Agent de marketing, marketer, director de marketing samd
Agentul de vanzari nu este in marketing, este un simplu vanzator!
Marketingul se ocupa cu promovarea produselor, cu reclama lor, nu cu vanzarea lor.
Și dacă așezi marfa pe raft la mall te numești merchandiser, și aceasta este o meserie din domeniul marketingului. Pe vremuri se numea negustor, vânzător.
Imi pare rau sa te contrazic, dar "merchandiser" - inseamna: comerciant, negustor si nu a fost folosit niciodata folosit ca termen pentru marketing.
Pe vremuri exista departamentul de "reclama si publicitate" care era de fapt departamentul ce azi il numim: Marketing!
Chiar te rog să mă contrazici, dar vino la Auchan în Iulius Mall, să te angajezi chiar așa cum zic eu, să te contrazici cu ei.
Pe care vremuri?
Marketing refers to activities a company undertakes to promote the buying or selling of a product or service. In 2017, The New York Times described it as "the art of telling stories so enthralling that people lose track of their wallets. It is one of the primary components of business management and commerce. Wikipedia
Romania a avut dintotdeauna departament de "reclama si publicitate" si departament de "vanzari" in companiile mari, care isi permiteau asa ceva.
cei mici, folosesc acelasi om pentru marketing si vanzari, ca nu-si permite sa plateasca mai multi, de aceea se vorbeste la modul general despre ei.
Totusi, termenii sunt diferiti si se folosesc diferit.
Sunt director financiar intr-o companie care are separat departament de marketing si departament de vanzari, fiind 2 munci diferite, facute de oameni angajat special pentru acele munci. Nu-i o companie foarte mare, dar nici f mica, odata ce avem mai multe departamente si angajati.
Acum 30 de ani lucram pentru coca_cola si aveau aceste departamente separate, chiar asa se si numeau "reclama si publicitate" si celalalt: department de "vanzari".
Te felicit și mulțumesc pentru clarificări.
Marketingul e un domeniu complex, toate comentariile de aici sunt penibile. "Politica de promovare" este doar o ramura a marketingului, alaturi de altele. Marketingul include de asemenea si "politica de produs", unde inveti cum sa faci produsele mai vandabile, nu doar sa promovezi ce ai si atat. "Politica de fidelizare" e inca o ramura si care se foloseste intens, in supermarketuri, farmacii, etc. Ma refer la cardurile, punctele cadou, etc. pe care ti le ofera. + Altele.
Marketingul include si analiza tuturor politicilor aplicate. Marketingul iti poate raspunde la intrebarea "Produsul mai merita tinut pe piata? Si-a atins deja punctul maxim in ciclul de viata!?".
Un domeniu atat de complex nu poate fi rezumat intr-un cuvant: "reclama". Si mai ales nu in cuvintele: "Samsar, bisnitar, negustor..." asa cum scrie "zilog". (care habar nu am de ce isi pierde timpul asa)
Agentul de vanzari sau "vanzatorul" nu se ocupa de marketing, se ocupa in general sa incaseze banii si sa dea rest.
anonim_4396 întreabă: