| Mosotti a întrebat:

Ca sa devii mecanic de locomotiva adica sa o conduci, cineva mi-a zis asa:

"Iti depui dosarul la CENAFER, faci școala 9 luni, dai teste din fiecare modul, le iei, bine, nu le iei, aia e mergi în altă parte, ajungi la examen, trebuie neapărat să îl promovezi, după care iti iei autorizarea pentru Mecanic Ajutor, te autorizezi la proba franei, cam asta face un ajutor, aștepți în jur de 1 an, dai examen, iesi la manevră câteva luni bune, poate chiar 1 an, după alt examen pentru Mecanic în echipă completă, iar mai trece o perioadă bună de timp si la plăcerea ta, dacă vrei, dai alt examen pentru Simplificat, unde ești doar tu si seful de tren. Toată această perioadă esti in continuă stare de autoinstruire(adică citești la instructii câteva sute de pagini până le înveți ca pe tata-l nostru), promovați la la manevră si echipa completă vin doar dacă iti dai interesul si înveți, ca mecanicii să te recomande instructorilor, odată la 3 luni ai școala personalului unde susții un test si ti se mai explică una alta. În principiu așa te faci mecanic, dar până la Dumnezeu, te omoară sfinții(manevre, pile si banu' gros). "

Ce parere aveti?! De ce pana mea atatea examene, atatea sute de pagini de invatat?

Doaaamne fereste.

Ce dracu, ca si intr-o luna daca-mi arati cum mere, o conduc.
Ai maneta de acceleratie, ai maneta de directie adica inainte sau inapoi, ai o frana de mana care se numeste KV2 si cam atat!

Linia e linie, nu stai sa conduci ca la masina ca trebuie sa nu o iei pe aratura, macazele se schimba automat, semnalele la fel.

Răspuns Apreciat de Editori
| romeo78 a răspuns:

Pentru că este o responsabilitate enormă datorită stării precare a infrastructurii și pentru ceea ce este în spatele locomotivei, vagoanele.
Dacă sunt cu pasageri, răspunzi pentru viața lor.
Iar, dacă este vorba de vagoane de mărfuri, nu uita sunt transporturi cu mărfuri generale, transport cu mărfuri de risc, ca și la camioane, dar și transport de vehicule. Fiecare astfel de transport poate avea de la o valoare mică, până la valori extrem de mari. Plus la mărfurile periculoase este cea mai mare răspundere.
În concluzie, o viață întreagă trebuie să înveți, căci pe traseu poți întâlni și surprize!

| Mosotti explică:

Bine, facem abstractie de precaritatea infrastructurii, drumul sa ajungi mecanic e acelasi.

Mda, ai dreptate, insa totusi, de ce n-ar invata cineva in 6 luni f bine sa conduca aia? Adica n-ar putea invata f bine cu un mecanic instructor? Asta ma intreb.

| romeo78 a răspuns:

Bine ai venit în România, țara birocrației!
Dar, recent o știre despre un conductor de tren de mare viteză a făcut înconjurul lumii. Se pare că la unii nu strică prwa multe teste, examene.

| Mosotti explică:

Pai ce a facut acel conducator de a ajuns sa-l stie toata lunmea?

Pai da, am zis si eu ca examene trebuie si dure si nu unul, insa nu atata teorie. Alta dandana, mi s-a mai zis azi ca trebuie sa stii fizica si mate, fantastic domne, don mecanic poate face integrale in cabina...

F tare.

| romeo78 a răspuns:

Căutați pe internet, ca să aveți confirmarea a ceea ce scriu aici.
L-a apucat burta și a fugit la toaletă. În timpul acesta a redus viteza puțin și a lăsat pe altcineva să supravegheze comenzile. Lucru interzis prin regulamentul lor, dar directorul companiei de căi ferate și-a cerut public scuze pentru că trenul a întârziat 1(un) minut față de orarul stabilit.

| Mosotti explică:

Pai stiu ca ce scrii scrii ok, nici nu are sens sa verific. Ai ma ca n-a facut mare lucru, mai ales daca a lasat pe cineva sa supravegheze, cat dura la toilet? Ca nu statea 100 ore.

Kuku, 1 min intarziere, mare chestie, se mai intampla.

Daca pe om l-a luat de toilet ce era sa faca?! Sa faca pe el? Ce naiba, de aia is doi in cabina.

| romeo78 a răspuns:

Vezi de aceea în România ne merge bine. Lasă mă că merge și așa!
Acolo așa ceva nu există! Precizia e la rang statal!

| Mosotti explică:

Mda, e si asa, insa totusi, cand e o problema asta e, dar trebuie sa fie doi in cabina tocmai de aia. Adevaru e si altul, pana la urma da, merge si asa in anumite limite, aia sunt prea inflexibili, prea rigizi, si nici asa nu e bina, 1 minut da-l dracu ca nu omoara pe nimeni, nu e la ordinea zilei, a fost o situatie mai deosebita si atat.

1 răspuns:
sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Ți se pare. Ai responsabilitatea vieții celor din tren, mii de oameni. Această procedură a fost creată din necesitate.

| Mosotti explică (pentru sadrian46):

O fi, nu te contrazic, dar mie mi se parea mai simplu de atat.
Dupa mine un an de practica intensa cu un instructor asigura o pregatire super, si putina teorie de baza.

Si da, poti da examene periodic, nu zic nu, dar tot practica, sa zic la 3 luni, deci sa ai 4 examene in anul ala, nu sutele alea de pagini de invatat.

Si daca nu le iei pe toate patru, nu iei dreptul de a conduce si pierzi anul.

Pai hai sa o luam asa, sa zicem ca intr-o zi ai 8 ore de practica, faci porniri, opriri cu 10 vagoane in spate, ca sa stii sa franezi cand trebuie, reglare viteza, etc. Ca cel mai greu e sa pui frana cand trebuie, ca ai inertie enorma, si daca nu franezi cum trebuie si cat trebuie, e jale.

Daca faci asta si numai de 3 ori pe zi, si de inca 3 x 364 zile, nu inveti ca lumea?!
Macazele ti le schimba altii, semnalele ti le pun altii, tu doar trebuie sa respecti ce ti se zice.
Nici macar daca apare cineva pe linie nu raspunzi, ca na, nu poti opri trenu brusc.

Si da, daca inveti ca lumea si iti intra in sange treaba si examenele sunt f dure si le iei cu nota 9-10, nu sub 9, ai raspunderea a sute de oameni, nu e o problema.

Nu e ca la masini ca trebuie sa fi atent la semnele de circulatie, la stopuri, sa nu dai volanu mai asa, ca intri in cineva sau in stalp.
Trenu e un ca tramvai cu inertie mult mai mare la oprire si pornire, cam asa ar fi in mare.

Întrebări similare