| Costel9695 a întrebat:

Salut.
Cum este viața de curier? Toată lumea spune că viața de curier este stresantă, că sunt zile când stai și până la 10 noaptea cu coletele însă eu cred că dacă te plimbi cu mașina, livrând colete este o activitate plăcută psihicului decât să stai cu ochii în calculator timp de 8h într-un birou unde să ai o mulțime de facturi, produse și serii de pus la punct.
Vreau să-mi spuneți părerea dumneavoastră și dacă sunt cumva și curieri sau foști curieri pe grup, să-mi răspundă.
PS: Nu mă interesează salariul, poate fi și 1200 RON pe lună.
Dau fundă

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Când ai sa primești un colet greu de 70 kg pe care trebuie să îl cari singur pana cine știe unde, atunci să îmi spui părerea ta. Sau să prinzi perioada black Friday și Crăciunul sa vezi atunci minunăție. Spre ex numai la fan curier, unde am lucrat eu, în perioada sărbătorilor veneau câte 3 tiruri suplimentar doar cu marfa EMAG. Asta pe lângă celelalte colete care vin pentru orașul în care locuiesc eu, colete aduse cu mașinile firmei de curierat. Acum depinde, eu locuiesc într-un oraș mare cum este Brașov. Nu am lucrat curier, doar in depozit la sortat și încărcat marfă. Dar la cata marfă venea nu cred ca ți-ai fi dorit experiența. Nici curier sau manipulant. Mașinile pe care încărcam eu ( 2x camioane mari), plecau full cu marfă. De multe ori nu puteai sa închizi ușile asa multa marfă era, iar ce marfa nu încăpea era trimis la București. Nici curierii nu aveau viata prea ușoară. Când sortam pe str. orașului, o făceam împreună cu băieții de la curierat și am văzut cât au de livrat. Apoi, pe lângă livrare, va trebui sa mergi și la alte firme sau persoane fizice sa ridici colete. Exista acea opțiune "cheamă curierul" și tu trebuie sa mergi la adresa, sa ridici coletul, emite awb in sistem, vei avea de lucrat cu bani. Și roagă-te sa nu fie o expediție întreagă. Spre exemplu o expediție pentru același destinatar de 400 și ceva de cutii, poate mari și grele. Ce faci în această situație? Și fiecare cutie are lipit un AWB, fiecare AWB are un cod de bare și QR. Va trebuie să iei fiecare cutie, scanezi în sistem și tot asa. Nu sunt multe, vreo 400 de cutii. De multe ori ai și ajutor, de multe ori nu. Dacă ești singur ai cam pus-o. Oare ai muncii în aceste condiții pe 1200 RON? Da-ți peste gura.

6 răspunsuri:
| vasile2222 a răspuns:

Vezi ca sunt cateva topicuri AMA pe reddit/Romania.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Mda, fix asa e. Te plimbi cu masina.

Omiti niste detalii.
Stai toata ziua in trafic, trebuie sa gasesti parcare de 50 ori pe zi
Te suna toti sa iti zic sa vii peste juma de ora.
Nu gasesti oamenii acasa si trebuie sa revii.
Mai si cari kg zi de zi.
Nici nu vreau sa ma gandesc la saracii oameni de black friday, sarbatori cand au de livrat si 300 colete pe zi.

Nu, a fi curier nu inseamna sa faci o plimbarica relaxanta cu masina.

| goguPatent a răspuns:

Cum scrie cineva mai sus, doar sa stiu ca trebuie sa caut de 50 ori pe zi loc de parcare si m-ar lua cu tremurat.

| nevermatch a răspuns:

Nu am lucrat, dar nu cred ca e misto sa alergi, sa ridici, sa stai prin trafic si sa ai de-a face cu oameni in general.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Uite aici pe cineva care vorbeşte din experiență:

https://www.tpu.ro/......uati-sunt/

| siriusblack98 a răspuns:

Hai să o luăm pe rând cu toate atribuțiile și minusurile unui curier:
1. Încărcat marfa în camion vrac sau cu liza. De vreme ce la nivel național este un deficit uriaș în depozite pe posturile de manipulanți marfă, șoferii își încarcă aproape peste tot singuri marfa în camion.
2. Sunat fiecare client în parte dacă se află la adresă în timp ce faci alte lucruri.
3. Stat prin traficul intens, căutat loc de parcare, ajuns la timp la livrare.
4. Cărat marfa singur pe scări și pe distanțe mari. Vezi că o să ai parte și de colete peste 50kg.
5. Avut de a face cu tot felul de oameni care mai de care mai ciudați și nervoși.
6. Responsabilitatea banilor.
7. Penalizări în perioadele aglomerate pentru că nu ai livrat 150 de colete într-o zi.
8. Responsabilitatea camionului.
9. Certat cu ceilalți colegi curieri pe rampele de încărcare descărcare.
10. Salariul mizerabil.
De meserie sunt manager de transport și pot spune că îmi este milă de acești oameni.