Da, m-am simtit si eu asa si cred ca multi s-au simtit asa in primul an si dupa. Nu este o oboseala care tine doar de facultate, e o chestie mult mai lunga, de prin clasa a 7-a incolo, cand incepi sa inveti pentru examene, nu mai ai liniste si tragi de tine si se aduna... Odihneste-te cat poti si mergi in vacanta undeva, ia niste vitamine ca sa iti mai revii.
Important este sa faci o facultate care iti permite sa te angajezi daca se poate intr-un loc potrivit tie si sa o termini. Pe urma vei putea face un masterat in alt domeniu sau cursuri de recalificare daca iti vin idei noi.
De ce ti se spune ca nu iti vei gasi loc de munca? La ce sectie esti? Invatamantul nu este o optiune?
Bună. Și eu sunt studentă la facultatea de litere Îmi pare rău să aud că te simți așa. Este normal să ai îndoieli și temeri legate de viitorul tău profesional, mai ales într-un domeniu precum Literele. Însă nu trebuie să te lași copleșită de ele. Îți înțeleg frustrarea și dezamăgirea legate de notele pe care le primești, dar nu uita că ele nu reflectă întotdeauna valoarea ta ca persoană sau ca student. Poate că ai avut profesori mai severi sau mai subiectivi, sau poate că ai avut zile mai proaste când ai dat examenele. Important este să înveți din greșeli și să încerci să te îmbunătățești constant.
Nu știu dacă te pot sfătui cu privire la decizia de a renunța sau nu la facultate, pentru că este o alegere personală și depinde de mulți factori. Dar îți pot spune că nu este o rușine să recunoști că nu te simți fericită sau împlinită cu ceea ce faci și că vrei să încerci altceva. Dacă simți că Literele nu sunt pentru tine, poate ar trebui să explorezi alte opțiuni care te atrag mai mult sau care îți oferă mai multe oportunități. Nu este niciodată prea târziu să te reorientezi profesional, dacă asta îți dorești cu adevărat.