Scopul postului, activitati principale si responsabilitati:
Receptionerul asigura de obicei activitatile de la receptie, adica locul unde oaspetii au primul contact cu hotelul sau cu orice alta institutie care ofera servicii de cazare.
ATRIBUTIILE POSTULUI
- sa repartizeze camerele in functie de cerintele si solicitarile clientilor
- sa ii intampine pe oaspeti
- sa dea sfaturi si sa informeze oaspetii, inclusiv sa poarte conversatie in limbi straine
- sa se ocupe de plangerile si solicitarile oaspetilor
- sa indeplineasca anumite servicii speciale, cum sunt apeluri telefonice pentru trezirea oaspetilor, transmiterea de mesaje etc.
- sa tina inregistrarile si sa faca munca specifica de birou
- sa organizeze folosirea eficienta a spatiilor din hotel
- sa contacteze bancile, birourile de schimb valutar
- sa accepte moneda straina si carduri de credit.
DESFASURAREA ACTIVITATII
Predominant, la ghiseul de receptie din hoteluri, moteluri, cabane, campusuri, in mediu unde sunt putine conditii nefavorabile
RESPONSABILITATILE POSTULUI DE MUNCA
In raport materialele utilizate:
- computerele,
- telefoanele
- exprimarea verbala.
CERINTELE POSTULUI
- scoala medie (liceul) cu diploma de bacalaureat (eventual studii superioare),
- sa aveti cunostinte de limbi straine
APTITUDINI SI DEPRINDERI NECESARE:
- comportament si o prezenta cultivata,
- sa stiti sa va purtati cu oamenii,
- memorie buna,
- abilitate de a improviza,
- indemanare
- persoana de incredere.
CONDITIILE POSTULUI DE MUNCA
Program de lucru: lucrul in schimburi.