| f2ff2fl12f a întrebat:

Salut. Am observat in urma unui calcul ca, un sofer de camion care lucreaza pe comunitate nu are de fapt un salariu de 2500e lunar, din care scade minim 400-500e pentru mancarea pe comunitate, daca nu fumeaza. Daca punem mancarea, ramane cu 2000e, doar ca, in 12 luni calculati acesti 2000e, vin de fapt 1500e. Lucreaza 2 luni cu 2 saptamani pauza, asadar 3 luni din 12 luni le sta acasa. Acasa nu primeste diurna, deci salariul nu exista. El lucreaza doar 9 luni. Salariul fiind, sa spunem, ce ii ramane lui la final de luna, de 2000e, daca nu fumeaza. 2000x9=18.000e. 18.000e÷12=1500e lunar, calculat pe un an. Vi se pare ca mai renteaza? In tara poti castiga 1000e pe camion, lunar. Pentru 500e in plus, nu cred ca renteaza statul 2 luni in cabina, riscul dormitului noaptea ca iti intra toti... sa nu zic cum prin cabina sa te gazeze si asa mai departe. Pentru cei cu copii, nu mai spun ca copiii aia nu vor avea relatie buna cu tatal, nepetrecand timp impreuna+dorul de copil. Pentru 500e, nu cred ca merita alea 3 luni libere pe an, 3 luni libere pe an le ai si pe tara, daca calcultam 8 zilex12 luni, deci tot 9 luni si in tara, doar ca aici ai zilele respective platite, salariul fiind pe 12 luni, chiar daca 3 luni nu le lucrezi.

6 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Daca nu tentează după calculele tale nu te du. Unii își plătesc rata la casa din aia 500euro in plus.

| relian a răspuns:

Merita, nu merita, in RO nu ar avea toti loc pe camioane ce spui tu.Asa ca oamenii care nu au loc in RO, pentru ca nu au loc, unia care nici nu erau soferi, dar care trebuie sa traiasca, care siau pierdut jobul, sau care acum au devenit si ei maturi, vor un job corect? Ro nu le poate asigura, sau da joburi, asa ca ce vrei sa faca omu? Merge acolo unde gaseste un job, se face sofer, merge sa isi cistige existenta.

In tara ce spui tu, ala lucreaza zi de zi cate ore pe zi, sau 5 zile pe saptamana cu 8 ore.
Aia in UE lucreaza cam la fel, doar ca nu-s acasa, asa cum ai spus si tu.
Chestia ce tu nu o stii, este ca atunci cand aia din UE vin acasa in vacanta is paltiti, uite ca asta nu stiai, isi platiti nu la salariu din UE, is platiti cu un salar din RO, dar is platiti si au cam o luna vacanta la 3 luni sau nu mai stiu sigur, au 3 luni pe an vacanta, in care is platiti.

Unu din RO are doar o singura vacanta pe an si aia nu-i de o luna laughing deci aia din comunitate ce arati tu muncesc mai putin.
Gindeste citi soferi romani sunt pe afara, daca ar veni in RO unde sar angaja? Sai dea pe cei care lucra deja afara, sa vina ei sau ce propui?
E adevarat, nu ai masa, nu ai casa, cei mai multi is care au deja copii mari, ori care nu au copii deloc, is singuri si merg o vreme fac si ei un ban, isi fac ceva prin RO, o casa, stiu si eu unia string banii pentru zile negre etc, altii o fac din papsiune, l din placere si pot sa iasa si la pensie asa.
Fiecare face ce poate si cei place.Asa uite alt exemplu, esti american, lucrezi pe camion, amemrica e cit toata Europa,, deci esti in tara ta, dar la fel nu ai masa nai casa, esti pr drum laughing
Depinde in ce tara esti, cit de mare este acea tara si ce joburi sint.Cineva trebuie sa faca si acele joburi, asa ca calculele tale de acasa, nu-s e potrivesc cu cele din tirg laughing adica din realitate.

| anonimg a răspuns:

Avantajul va fi dacă este angajat într-un stat bogat din UE, și nu în sărăcia numită Romania?

| DeMicUnCălător a răspuns:

Din ce-am văzut, există două feluri de șoferi de TIR.
Cei care o fac din plăcere și cei care o fac din nevoia de bani.
Primii sunt fericiți decăt cei din urmă.

| f2ff2fl12f explică (pentru DeMicUnCălător):

Aici nu este vorba de placere. Este vorba de cat primesti pe comunitate, unde sunt riscuri, stai 2 luni in cabina, etc si cat primesti in tara, unde dormi acasa sau maxim lucrezi 5 zile si weekend acasa. Evident ca trebuie sa iti si placa sa faci asa ceva, degeaba iti place sa conduci daca nu iti place munca in sine. Din nevoia de bani o fac majoritatea, doar ca este si o placere la mijloc. Daca nu ar fi banii, te asigur ca cel putin jumatate nu s-ar mai duce, doar pentru ca le place lor sa fie soferi de tir. Sa nu mai adaug in discutie si amenzile din afara, unde daca te baga gps-ul aiurea, iei amenzi de sute de euro.

| DeMicUnCălător a răspuns:

Eu n-am condus niciodată un TIR. Dar mi-ar fi plăcut s-o fac.