anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Buna TpU.
Stau cateodata si ma intreb, oare de ce vor majoritatea oamenilor sa faca facultate? Nu incepeti cu lucruri de genul "fara facultate nu ajungi nicăieri" ca nu prea e asa.
E ciudat ca multi aleg sa faca o facultate doar de dragul de a fi facuta. Sunt sute de studenti la litere, economie, la filosofie, psihologie, drept, unii chiar si la inginerie...care nu fac nimic dupa facultate deoarece ori nu li se potriveste, ori nu se cauta oameni in domeniul lor. Sunt unii care pe parcurs renunta la facultate deoarece isi dau seama ca nu e potrivita pentru ei, altii o termina asa cum pot si mai fac inca o facultate sau mai exista si cazuri in care se angajeaza intr-un domeniu cu totul diferit fața de facultatea pe care au facut-o ei.
Credeti ca ar fi mai bine sa fie angajat un consilier ceva care sa ii ajute pe elevi sa descopere o meserie potrivita pentru ei, sa se faca ore de consiliere si orientare in cariera?

13 răspunsuri:
| Drimmero a răspuns:

Simplu. Nu si-au ales facultatea potrivita, ori au trecut prin facultate precum gasca pe lac. In ziua de azi conteaza practica, ce stii tu sa faci, nu se mai tine cont de diploma, ceea ce mi se pare si normal, excludem medicii care ei fara diploma n-au cum lucra, nici n-ai cum sa ajungi medic fara pregatire. Conteaza foarte mult ce stii sa faci, daca bun in acel domeniu mergi pe el

DoarBogdan
| DoarBogdan a răspuns:

Pai cum de ce? Pentru ca nu stiu ce altceva sa faca. Aleg sa mearga la o facultate cu scopul de a avea posibilitatea de a se angaja.
Alte alternative care ar fi? Sa stea acasa? Sa incerce sa isi dezvolte o afacere? Fara cunostinte in acest domeniu, nu prea merge.
Sa mearga afara la munca? Sa stea in tara la munca?

Daca ne-ar zice cineva ce sa facem in viata sa stim sa ne indreptam spre o singura directie... nu ar mai fi distractiv deloc. Ce sens ar mai avea aceste lucruri atunci.