Cu autovehicule rutiere ai un fel de calificare. In functie de interesul si efortul pe care il depui, poti ajunge un vanzator la magazinul de piese, mecanic platit cu 1200-1500 de lei pe luna intr-un service multimarca, sau de ce nu, un mecanic sau chiar functie de birou (administrator, gestionar, sef sector) intr-un service bun, poate chiar reprezentanta.
Pentru mecatronica ar trebui sa stai (sau sa te muti) intr-o zona puternic industrializata, ca sa lucrezi intr-o fabrica. De asemenea, si firmele care se ocupa de elevatoare, scari rulante, lifturi si altele, cred ca au nevoie de astfel de ingineri.
Eu insa sunt in domeniul auto, si mi se pare un domeniu foarte sigur. La munca de jos, cel putin, daca devii priceput, nu te mai lasa clientii sa stai degeaba. Am lucrat atat in service performant, cat si in ateliere de coltul blocului sau mecanici "la domiciliu". Peste tot e plin de solicitari.
Eu aș vrea poate în viitor sa îmi deschid un service care să preia atat partea electrică, electronică a mașinii cât și cea mecanica. Sau m-am gandit la un posibil loc de muncă în cadrul R.A.R, ARR sau reprezentațe auto. Acum nu știu însă pe ce domeniu să încep stiudiul. m-am gandit și să merg pe mecatronică/robotică apoi să fac un master în domeniul auto, ce părere ai?
Mi se pare mult mai bine sa faci din start AR-ul, mai ales daca visezi la un post la RAR.
Nu stiu daca gresesc, dar mecatronica nu te invata decat... Industrie, roboti industriali, tehnici industriale, si alte chestii care in domeniul auto nu se aplica la depanare/verificare/intretinere, ci doar la constructie.
Mecatronica este cu robotica, adica se complica mecanica cu electrica.Probabil ca va fi de viitor, dar in Romania nu se stie ce te asteapta.La AR ai avantajul multitudinii locurilor de munca(mecanic, tinichigiu, vopsitor, dealer.)