| LoveIsMyDrug a întrebat:

Ce inseamna manager? Ce anume face un manager?

Răspuns Câştigător
| qLoveSmileღ a răspuns:

Asa cum ii spune si numele, un "quality manager" este responsabil de calitatea produselor/serviciilor furnizate de catre companie.
De obicei, acest post este ocupat de persoane cu experiente tehnice, foarte scrupuloase si atente la detalii, care se asigura ca standardele de calitate sunt respectate cu strictete.
Se pare ca functia de "manager de calitate" este extreme de importanta, avand in vedere ca o problema de calitate a unui produs este "o cale sigura pentru deteriorarea ireversibila a brandului" si chiar un generator de pierderi uriase.
De altfel, in planurile de strategie de criza, quality managerul face parte din echipa de interventierapida si are atributiuni foarte mari.
Daca te tenteaza o astfel de slujba, mai ales ca salariile sunt destul de mari, chiar oscilante (pot pleca de la 1 000 de euro si pot ajunge chiar la 4 000 de euro), trebuie sa stii ca vei avea parte de foarte mult stress, cauzat de responsabilitatile uriase.
In acest caz, masina de serviciu, telefonul si laptopul sunt unelte de indeplinire a muncii, nu beneficii (un quality manager merge foarte des in delegatii).
Managerul de calitate poate fi subordonat unui "production manager" ori unui Chief Executive Officer.

Funda? happy

6 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Managerul este un individ sau un grup de indivizi care asigură desfăşurarea procesului de management îndeplinind funcţii manageriale şi de execuţie.

Managerul diferă de leader prin poziţia şi autoritatea oficială de care dispune. Managerul prezintă câteva trăsături şi anume:

ˇ are o dublă profesionalizare;

ˇ dispune de autoritate şi răspundere;

ˇ influenţează comportamentul salariaţilor;

ˇ dispune de cunoştinţe necesare eficientizării relaţiei cu salariaţii;

ˇ suportă solicitările şi stresul funcţiei de conducere, etc.

Managerul desfăşoară o activitate specifică domeniului care corespunde profilului organizaţiei şi poziţiei ierarhice pe care o ocupă având caracteristici psihologice impuse de personalitatea sa. Astfel, managerul poate fi un model pentru unii salariaţi, adoptă un stil propriu de conducere, dezvoltă o anumită cultură managerială etc.

| armand3004 a răspuns:

Managerul este omul care se ocupa de managementul unei firme. Iar managementul este activitatea și arta de a conduce
2. Ansamblul activităților de organizare, de conducere și de gestiune a întreprinderilor
3. Știința și tehnica organizării și conducerii unei întreprinderi

| Malphas a răspuns:

Manager - MANAGÉR MENE-/ s. m. 1. cel care conduce o antrepriză, care gerează interesele unui sportiv sau ale unei echipe, care se ocupă cu organizarea şi cu chestiunile financiare ale competiţiilor; impresar. 2. exponent. (< engl. manager) MANAGÉR, manageri, s.m. 1. Specialist în management. 2. Persoană care însoţeşte (în turneu) un sportiv, o echipă sportivă (profesionistă) şi care se ocupă de problemele financiare şi organizatorice ale competiţiilor. – Din engl. manager. MANAGER [pr.: menegér] ~i m. 1) Persoană care însoţeşte în turneu un sportiv sau o echipă sportivă, fiind responsabilă de problemele financiare şi organizatorice; impresar. 2) Persoană care are cunoştinţele şi talentul necesar pentru a valorifica profitabil resursele umane, financiare şi materiale ale unei societăţi comerciale, organizaţii etc. /

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Http://www.ideideafaceri.manager.ro/......e-175.html


Titulatura postului: general manager

Cod C.O.R. 121011
Organizatia: se completeaza denumirea exacta a firmei
Departamentul:se completeaza denumirea departamentului in care este incadrat postul
Titulatura postului imediat superior: se completeaza denumirea postului ierarhic superior acestui post (de ex: administrator societate, etc.)

Limite salariale: limita inferiora si cea superioara pentru acest post

Data intocmirii: se specifica data exacta la care a fost intocmita fisa de post
Intocmita de: se completeaza cu numele persoanei si functia acesteia in cadrul organizatiei

Atributii si responsabilitati:
1. Stabileste anual, impreuna cu directorii de departamente, obiectivele generale de dezvoltare;
2. Comunica fiecarui director obiectivele generale si specifice previzionate pentru fiecare departament si urmareste ca acestea sa fie comunicate personalului din cadrul fiecarui departament.
• comunica obiectivele generale, specifice si operationale ale organizatiei catre/intre personalul de conducere, cu mentiunea ca acestia sa transfere la nivele ierarhice inferioare aceste informatii;

Aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli (BCV) şi rectificările acestuia
• elaborareza planificarile de investitii financiare si/sau tehnologice si/sau de resurse umane;

• intocmirea planurilor manageriale anuale si semestriale pe baza analizelor efectuate;

• organizarea departamentelor si a echipelor de proiect in functie de necesitatile organizatiei si de activitatile planificate;
• asigurara coordonarea intre diferitele departamente din cadrul organizatiei;

• elaborareaza proiectul de buget si proiectul de achizitii tehnologice in vederea satisfacerii dezideratelor de rentabilitate si competitivitate pe piata ale organizatiei;

Identifică oportunităţi de afaceri:
• intocmirea si/sau avizarea documentatiei pentru investitii;

• reprezinta organizatia in relatiile cu terte persoane fizice sau juridice in conformitate cu imputernicirea acordata de A.G.A.;
• incheie actele juridice in numele si pe seama organizatiei, conform imputernicirii acordate de catre A.G.A.;

Asigură managementul firmei:• negociaza contractul colectiv de munca si contractele individuale de munca;

• urmarirea indeplinirii conditiilor igienico-sanitare, de protectie a muncii, de prevenire si stingere a incendiilor si de protectie a mediului, prevazute de reglementarile si normele legislative in vigoare;
• preocuparea pentru conservarea si dezvoltarea bazei materiale a organizatiei;

• controlul si supervizarea activitatii departamentelor de cercetare-proiectare, de productie, de marketing, financiar-contabil, administrativ, resurse umane si/sau a altor departamente din cadrul organizatiei;

• valorificarea observatiilor si a concluziilor cu privire la diversele segmente ale activitatii organizatiei si aplicarea controlului ameliorativ al autoritatii aferente functiei ocupate;
• avizarea primelor, bonificatiilor sau promovarilor doar pe considerente de merit profesional;
• acordarea de feedback tuturor celor vizati de activitatea decizionala, atat personalului din cadrul organizatiei, cat si persoanelor din exteriorul organizatiei cu care se stabilesc raporturi economice.

Clauza de confidentialitate:
In fisa postului a unui manager general se pot preciza si conditiile in care se vor stipula in contractul individual de muca a unor clauze de confidentialitate.

Relatii la locul de munca:
• de subordonare: administrator societate comerciala sau alta varianta
• de supraordonare: director tehnic, director de cercetare, director economic,
manager resurse umane, sef birou administrativ, etc.
si/sau alte posturi subordonate
• de colaborare/ functionale: personalul de la orice nivel ierarhic care are
nevoie de consultanta sau supervizare; persoane fizice sau juridice din exteriorul organizatiei cu care se stabilesc raporturi economice, juridice sau alte forme de colaborare

Program de lucru:
• 8 ore/zi, 5 zile/saptamana (sau se completeaza cu un alt program al organizatiei);
• posibilitate de prelungire peste program in situatii exceptional (incheieri de contracte, primirea de delegatii); (se precizeaza si acest aspect daca este cazul si/sau alte aspecte care fac referire la programul de lucru).


Posibilitati de promovare:
• in sfera de activitate actuala nu exista;
• transferul in cadrul unui alte filiale este conditionat de nevoile organizatiei (se completeaza doar daca acesta varianta ar putea fi posibila).

Cerinte pentru exercitare:
1. Cerinte medicale:
1.1. rezistenta la oboseala si solicitari efective si intelectuale;
1.2. acuitate auditiva normala;
1.3. vorbire normala.

2. Cerinte psihologice:
2.1. inteligenta peste nivelul mediu (capacitate de analiza si sinteza, memorie dezvolatata, judecata rapida, capacitate de deductie logica);
2.2. usurinta in exprimarea ideilor, deprinderea de a vorbi in public;
2.3. creativitate;
2.4. spirit antreprenorial;
2.5. asumarea responsabilitatilor;
2.6. capacitate de relationare interumana;
2.7. adaptabilitate la sarcini de lucru schimbat-oare, la situatii de criza;
2.8. echilibru emotional;
2.9. empatie si receptivitate fata de problemele socio-umane;
2.10. asumarea responsabilitatilor;
2.11. tip de personalitate: I.S.I – Investigativ, social, intreprinzator (clasificarea Holland).

3. Educatie si pregatire profesionala:
3.1. studii superioare;
3.2. cursuri de management;
3.3. cunostinte in domeniul economic;
3.4. cunostinte in domeniul juridic;
3.5. cunostinte de operare pe calculator;
3.6. cunoasterea a cel putin o limba straina de circulatie internationala.
La acest capitol se precizeaza toate conditiile pe care ar trebui sa le indeplineasca ocupantul acestui post, conditii care evident sunt stabilite de fiecare organizatie in parte.

4. Deprinderi transferabile:
4.1. acordare si transmitere de informatii;
4.2. culegere, clasificare si interpretare a informatiilor;
4.3. planificare si organizare a operatiilor si activitatilor;
4.4. pregatire de materiale si rapoarte;
4.5. deprinderea de a lucra in echipa;
4.6. deprinderi de cercetare si investigare.

• Competenţele postului de muncă:
• cunostinţe si deprinderi:
1. Cunoştinţe de management organizaţional, financiar, vânzări;
2. Cunoaşterea în profunzime a pieţei locale de afaceri;
3. Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
4. Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţonală - limba engleză - la un nivel mediu - avansat (scris, citit, vorbit);
5. stăpânirea unor tehnici şi instrumente financiar-contabile;

• cerinţe comportamentale:
1. capacităţi persuasive;
2. capacitate de coordonare;
3. responsabilitate personală;
4. capacitate de planificare şi organizare;
5. eficienţă personală;
6. spirit de echipă;
7. comportament etic/integritate;

| MicutzaNecunoscuta a răspuns:

Manageri, s.m. 1. Specialist în management. 2. Persoană care însoţeşte (în turneu) un sportiv, o echipă sportivă (profesionistă) şi care se ocupă de problemele financiare şi organizatorice ale competiţiilor. – Din engl. manager.

| ozulll a răspuns:

Manageriaza big grin. Adica e responsabil cu ce de ocupa in unitatea respectiva.