Negru pe nul, celelalte pe rand pe faza de proba. Vorba vine ca nu are importanta la alternativ. Daca n-o ia incearca cu sfoara din nou. poate fi condensatorul dus. Infasori niste sforicica pe ax si tragi de ea in momentul imediat dupa ce bagi in priza. Daca vezi ca da s-o ia dar incet vezi in ce sens si ajuta-l cu sfoara, desi teoretic fara condensator porneste in ce parte vrei tu cu sfoara.
Curentul continuu nu are faza si nul. Macar atata sa fi invatat la fizica!
Negru este intotdeauna legarea la masa care este cu minus. Rosu este +5.
pin1 - GND
pin2 - +5V
pin3 - monitorizare sau pornire si este verde.
pin4 - PWM control (pulse width modulation) cel alb.
Primele 3 culori sunt standard la PC-uri.
Asta nu ii continuu ii alternativ.Nu e motor cu rotor bobinat
Nu este un ventilator pentru carcasa de PC?
Pune o poza.
Ala nu-i motor. Cred ca este ceva demaror sau altceva. Carcasa mi-e cunoscuta. Cred ca-i de la motoreta!
Vezi cum il montezi sa se invarta usor, mai bati in el, in ax, pe masura ce mai si strangi si incearca cum am zis. E bine ca are condensator dar nu stiu daca e de pornire sau de antiparaziti.
Deci cum sa leg firele?
Na mersi incerc si daca merge ai funda de la mine
Bravo! ai o funda de la mine.
Du-te ba, nu de funda e vrb, sunt bucuros ca ai bafta. Pleaca singur sau cu sfoara? Vezi ca motoarele astea se ard din hiba ca dupa ore si ore aduna praf in bucsi si il franeaza. Verifici periodic sa se invarta usor la mana si daca e nevoie demontezi si cureti bine, pui o picatura de ulei de mecanisme fine. Era odata in tineretea mea pentru masini de cusut care nu prea aduna praf si e subtire numai bun. De altfel sunt bucsi grafitate si teoretic nu trebuie unse dar nu strica.
Negru pe nul, celelalte pe rand pe faza de proba. Vorba vine ca nu are importanta la alternativ. Daca n-o ia incearca cu sfoara din nou. poate fi condensatorul dus. Infasori niste sforicica pe ax si tragi de ea in momentul imediat dupa ce bagi in priza. Daca vezi ca da s-o ia dar incet vezi in ce sens si ajuta-l cu sfoara, desi teoretic fara condensator porneste in ce parte vrei tu cu sfoara.
Daca nu se cunoaste schema electrica si nu ai restul instalatiei e greu de spus. Este un motor cu mai multe viteze ( poate 3 ), poate unul din fire este pentru impamantare sau condensator. In lipsa blocului de comanda si a restului care poate fi un condensator sau pentru ca nu stii cum era legat in bloc risti ca la conectarea firelor la curent sa te curentezi sau sa-l arzi. Prin probe pot fi depiste legaturile fara riscuri numai de cineva pregatit in ale electricitatii. Un electrician bun vede cum sunt bobinele de pe stator si poate face probe. Pt un ochi neavizat chestiile par la fel la toate dar nu sunt cum par.
Deci ce imi recomanzi?>
Daca iti spun detaliile si poate iti arat si o poza ma moti ajuta?
Nu trebuie poza. Verifica intai daca nu ai vreun fir pentru impamantare sau daca nu da curent la masa vreo unul = firul ala nu il vei alimenta. Cu un ohmetru intre fire si carcasa motorului sau o lampa de control in serie cu firele si carcasa. Pune firul negru pe un fir de alimentare si izoleaza-l. Celelalte fire le probezi pe rand pe al 2 lea fir de alimentare dar pentru f scurt timp. Daca nu porneste sau face flama mare nu tii curentu mult pe ele. Daca porneste pe vreo unul asculta atent cum se aude si daca bazaie urat sau / si are turatie f mica in mers nu e ok. Daca nu porneste nici pe unul incearca cu sfoara pe axul rotorului in orice sens vrei. Trebuie sa fie fixat bine motorul pe ceva eventual sa ai un ajutor. Cand cuplezi firul celalalt trage de sfoara. Sfoara inlocuieste condensatorul de pornire care posibil sa fi fost in carcasa ventilatorului si nu pe motor. Sincer nu-mi amintesc sa ma fi jucat cu vreun ventilator ca sa stiu bine instalatiile la ele. Daca merge cumva e recomandat sa folosesti turatia cea mai mare ca sa nu se incalzeasca. Si da de veste ca nu te-ai carbonizat ca te am pe constiinta.
In plus banuiala mea e ca motorul nu e bun, e primul care se paradeste la ventilatoare de regula si nu arunca nimeni jucaria din casa daca e bun, mai ales pe canicula.
L-am sunat pe omu ala si a zis ca nu aa avut pamantare doar 1 fir pentru nul si celalalte pentru viteze
Este un motor asincron de curent alternativ de ventilator. Are la un capat melcul pentru reductor si la un capat stiftul si filetul pentru prins elicea. Prima mea si cea mai de + 30 de ani activitate e auto - tuns, ras, frezat, vopsit, numai tapiterii nu fac. Echipamente pe auto-moto sunt de curent continu cu rotoare bobinate si cu perii. Toate. Poza e clara.