| kkkk a întrebat:

sper sa ma lamuriti laughing..deci la masina cand folosesti schimbatorul de viteze si schimbi la viteza a 2-a masina merge mai tare, schimbi la a 3-a masina merge si mai tare si tot asa, corect? dar pentru asa poti folosi acceleratia..adica daca vrei sa conduci mai tare apesi acceleratia mai mult, daca vrei mai incet iei picioru de pe acceleratie si atunci de ce iti trebuie schimbatorul de viteze? funda pentru cel mai explicit raspuns!

Răspuns Câştigător
| KazNNNeT a răspuns:

Fiecare treapta de viteza are un rol:

treapta 1: numarul de rotatii al motorului este mult mai mare decat rotatia rotilor
treapta 2: numarul de rotatii al rotilor creste
treapta 3: numarul de rotatii al motorului cu cel al rotilor sunt egale
treapta 4: rotile se rotesc mai tare ca motorul
treapta 5: se rotesc mai tare rotile iar motorul se tureaza mai greu
si tot asa

rolul schimbatorului este in primul rand alegerea directiei fata sau spate si in al doilea rand alegerea vitezei cu care vrei sa mergi.
gandeste-te ca tu mergi cu 100 km/h si motorul se tureaza foarte tare si face zgomot, il pui in treapta a 5 a si nu se mai tureaza deci numai e zgomot mergi linistit.
poti sa iti iei o masina cu cutie automata si ai doar acceleratie si frana.
sper ca te-am ajutat!

3 răspunsuri:
| AliMiha a răspuns:

Uite ca Kaznnnet ti-a dat un raspuns mai bun decat bun!

| darrio2007 a răspuns:

Deja ai raspunsul folositor.De la KazNNNeT.Nu iti mai raspund si eu.

| CristiB93 a răspuns:

Ai vazut vreodata o bicicleta cu viteze, ai vazut ca are 5 sau 6 rotite pe roata din spate si tu ai schimbator ca sa schimbi lantul de pe o rotita pe alta. Tot asa e si la masina, daca ramai pe viteza 1 prea mult motorul se ambaleaza prea tare si consumi benzina prea multa degeaba, exact asa cum pedalezi prea mult in gol la bicicleta pe rotita cea mai mare, dar schimband viteza pe a doua, a trea, nu se mai ambaleaza motorul asa cum la bicicleta nu mai pedalezi in gol schimband pe o rotita mai mica.