anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Cum pot trece peste dezamăgirea asta că nu voi putea să profesez niciodata la job-ul pe care mi-l doresc, din motive medicale? De când am aflat, am depresia asta și nimeni nu înțelege că eu asta voiam să fac de când eram mică și acum la 23 de ani nu știu ce să mai fac altceva.(prefer să nu zic ce cariera, să rămână privat)Gen cum mă pot reorienta? Parcă există ceva programe de orientare în carieră? Dar nu știu dacă și pentru adulți. Eu chiar sufăr din cauza asta. Poate dacă imi spuneți și experiențele voastre am să mă simt mai bine. Voi ați ajuns să lucrați ce v-ați dorit mereu? Sau a trebuit să vă resemnați?

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Eu sunt profă, fără să fi vrut.
Am fost la pedagogic (liceu) din întâmplare și că auzisem și că am văzut că sunt doar 2 elevi, băieți pe lista de înscriere. Apoi l-am finalizat. Dar nu mă vedeam la dracu profă. Nici azi deși lucru ca și învățătoare, nu mă văd făcând carieră din treaba asta. Acum măcar îmi plac copiii și ideea de a preda și a lucra cu informația și chiar a mă juca cu unele exerciții, e fain și când mai faci tu câte o fișă și compui propriile exerciții, e fain și când pui figura aia de profa, te ridici de la catedră, te întorci cu spatele și scrii literele alea perfecte, ca în abecedar, la tablă, e fain și că ai 4 ore și după în funcție de ce oameni ai și pretențiile lor, poți să scapi mai ușor cu hârtiile, unii le cer la sânge, alții mai puține, dar mna, tot mai faci hârtii, deci nu e nici chiar 4 ore, dar măcar știi că de acasă pentru jobul efectiv, pleci 4-5, max 6 ore, în zile mai aglomerate. Dar în rest jonglezi cum vrei tu cu birocrația de acasă. Astea ar fi lucrurile care-mi plac mie la jobul de profa. Dar vreau să spun că nu am nicio treabă cu profesia de profesor, sunt praf la stăpânirea clasei și deși mă încurajez că o dată cu experiența voi reuși, simt că totuși nu pot. Nu e pentru mine. Și cum și eu aveam alte vise, precum arta sau cercetare