As dori sa imi cumpar o masina mica, dar nu stiu ce sa aleg. Toate sunt frumoase: Fiat Panda, Fiat uno, Fiat punto, Hundai i 10, Opel corsa, Volkswagen polo. Ce sa aleg? Cum fac o comparatie intre ele? Consum, tipul de combustibil, pret, intretinere si mai ce? Care sunt mai bune?
Pentru a răspunde la o întrebare trebuie să ai cont pe TPU.ro
Utilizatorii cu email-ul neconfirmat nu pot posta mai mult de 5 răspunsuri pe zi şi nu mai mult de 10 în total. Pentru a retrimite email-ul de confirmare click aici
Utilizatorul care a pus această întrebare te ignoră. Nu poţi să mai interacţionezi.
Utilizatorul care a pus această întrebare este în lista ta de utilizatori ignoraţi. Nu poţi să mai interacţionezi.
Utilizatorii avertizaţi nu pot posta mai mult de 5 răspunsuri pe zi.
Fiat Panda:
"Uita de imaginea retro a lui 500. In mare, Panda se achita superb de brief-ul de creatie. Este ieftin si nepretentios."
Verdict Top Gear: Fiat Panda nu a fost apreciat niciodata la adevarata lui valoare, iar acum mai si este pus in umbra de noul 500. Ne place simplitatea sa, dimensiunile compacte si varianta cu tractiune integrala.
Confort
Suspensii ferme, dar desul de confortabile, iar versiunea cu motor de 100 CP chiar iti poate da unele senzatii. E o masina de buget mult mai bine finisata decat multe rivale din aceasta categorie.
12/20
Performante
Versiunea 4x4 cu motor de 1,4 litri are nevoie de 20 secunde pentru a ajunge la 100 km/h, iar cea cu motor de 100 CP de jumatate din timp. Nu e o masina rapida, dar se remarca la capitolul manevrabilitate.
2/20
Cool
Nu cred ca va asteptati la asta, dar Panda este o masina cool. Pentru ca si pretul este un un criteriu pentru care o masina devine cool.
14/20
Calitate
Panda este uimitor de bine asamblata pentru o masina italiana ieftina, iar interiorul pare mai solid si mai bine asamblat decat la semenii lui Peugeot 107.
10/20
Manevrabilitate
Panda se conduce foarte usor. Directia este buna si nu vei avea niciun fel de probleme pe drumurile virajate. Versiunea 4x4 chiar se descurca si pe teren ceva mai accidentat.
12/20
Functionalitate
Una din masinile compacte de oras in care ai mai mult loc decat de obicei. Se sta bine atat in fata cat si in spate, iar in portbagaj intra suficient de multe bagaje pentru un concediu de weekend.
14/20
Cheltuielile de functionare
Una dintre cele mai ieftine masini disponibile pe piata. Costurile de intretinere sunt pe masura.
Pont Top Gear: Versiunea cu motor de 100 CP chiar este dementiala. Mai ales pe zapada.
Fiat Punto Clasico:
"Desi nu-ti genereaza vreo placere imensa nici la condus nici la feeling, Punto Classic are macar darul de a nu-ti face nici probleme majore."
Verdict Top Gear: Am condus una prea mult timp si-mi aduc aminte ca nu exceleaza la nici un capitol. Dar nici nu dezamageste major la nici unul, daca stii sa nu-ti faci asteptari prea mari de la ea.
Confort
Suspensia absoarbe destul de bine denivelari si gropi, dar scaunele nu ofera sprijin lateral mai deloc si mai sunt si tapitate cu un material care nu prea e placut la atingere. Daca n-o bruschezi si conduci lejer, nu te zdruncina nici ea fara rost. Dar asta e valabil pentru toate masinile, nu?
10/20
Performante
Motorul de 1.2 60 de cai probabil ca se bate aprig cu Spark la acceleratia pana la suta, iar de reprize nici nu mai are sens sa mai vorbim. 1.000 de euro in plus ti-ar aduce niste performante mai decente un pic, pentru ca ai pune pe ea 1.3 multijet de 70 de cai - normal ca nu e vreo bomba, dar macar are un cuplu mai bun pentru reprize.
8/20
Cool
Nu mai poti sa fii cool intr-o masina care se numeste Punto, in conditiile in care exista una care se numeste Grande Punto.
4/20
Calitate
Tin minte clar ca nu-mi placea mocheta aia de pe scaune, dar eram ok cu plasticele de pe bord. Adica nu erau nasoale intr-un mod evident, ceeea ce este un plus major la o masina de buget, cum este asta. Volanul e gros iar schimbat-orul e ca o bila. Tot de plastic.
8/20
Manevrabilitate
E foarte manevrabila in oras, si daca dai directia pe City incepi sa crezi ca, de fapt, n-o mai ai. Raza de bracare e buna, dar daca mergi mai tare tine cont ca totusi esti intr-un mic hatchback de oras, nu intr-un Mini.
8/20
Functionalitate
Accesul e facil, si pe usile din fata si pe cele din spate. Portbagajul nu e mare, dar daca stii ca ai cumparat masina asta pe buget, pentru oras, atunci n-o sa ai asteptari gresite de la ea.
10/20
Cheltuielile de functionare
Revizii ieftine, consum mic si pe benzina si pe diesel si, in general, o calitate a fabricatiei acceptabila care nu te va face sa mergi inutil in service.
Pont Top Gear: Daca vrei sa fii un pic mai ager, mai pune 1.000 euro si mergi pe diesel-ul de 1.3 litri si 70 de cai. Daca nu mergi mult insa si nu te intereseaza nici agilitatea, ia benzina de 1.2.
Fiat Punto Evo:
"Este exact ceea ce-si doreste toata lumea. Un hatchback cu bot care arata a supercar. Ingenios!"
Verdict Top Gear: Noua generatie a lui Fiat Punto a primit si denumirea de "Grande" pentru ca... este mai mare decat generatia anterioara. Merge bine si arata la fel, intr-un segment in care hatch-urile si-au pierdut din personalitate. Daca-l cuplezi cu un motor diesel ai facut o alegere corecta.
Confort
Punto se descurca rezonabil pe orice tip de drum, inclusiv pe autostrada. La turatii mari se aude motorul destul de tare si in interior.
11/20
Performante
Sunt nenumarate motoare pe care le poti alege pentru Punto. La Fiat, noi recomandam sa alegi un motor diesel, iar versiunea 1,9 Multijet de 130 CP este o optiune buna in ceea ce priveste raportul performante/economie de combustibil.
7/20
Cool
Punto poate fi considerat cool, mai ales datorita asemanarii cu Maserati. In plus, un hatchback mic, la fel ca si scooter-ele, este intotdeauna cool, daca este produs in Italia.
12/20
Calitate
Probabil ca nu va asteptati la prea multe, dar Punto va va surprinde. Nu s-au intamplat miracole peste noapte, dar chiar nu e atat de rau pe cat ar fi putut sa fie. Nici pe departe.
10/20
Manevrabilitate
Directia conceputa pentru a fi de folos in oras nu este la fel de buna atunci cand ai iesit din aglomerarile urbane.
11/20
Functionalitate
Segmentul asta este plin de masini care nu au loc pentru absolut nimic in portbagaj. La Punto nu este cazul.
11/20
Cheltuielile de functionare
Are un raport bun la toate capitolele: service, intretinere, consum, asigurari.
Pont Top Gear: Incearca un Abarth daca vrei sa stii exact ce poate un Punto.
Hyundai i10:
"Oamenii astia au inceput cumva sa construiasca masini pentru a-l face pe Hammond sa para cat mai inalt?"
Verdict Top Gear: Inca un pas inainte pentru Hyundai. Si asta pentru ca nu se simte la fel de ieftin construita precum generatiile precedente. Nu genereaza insa la fel de multa dorinta ca o Toyota Aygo.
Confort
Este un lucru cunoscut ca masinile mici au probleme cu nivelul confortului, asa cum se stie ca se comporta mult mai bine pe sosea decat cele mai mari. i10 insa iti ofera o experienta destul de dura.
7/20
Performante
O singura varianta de motorizare disponibila: 1.1 litri de 65 CP. Este okay pentru mersul in oras, insa pe autostrada este alta poveste.
1/20
Cool
Cred ca i10 are ceea ce-i trebuie. Este ieftin, fara pretentii prea mari, si este fun de condus. Un viitor clasic?
12/20
Calitate
Hyundai are un nivel de calitate destul de bun. Iar acum, aceasta calitate a fost adusa la un nivel perceptibil. i10 este gandit ca o masina de baza, dar nimic din interior sau exterior nu pare de prost gust.
13/20
Manevrabilitate
De obicei, masinile atat de mici sunt foarte usor de controlat. Si aceasta se intampla si cu i10.
10/20
Functionalitate
Desi este foarte mic, i10 are avantajul usilor spate. Chiar daca spatiul de acolo este foarte mic, accesul este mult mai usor decat intr-o varianta cu 3 usi.
13/20
Cheltuielile de functionare
Garantia prelungita si consumul redus de carburant ii dau un avantaj serios lui i10.
Pont Top Gear: Uita de sigle si bucura-te de i10.
Opel Corsa:
"Este un Opel pe care ar trebui sa il vrei."
Verdict Top Gear: Opel Corsa este unul dintre cele mai bune supermini-uri de pe piata si pe deasupra mai arata si bine.
Confort
Senzatia de condus este ferma, dar controlata, zgomotul nu este la fel de mare ca la alte masini mici, iar pozitia la volan este ok. Daca esti mai inalt, mai degraba stai pe o Corsa decat in ea.
13/20
Performante
Evita motorul de 1 litru, care suna bine dar nu face nimic. Chiar si cel de 1.2 este incet, in timp ce varianta 1.4 te face sa te intrebi daca nu cumva este prea mult pentru o Corsa. Dar ne place. Motoarele diesel sunt mai mult decat ok.
4/20
Cool
Varianta in trei usi este cea mai mica alegere, dar mai departe de atat nu am merge vreodata.
12/20
Calitate
Corsa are un interior placut. Plasticele sunt bine realizate, calitatea materialelor a crescut, iar culorile sunt mult mai diverse si mai vii decat pana acum.
12/20
Manevrabilitate
Corsa se conduce placut. Directia este ok, nu are parte de ruliu si poti schimba benzile in siguranta chiar si la viteze mari. Dar nu se simte la fel ca o masina mica - merge bine chiar si pe autostrada.
15/20
Functionalitate
Varianta in trei usi pierde putin din spatiu din cauza designului. Varianta in cinci usi este cu adevarat un hatch practic. Daca ai nevoie de mai mult spatiu sau versatilitate, vei fi nevoit sa urci cu o clasa.
12/20
Cheltuielile de functionare
Nu este deloc cazul sa iti faci griji in privinta consumului de carburant sau a service-ului. Aceste masini nu se depreciaza atat de repede, deci poti spune ca faci o alegere buna.
Pont Top Gear: Motoarele diesel pe supermini-uri sunt in general prea scumpe, dar 1.3CDTi de pe Corsa este o exceptie.
Volkswagen Polo:
"Volkswagen se pare ca a uitat de Polo. Ai putea sa faci si tu asta."
Verdict Top Gear: Volkswagen Polo este un supermini batran, care nu are o valoare foarte buna. Bluemotion este foarte economic.
Confort
Scaunele bune si o tinuta de drum medie il tin pe Polo la un nivel destul de bun pentru clasa asta. Nu ofera prea mult spatiu totusi.
12/20
Performante
Motorul de baza are nevoie de o saptamana sa ajunga la o suta de km/h. De evitat. Problema lui Polo este ca a ramas singurul model cu motoarele vechi ale celor de la VW. Varianta GTI dispune de motorul de 150 CP 1.8 turbo de pe primul Audi TT si se foloseste bine de el.
2/20
Cool
Polo GTI arata ca un Golf GTI wannabe. Te-ai imbraca la fel ca eroul tau si ai intreba daca esti cool? Exact.
10/20
Calitate
VW nu se incadreaza unde trebuie la acest capitol. Nu trebuie sa te uiti prea mult pentru a vedea plastice rele, ieftine.
13/20
Manevrabilitate
Polo ofera acea asigurare Volkswagen si raspunde bine la toate cerintele tale. Dar nu pare ca ar vrea sa se joace. Chiar si varianta GTI are parte de subvirare.
8/20
Functionalitate
Polo are portiere largi, deci accesul este foarte usor. Interiorul si portbagajul sunt la un nivel mediu.
8/20
Cheltuielile de functionare
Exista intotdeauna un client care sa dea o groaza de bani pe un Polo. Nu se depreciaza, nu consuma mult, deci ar trebui sa fie ok.
Pont Top Gear: Adu-ti aminte ca Seat Ibiza este cu o generatie inainte.
Volkswagen New Polo:
"Un fel de Golf in miniatura - arata ca un adevarat dictator al hatchback-urilor mici..."
Verdict Top Gear: Mic, fasnet, bine construit si incredibil de economicos mai ales daca mergi pe dieseluri. Nu te astepta sa-ti miste sufletul ca un Fiat 500, de exemplu
Confort
Scaune si suspensie tipic nemtesti, adica tari ca piatra, dar macar trece bine peste micile denivelari, iar pe piatra cubica iti da un sentiment de soliditate atipic pentru o masina din categoria asta.
12/20
Performante
Avand in vedere ca, in momentul de fata, cel mai puternic motor este dieselul de 1,6 care dezvolta 105 cai, "performanta" nu e tocmai cuvantul care caracterizeaza cel mai bine micutul Polo. Ai auzit Volkswagen? hai mai repede cu GTI-ul!
8/20
Cool
Mda, poti spune ca e cool, dar numai pentru cei care se imbraca la costum si au nevoie de o masinuta de oras gri metalizat care sa arate solemn, in rest, e un pic cam pentru tocilari.
11/20
Calitate
E un Volkswagen, deci calitatea e punctul lui forte. In afara de faptul ca e dureros de plictisitor la interior, calitatea materialelor si a asamblarii te face sa te simti un pic mandru de tine... un pic mai mult de fapt.
14/20
Manevrabilitate
In general, daca e mic, e manevrabil, iar cazul lui Polo nu face exceptie. Directia e un pic cam usoara dar e foarte precisa si previzibila.
12/20
Functionalitate
Forma "retro-patratoasa" il face sa castige puncte la spatiul interior. Poate ca 280 de litri pentru cumparaturi ti se pare putin, dar nu trebuie decat sa rabateszi banchetele din spate si imediat ai ajuns la 952. Asta e magie curata.
15/20
Cheltuielile de functionare
Dieselurile sunt frugale si pe deasupra mici. La RCA intri in categoria 1,4 - 1,6, chiar si cu mancatorul de ulei de 105 cai, iar preturile variaza de pe la 10.000 pana pe la 16.000 ca sa ai de unde alege.
Pont Top Gear: O masinuta plina de caracter, doar daca te asortezi cu ea; daca nu, mergi pe diesel si geamuri fumurii.
Eu as putea sa iti ofer un fiat punto la un pret ft mic, masina este foarte bine intretinuta si are mai multe accesorii pentru a demonstra ca este o masina deosebita prin: trapa, geamuri electrice, toba, jante...etc...Astept raspunsul tau. Iti v-a placea cu siguranta
Doreşti să urmăreşti această întrebare? Vei primi răspunsurile pe email.
Adaugă întrebarea la favorite
Doreşti să adaugi această întrebare la favorite?
Ce notă dai întrebării?
Înainte de a posta răspunsul, te rugăm să te asiguri că acesta nu încalcă regulamentul.
Nu ai introdus un răspuns!
Nu ai scris un răspuns pentru această întrebare, aşa că nu avem conţinut pe care să-l publicăm
Răspunsul este publicat...
Te rugăm să aştepţi ca răspunsul tău să fie trimis spre publicare.
Atenţie!
Succes!
Atenţie!
În răspunsul pe care vrei să îl postezi au fost găsite greşeli de scriere. Ele au fost corectate automat şi le poţi vedea marcate mai jos
Atenţie!
Eşti pe cale să postezi un mesaj care poate încuraja pirateria şi distribuţia ilegală de materiale pe internet. Legea nr. 8 din 1996, privind dreptul de autor şi drepturile conexe, a fost modificată semnificativ prin Legea nr. 285 din 2004, prin OUG nr. 123 din 2005, precum şi prin Legea nr. 329 din 2006, iar tu ai putea să te afli în situaţia de a le încălca acum.
În ipoteza unei acţiuni pe cale legală, TPU.ro este obligat să furnizeze IP-ul tău (3.138.137.244) şi restul datelor de identificare şi informaţiilor despre tine.
Atenţie!
Nu poţi posta acest răspuns pentru că linkul pe care l-ai inclus este suspicios, iar pe TPU pirateria nu este încurajată.
Te rugăm să nu faci referire la site-uri aflate în ilegalitate şi să nu postezi linkuri spre materiale postate pe internet fără respectarea drepturilor de autor (programe, jocuri, filme sau muzică piratată)
Nu poţi posta aceast răspuns la întrebarea aleasă!
Răspunsurile ce conţin cuvinte de genul pot fi postate doar la întrebări din categoria Dragoste şi Sex
Raportează răspunsul
Trebuie să fii logat ca să votezi
Pentru a evalua un răspuns trebuie să ai cont pe TPU.ro