiei date de de Mary Follet).
Termenul desemnează:
funcţional
o activitate, o acţiune sau un proces
exemple: managementul proiectului, managementul timpului, management personal, managementul comenzilor, managementul configuraţiei, managementul cunoştinţelor, managementul schimbarii
totalitatea acţiunilor obişnuite de conducere sau administrare a organizaţiilor,
instituţional
un grup de persoane cu preocupări predominante pentru acţiuni organizatorice sau de conducere (un grup de manageri)
agenţi ai sportivilor sau artiştilor.
Majoritatea teoreticienilor în management găsesc începuturile managementului la Frederic Taylor şi la Henry Fayol. Unii consideră că au existat şi înaintea acestora specialişti şi practicieni care puseseră în evidenţa elemente manageriale (R. Owen, Ch. Babbage etc). Potrivit unor cercetători, începuturile managementului trebuie văzute în antichitate.
Management este funcţia organizaţională care asigură desfăşurarea eficientă a activităţilor şi care urmăreşte obţinerea nivelului maxim de rezultate prin folosirea optimă a resurselor. Activitatea de management poate avea în vedere grupuri de oameni (echipe) sau procese.
Resursele pe care un manager le are, în principal, la dispoziţie: timpul, talentul, resursele financiare şi resursele umane.
Management este de asemenea denumirea dată echipei de manageri din cadrul unei organizaţii.
Cuprins [ascunde]
1 Managementul calităţii
2 Conflictul în management
2.1 Noţiuni legate:
3 Managementul performanţei
4 Funcţii ale managementului¹
5 Bibliografie
[modificare]Managementul calităţii
Pentru detalii, vezi: Tqm.
Reprezintă activitatea de management în direcţia dezvoltării şi implementării unui set de reguli şi instrumente care formează sistemul de management al calităţii şi care are drept scop asigurarea nivelului de calitate dorit pentru produsul companiei.
Managementul calităţii are trei componente principale: controlul calităţii asigurarea calităţii şi îmbunătăţirea calităţii.
[modificare]Conflictul în management
Abilitatea de a gestiona un conflict în aşa fel, încât să rămână un conflict de idei, fără să devină un conflict emoţional. Managementul conflictelor este procesul de planificare pentru evitarea conflictelor, ori de câte ori este posibil, şi de organizare pentru rezolvarea conflictelor cât mai rapid şi cu cât mai puţine efecte negative, de îndată ce conflictele au apărut.
[modificare]Noţiuni legate:
Rezolvarea conflictelor: demersul cu scopul încheierii unui conflict prin negocieri între părţile implicate.
Transformarea conflictelor: operaţiunea de repoziţionarea a părţilor pentru a obţine rezultate diferite.
[modificare]Managementul performanţei
Este un proces de evaluare continuă a performanţelor la nivelul organizaţiei, al echipelor şi individual, în funcţie de indicatorii de performanţă prestabiliţi, şi folosirea rezultatelor evaluării pentru atingerea constantă a obiectivelor propuse.
[modificare]Funcţii ale managementului¹
■ Funcţia de previziune cuprinde ansamblul acţiunilor prin care se stabilesc obiectivele organizaţiei pe termen scurt, mediu şi lung, se formulează modalităţile de realizare a lor şi se fundamentează necesarul de resurse.
■ Funcţia de organizare cuprinde ansamblul acţiunilor prin care se constituie sistemul conducător, sistemul condus şi sistemul legăturilor dintre acestea.
■ Funcţia de coordonare cuprinde ansamblul proceselor prin care se armonizează deciziile managerului cu acţiunile subordonaţilor. Coordonarea are la bază comunicarea, ca modalitate concretă de realizare a acţiunilor acestei funcţii a managementului.
■ Funcţia de antrenare reprezintă ansamblul acţiunilor prin care un manager influenţează activităţile colaboratorilor pentru atingerea obiectivelor stabilite prin satisfacerea nevoilor care îi motivează.
■ Funcţia de control-evaluare cuprinde ansamblul acţiunilor de evaluare operativă şi postoperativă a rezultatelor organizaţiei, a verigilor ei organizatorice şi a fiecărui salariat, de identificare a abaterilor de la obiectivele, normele, normativele si standardele prestabilite şi a cauzelor care le-au generat, precum şi de adoptare a măsurilor care asigură eliminarea abaterilor, menţinându-se echilibrul dinamic al organizaţiei.
[modificare]
Management [ˈmænɪdʒmənt] (din lat. manum agere „a conduce cu mâna") „arta de a înfăptui ceva împreună cu alţi oameni" (conform definiţiei date de de Mary Follet).
Termenul desemnează:
funcţional
o activitate, o acţiune sau un proces
exemple: managementul proiectului, managementul timpului, management personal, managementul comenzilor, managementul configuraţiei, managementul cunoştinţelor, managementul schimbarii
totalitatea acţiunilor obişnuite de conducere sau administrare a organizaţiilor,
instituţional
un grup de persoane cu preocupări predominante pentru acţiuni organizatorice sau de conducere (un grup de manageri)
agenţi ai sportivilor sau artiştilor.
Majoritatea teoreticienilor în management găsesc începuturile managementului la Frederic Taylor şi la Henry Fayol. Unii consideră că au existat şi înaintea acestora specialişti şi practicieni care puseseră în evidenţa elemente manageriale (R. Owen, Ch. Babbage etc). Potrivit unor cercetători, începuturile managementului trebuie văzute în antichitate.
Management este funcţia organizaţională care asigură desfăşurarea eficientă a activităţilor şi care urmăreşte obţinerea nivelului maxim de rezultate prin folosirea optimă a resurselor. Activitatea de management poate avea în vedere grupuri de oameni (echipe) sau procese.
Resursele pe care un manager le are, în principal, la dispoziţie: timpul, talentul, resursele financiare şi resursele umane.
Management este de asemenea denumirea dată echipei de manageri din cadrul unei organizaţii.
Cuprins [ascunde]
1 Managementul calităţii
2 Conflictul în management
2.1 Noţiuni legate:
3 Managementul performanţei
4 Funcţii ale managementului¹
5 Bibliografie
[modificare]Managementul calităţii
Pentru detalii, vezi: Tqm.
Reprezintă activitatea de management în direcţia dezvoltării şi implementării unui set de reguli şi instrumente care formează sistemul de management al calităţii şi care are drept scop asigurarea nivelului de calitate dorit pentru produsul companiei.
Managementul calităţii are trei componente principale: controlul calităţii asigurarea calităţii şi îmbunătăţirea calităţii.
[modificare]Conflictul în management
Abilitatea de a gestiona un conflict în aşa fel, încât să rămână un conflict de idei, fără să devină un conflict emoţional. Managementul conflictelor este procesul de planificare pentru evitarea conflictelor, ori de câte ori este posibil, şi de organizare pentru rezolvarea conflictelor cât mai rapid şi cu cât mai puţine efecte negative, de îndată ce conflictele au apărut.
[modificare]Noţiuni legate:
Rezolvarea conflictelor: demersul cu scopul încheierii unui conflict prin negocieri între părţile implicate.
Transformarea conflictelor: operaţiunea de repoziţionarea a părţilor pentru a obţine rezultate diferite.
[modificare]Managementul performanţei
Este un proces de evaluare continuă a performanţelor la nivelul organizaţiei, al echipelor şi individual, în funcţie de indicatorii de performanţă prestabiliţi, şi folosirea rezultatelor evaluării pentru atingerea constantă a obiectivelor propuse.
[modificare]Funcţii ale managementului¹
■ Funcţia de previziune cuprinde ansamblul acţiunilor prin care se stabilesc obiectivele organizaţiei pe termen scurt, mediu şi lung, se formulează modalităţile de realizare a lor şi se fundamentează necesarul de resurse.
■ Funcţia de organizare cuprinde ansamblul acţiunilor prin care se constituie sistemul conducător, sistemul condus şi sistemul legăturilor dintre acestea.
■ Funcţia de coordonare cuprinde ansamblul proceselor prin care se armonizează deciziile managerului cu acţiunile subordonaţilor. Coordonarea are la bază comunicarea, ca modalitate concretă de realizare a acţiunilor acestei funcţii a managementului.
■ Funcţia de antrenare reprezintă ansamblul acţiunilor prin care un manager influenţează activităţile colaboratorilor pentru atingerea obiectivelor stabilite prin satisfacerea nevoilor care îi motivează.
■ Funcţia de control-evaluare cuprinde ansamblul acţiunilor de evaluare operativă şi postoperativă a rezultatelor organizaţiei, a verigilor ei organizatorice şi a fiecărui salariat, de identificare a abaterilor de la obiectivele, normele, normativele si standardele prestabilite şi a cauzelor care le-au generat, precum şi de adoptare a măsurilor care asigură eliminarea abaterilor, menţinându-se echilibrul dinamic al organizaţiei.
FUNDA?
laurentiu9712 întreabă: