| ALEXXXL19 a întrebat:

Nu sunt de profesie electrician am construit o mică instalație electrică cu tot ce am putut cablu de 2.5 mm cu 3 fire dar nu am nici o împământare unde sa leg așa că e fara, îmi puteți spune daca e bine. Priza se va folosi pentru radio consumator mic,
Electric https://imgur.com/gallery/uPSQYsG

8 răspunsuri:
| cristi202 a răspuns:

Multe case vechi nu au impamintarea facuta pentru ca inainte nu era obligatorie la instalatiile electrice, au doar doua fire la instalatie, si nu e sfirsitul lumii. Ideal e sa fie facuta, pentru a preveni electrocutarile, dar poti trai si fara ea daca ai aparatele electrice OK.

| cristi202 a răspuns:

Eventual poti tu sa iti faci impamintarea, ca sa fii sigur ca nu patesti nimic. Iei o teava de vreo 2 m, faci o groapa atit de adinca incit teava sa intre minim 1, 5 m in pamint (am mai auzit eu de "impamintari" la 0, 30, 0, 50 m adincime a tevii, tatal meu, electrician, ride cand aude de asa ceva), bagi teava, astupi groapa, si legi firul de impamintare de teava, neaparat sa fie cu surub, pentru un contact cit mai bun.

| darrio2007 a răspuns:

Daca este consumator mic de ce ai avea nevoie de impamantare? Nu ai prize prin casa sau traiesti in camp?

| NGheorghe a răspuns:

Poza este neclară. Schema, de obicei, se desenează unifilar (fără întoarcere la neutru) iar prizele si întrerupătoarele au simboluri specifice.
Mai nou se obișnuiește sa se pună un Diferențial 300mA înainte de disjunctoare.
Pamantarea se leagă de obicei in tablou, de un fir mai gros (16mm2) ce merge la un pichet de pamantare (fie o tija de oțel de 1, 50 m acoperită cu cupru, fie un fier galvanizat cu un profil in forma de cruce) care se bagă direct in pământ.

| DorelExpertu a răspuns:

Daca nu face poc cand o bagi in priza, e bine.

| ALEXXXL19 explică:

Este casa veche de la tara, nu sunt electrician sa fac scheme că la carte nu știu asta cunosc foarte puțin, și nu a făcut poc adică nu încă

| ALEXXXL19 explică: