| Annonymous96 a întrebat:

este adevarat ca daca pui piese after market pe masina risti sa nu treci ITP sau RAR? Ma refer la jante mai mari,suspensii sport,placute de frana mai bune, evacuare sport, filter sport.etc

1 răspuns:
| OldSoul a răspuns:

Nu, nu prea e adevarat...
Problema nu e daca piesele sunt aftermarket sau nu, problema e sa fie omologate.
Gandeste-te, ca sunt multe masini la care nu se mai gasesc piese originale sau pur si simplu nu vrei sa dai o multime de bani pe ceva original.
Acum sa revenim la exemplele tale, daca ai jante mai mari, ideea in felul urmator, trebuie sa te incadrezi in marimile de pe cartea masinii, daca sunt alte marimi decat acele dimensiuni, adio itp/adio rar.
Dar desigur, se pot omologa si alte dimensiuni, dar nu se prea merita, parerea mea.
Despre suspensii sport, nu cred ca o sa ai probleme, in general suspensiile sport au omologare tuv, deci nu ai probleme, dar daca pui ceva improvizatii, de exemplu arcuri taiate, sau alt fel de improvizatii, iar adio rar/itp.
Despre placute de frana nu e problema, eu pe masina am modificat cam tot pe la sistemul de franare, se observa ca e imbunatatit, cu toate astea nu am avut nici o problema la rar, atat timp cat franarea a iesit in limitele normale.
Evacuarea sport e acceptata atat timp cat timp nu polueaza fonic mai mult decat e cazul, dar trebuie sa pastrezi tobele, daca renunti la tobe si faci cap coada doar din teava de inox, iar adio rar/itp.
Despre filtru sport, teoretic nu o sa fie probleme, practic, ramane de vazut, in general daca ai filtru sport motorul e mai zgomotos, si e posibil sa ai probleme, preferential ar fi sa ai filtru sport, dar normal, nu acel gen conic, ca sare prea tare in evidenta si desigur, s-ar putea sa ai iar probleme.