anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:


Am terminat o facultate de profil tehnic insa abilitatile mele nu sunt tangente cu ingineria si nici cu nivelul de coruptie aferent acestei meserii (unde resursele se vand pe sub mana). La interviurile de angajare pe postul de inginer majoritatea directorilor mi-au spus ca am abilitati foarte inalte pentru domeniul stiintelor exacte insa nu am deloc simt practic si nu am cum sa fiu un bun inginer.
Crezand ca e o metoda de a lor de a scapa de mine am ramas dezamagit.
M am angajat de nevoie pe posturi de muncitor necalificat unde intr-adevar am constata ca simtul meu practic lasa de dorit.Astfel mi au incetat contractul de munca spunandu-mi ca desi sunt tenace si harnic nu pot sa continuie colaborarea cu mine deoarece nu ma descurc. In fine, am schimbat asa 4 locuri de munca, o luna colo, doua luni dincolo.
Am strans 500 lei sa fac un curs de calificare acolo unde am abilitati si anume in contabilitate.Sunt pasionat de matematica statistica, de exactitate, am simtul numerelor imi place sa lucrez pe calculator sa fac programe in Excel etc.
Insa doresc a sti daca odata ce am absolvit cursul respectiv exista sanse de angajare, daca se cauta contabili sau piata muncii e saturata peste cap de acest domeniu!
Conform ariei mele de abilitati si motivatii se potriveste aceasta meserie dar nu am de unde sa stiu daca acel curs imi ofera sanse reale de angajare sau e o activitate benefica doar pentru instructor! va multumesc mult!

Răspuns Câştigător
| eaglewatch01 a răspuns:

Sanse de angajare exista in domeniul acesta dar problema e ca trebuie sa-ti cauti tu postul. Orice firma doreste un contabil bun, dar trebuie sa faci si smecherii placute patronului, stii la ce ma refer, ca sa-ti poti pastra postul si eventual sa si avansezi in ochii lui.Altfel vei avea surpriza sa ti se spuna ca nu te descurci. Orice patron mai intii se uita daca ii aranjezi''bine''contributiile la stat, si dupa aceea, daca iti faci treaba bine sau nu.

| anonim_4396 explică (pentru eaglewatch01):

In sensul ca pacalesti putin statul insa nu bagi oameni nevinovati in inchisaore cum se intampla in ingineria resuselor de orice tip; gen sa declari un profit mai mic pentru ca impozitul de 16 % sa fie mai mic sau sa declari un salariu de 804 lei brut pentru angajati dar acestia sa primeasca undeva la 100 0 de lei in mana; astfel contributiile pentru stat cu privire la plata salariilor vor fi mai mici gen 500 lei /angajat si nu 850 lei; atata timp cat masurile respective de ajustare nu afecteaza oamenii simpli care muncesc pentru un ban cinstit nu mi se par a fi niste smecherii ce sa aduca prejudicii prea mari

3 răspunsuri:
| Danut_Popa_1961 a răspuns:

Te poti orienta spre proiectare, coordonare topo-grafica, eventual cauta un post in domeniul cadastral.Si contabilitatea implica anumite compromisuri,pentru ca,, mandatarul,, iti va cere sa,, ocolesti,, putin legislatia.

| taviyamato2 a răspuns:

Este cam trist, fa un masterat ca toata lumea, pentru binele tau, fa un MBA si cel putin te poti ocupa de vanzari, e greu sa iti formezi un simt practic dar incearca sa iti dezvolti imaginatia. E bine ca faci cursul de contabil dar e important sa iti continui studiile cu un masterat si chiar si cu un doctorat mai tarziu, doar asa iti poti dezvolta abilitatile practice