NOname
Întrebare recomandată | NOname a întrebat:

Când vă referiţi la plante, folosiţi "ce" sau "cine"?
- Cine e această aglomeraţie frumoasă de frunze şi flori? (un copac de magnolie)
sau
- Ce ai cules din grădină? (fructe)
De ce? De ce "ce" şi nu "cine"?
Când un om se află într-o stare Vegetativă permanentă, i se spune cum? Legumă. Şi i se deconectează aparatele în mod legal, la alegere, de ce? Pentru că ceea, ce îl făcea cineva, a murit, pentru că nu mai simte, nu mai gândeşte, nu mai are nicio şansă de a se recupera şi de a redeveni cineva (deşi pe moment încă e în viaţă).
Când arde o clădire, salvăm pe cine? Pe oameni şi pe animalele non-umane (o reacţie firească, nu?). De ce nimeni (întreg la cap) nu-şi riscă viaţa, fugind într-o clădire în flăcări, pentru a salva o plantă (decât dacă aceasta valorează poate milioane de euro)?
Da, şi plantele au viaţă, da, şi ele merită consideraţia noastră (şi când avem de ales între a rupe o floare şi a o lăsa să crească, mai etică este a doua opţiune), însă dacă ar fi să comparăm între plante şi animale (umane şi non), bunăstarea animalelor primează de departe, pentru că ele au un sistem nervos şi deci irefutabil pot simţi intens durere şi plăcere, au creier (majoritatea) şi deci irefutabil pot fi terifiate, pot simţi dor, plictiseală, curiozitate, nervozitate, afecţiune, spaimă... Nu le desconsideraţi, vă rog, comparându-le cu plante! Nu e deloc amuzant să compari o fiinţă inocentă şi înspăimântată, care trece prin cele mai oribile chinuri cu o nucă sau o pară (fără consumul cărora pe termen lung nu aţi putea să supravieţuiţi, iar fără chinul nemeritat al acelui biet animal - da).
Animalele nu sunt plante şi nu avem niciun drept moral "să le deconectăm de la aparate".
Acesta este răspunsul meu la multe comentarii batjocoritoare din seria "dar şi plantele sunt vii", când vorbesc despre compasiunea faţă de animale.
Nu, nu e ok să ucidem animalele, doar pentru că ne e imposibil să rămânem în viaţă fără a omorî plantele.
Dacă doriţi, puteţi să mai adăugaţi ceva.

147 răspunsuri:
| Florin_Chiba_1988 a răspuns:

Tind să cred că tot ce e viu are viaţă, indiferent ce e, plantă, animal sau om! altceva nu am nevoie să ştiu că trebuie să respect ceea ce ne-au lăsat moştenire strămoşii noştri. Şi, în consecinţă trebuie să respectăm şi să avem grijă de tot şi toate!

| NOname explică (pentru Florin_Chiba_1988):

De acord. Cu doar o mică menţiune, că presupusa moştenire lăsată strămoşi nici măcar nu e a strămoşilor. Nu deţinem pe nimeni şi nimic, poate doar pe noi, deşi e discutabil şi acolo.

| Nume2 a răspuns:

Nu te supara, dar cand ai vizitat ultima oara un psiholog? Cam exagerezi cu chestia asta.

| NOname explică (pentru Nume2):

Da, probabil şi cei din Ku Klux Klan îi trimiteau "la psiholog" pe cei, care nu le înţelegeau pornirile. laughing

| Nume2 a răspuns (pentru NOname):

Nu era vorba de KKK. Ci de cineva care încearcă fără încetare să îi convingă pe ceilalți că nu e bine să mănânce carne că fac buba sau să nu rănească o pietricică. Carnea este consumată de când s-a descoperit focul, dacă înțelegi, conține proteine de inaltă calitate, care sunt cruciale pentru funcționarea mușchilor și a oaselor, evitarea consumului de carne nu aduce beneficii sănătătii, întreabă ce medic vrei tu. Nu poți construi o civilizație de durată hrănind-o cu iarbă.
Nu pot să înteleg de ce TPU tot îți recomandă intrebările, era un site mult mai simplu, usor de utilizat si util cu ceva timp in urmă.

| NOname explică (pentru Nume2):

Nici că puteai fi mai în eroare de atât...

Oameni buni, chiar nu pricep de ce nu vă documentaţi. Bine, de animale nu vă pasă, dar măcar pentru sănătatea Voastră să o faceţi, că nu e greu!

- Food Choices (2016)
http://youtu.be/6hJNayG6dxk

- Food, Inc. (2008)
http://youtu.be/smk2xq2l3Ig

- Fat, Sick & Nearly Dead (2010)
http://youtu.be/8o0pSnp0Xs8

- Fat, Sick & Nearly Dead 2 (2014)
http://youtu.be/7kLSs4OhS0o

- Super Size Me (2004)
http://youtu.be/jAnCOHCVjyU

- Raw Food Diet Documentary - part 1 of 2
http://youtu.be/uDnd_C8Hkp8

- Raw Food Diet Documentary - part 2 of 2
http://youtu.be/eJPm9SCNhAs

01 - Colesterolul, prieten sau dusman - Dr. Calin Marginean
http://youtu.be/0dXpJraZFPU

02 - Hipertensiunea arteriala - Dr. Calin Marginean
http://youtu.be/wQdiS3lRbE8

03 - Calciul si produsele lactate - Dr Calin Marginean
http://youtu.be/TF6X3GEK66M

04 - Uleiurile alimentare - Dr.Calin Marginean
http://youtu.be/Qz0tbHxyzTI

05 - Dieta ideala - Dr.Calin Marginean
http://youtu.be/N5sfd1EkwUQ

06 - Exercitiul fizic - Dr.Calin Marginean
http://youtu.be/0zrislyiizc

07 - Infarctul miocardic acut - Dr. Călin Mărginean
http://youtu.be/JYjrFAKp1jM

08 - Excesul ponderal si curele de slabire - Dr. Calin Marginean
http://youtu.be/xGLvsR_svpA

09 - Cancerul fatalitate sau vinà personalà - Dr. Calin Marginean
http://youtu.be/eJBNNYLLTzM

10 - Diabetul zaharat - Dr. Calin Marginean
http://youtu.be/ILffMFlJeIU

11 - Soia o planta minune - Dr. Calin Marginean
http://youtu.be/lrk4_wI8_hg

12 - Apa, lichidul vital - Dr. Calin Marginean
http://youtu.be/ESBHeyf0bNI

13 - Principiile de sănătate; Sistemul NEW START - Dr. Călin Mărginean
http://youtu.be/g1dcFrhS4BE

14 - Obiceiuri culinare ruinătoare pentru sănătate - Dr. Călin Mărginean
http://youtu.be/ZBdLXMjIwBY

15 - Fructe sau dulciuri concentrate - Dr Călin Mărginean
http://youtu.be/U3d3KhKgsfo

16 - Antioxidanții - Dr Călin Mărginean
http://youtu.be/-9NjBsxbtho

17 - Prelucrarea anumitor alimente sănătoase - Boală sigură - Dr Călin Mărginean
http://youtu.be/ldGxpZTobsY

18 - Substanțe endogene; periculos a fi exogene - Dr. Călin Mărginean
http://youtu.be/YYPUGKu8oqQ

19 - Grăsimile alimentare; intre periculoase și benefice - Dr. Călin Mărginean
http://youtu.be/yjnIZj451is

20 - Longevitatea intre excepție și regulă - Dr. Călin Mărginean
http://youtu.be/VXu3dKpKsIA

21 - Principalii factori care influențează apărarea corpului - Dr. Călin Mărginean
http://youtu.be/nKMuLRG0QjM

22 - Carob versus Cacao - Dr. Călin Mărginean
http://youtu.be/k1ODmleS8H4

23 - Carnivore ierbivore om - Dr. Călin Mărginean
http://youtu.be/ZZ8UEVILnD0

28 - Histamina inamicul ascuns - Dr. Călin Mărginean
http://youtu.be/RmuKInLNm4Q

etc.

| NOname explică (pentru Nume2):

Plus, dacă nu e de ajuns, uite, coincidenţa face că mâine, 4 mai, împlinesc 1 an de când sunt vegană şi mă simt excelent atât fizic, cât şi mintal, nu am carenţe de vreun fel, probleme de sănătate şi nici cu forţa fizică nu stau rău.

Şi la fel ca mine sunt în lume milioane de oameni, tot ca dovezi vii, şi printre ei sunt şi mulţi care sunt vegani de o viaţă (laptele matern sau de împrumut de la o altă femeie, care alăptează, cu consimţământul ei, nu este considerat non-vegan. asta pentru deştepţii, care aduc în discuţie perioada de sugar a unui copil, triumfători, că au găsit o chichiţă de care să se lege).

Şi nu, nu respind orice părere diferită de a mea (chiar mă atrag perspective noi, interesante), ci doar pe cele, care ştiu sigur, că sunt greşite.

| Nume2 a răspuns (pentru NOname):

1. Cine e acel doctor? Nu am gasit nimic pe Google despre el in afara de prostii. Deci e ca si cum as intreba un copilas pe strada
2. Nu am sa imi pierd timpul cu o persoana care accepta doar parerea ei si doar se cearta cu cei din jur pentru ca nu fac lucrurile in modul in care il face ea. Imi pare rau de TPU pentru ca a ajuns sa promoveze astfel de "intrebari" inutile inloc sa ii promoveze pe cei ce au nevoie sa fie ajutati.

| Nume2 a răspuns (pentru NOname):

Http://imgur.com/KeqgUEd banuiesc ca asa au fost evaluate majoritate comentarilor pe care le primesti, fiind impotriva celor care gandesc altfel. Ceea ce nu inteleg eu este altceva, oricine are dreptul sa faca si sa manance ce vor, de ce incerci sa-i faci sa gandeasca ca tine?

| NOname explică (pentru Nume2):

Până acum tu eşti cel care te cerţi şi respingi părerile mele şi nu numai fără măcar a le studia. Nu eu am venit la întrebarea ta, am început să te trimit la psiholog şi să te acuz de vrute şi nevrute. Ia-ţi o oglindă! happy

Iar referitor la "oricine are dreptul sa faca si sa manance ce vor, de ce incerci sa-i faci sa gandeasca ca tine?", cum explicam deja azi cuiva, când sunt fiinţe nevinovate la mijloc, fiinţe care nu şi-au dat acordul (cum ar fi copiii, animalele non-umane), fiinţe care sunt supuse la diverse chinuri, nu se mai pune problema de o simplă preferinţă Personală şi Inofensivă, ca cea de a asculta muzică sau nu, de a purta galben sau roşu. Şi aşa cum avem tot dreptul să-i impunem unui violator de copii să nu mai violeze (eliminându-l din societate), acesta neavând dreptul să ţipe "lăsaţi-mă în pace, e alegerea mea în viaţă de a viola copii!", aşa suntem îndreptăţiţi să spunem "nu" şi violenţei faţă de animalele non-umane, care Nu au ales să fie violate, torturate, ucise şi mâncate. Nu e nimic Personal în alegerea de a chinui şi de a ucide pe cineva, care n-o merită şi care nu şi-a dat consimţământul.

| CdeMetal a răspuns (pentru NOname):

Vrei să salvezi planeta?
Sinucide-te!

| FaraNume1245 a răspuns (pentru Nume2):

N-are rost, n-o scoti dintr-a ei orice argumente ii aduci. N-are rost nici sa incerci sa ii explici ca resursele Terrei sunt insuficiente pentru o populatie exclusiv vegana, sau ca cele mai longevive popoare existente nu erau vegane, sunt chestii mult prea complicate pentru a fi procesate de un creier simplu. Un creier simplu poate procesa doar pareri care ii sunt ineptiile.

| foxsilver a răspuns (pentru FaraNume1245):

Eu i-am propus asta:
https://www.youtube.com/watch?v=bdJr4Bdzsd8
si a refuzat categoric. =))

| foxsilver a răspuns (pentru Nume2):

Își recomandă singură intrebările. Fiind "Userul Anului" are drepturi (dar nu depline) de admin.

| foxsilver a răspuns (pentru NOname):

Tu ai hrani un bebeluș doar cu lapte, pana la un an?
Uite ce spun specialisti in nutritie si dietetica:
http://imgur.com/nA29qNB
http://www.qbebe.ro/......_sanatatea
Unii au reusit sa faca din absurd o arta (Eugen Ionescu, Franz Kafka), dar tu, si din absurditatile tale faci un kitsch.
Si spui ca ai facut un an de veganism de parca deja ai ajuns la o varsta matusalemica.

| foxsilver a răspuns (pentru Nume2):

Tipul asta e (deocamdata) un noname, precum numele utilizatorului care ii face reclama, dar are o optimizare SEO buna, si din cauza asta apare pe foarte multe site-uri.
Iar NOname il invoca de parca ar fi mai ceva decat Papa de la Roma! Poate pentru ca e timisorean de-al ei.

| BackAgain a răspuns:

"Când vă referiţi la plante, folosiţi "ce" sau "cine"?"
Intotdeauna "ce".

"De ce? De ce "ce" şi nu "cine"?"
Din simplu motiv ca asta e limba romana. "Cine" se foloseste pentru oameni, "ce" se foloseste pentru obiecte, iar plantele sunt considerate obiecte aici. Deci "ce". Omul, chiar daca intra intr-o stare vegetativ, nu se transforma intr-o planta la propriu. Tot om e. Deci tot "cine".

| RefinedStrings a răspuns:

Eu cred ca unii dintre noi ( în cazul ăsta, TU) au prea mult timp liber pe mana. De asta nu mai ploua afara (sarcastic - și ironic, pentru ca virgula chiar are leatura) ca se taie copacii și nu alearga cineva sa salveze planta. Tu ti-ai risca viața pentru un cactus prins în încendiu? Hai sa fim serioși. Asta întrebare existențială : de ce îmi irosești aerul?

| HikariAi a răspuns:

Eu te inteleg! E ideea ta si sunt oarecum de acord cu ea. Am tot citit ce ai postat in ultimul timp, insa n-am raspuns pentru ca nu am stiut ce sa-ti spun si cand cineva se simte ofensat de ceea ce ai spus tu, ei bine eu cred ca nu ar avea "de ce". Totusi mananc carne desi nu as vrea sa fac asta, insa daca nu mananc carne nu ma satur. Dar sa stii ca m-am tot gandit la ideile tale si eu la randul meu pana sa le postezi tu, pentru ca e ceva logic sa nu fie necesar sa mancam carne ca sa traim, suna oarecum a canibalism ceea ce facem, insa daca te gandesti pe alta parte si asta e ceea ce m-a facut sa continui sa mananc carne, e in felul urmator: sunt animale carnivore si animale ierbivore, noi suntem oameni, in concluzie gandim si avem aceasta optiune la alegere. In plus din cate am citit nu e ceva anormal si nesanatos pentru organism atat timp cat animalele pe care le mananci au dus un trai sanatos. Sper sa imi intelegi ideea si sa nu te superi prea mult pe mine pentru ca mananc carne.
p.s. cand spun "carne", ma gandesc la peste xD

| NOname explică (pentru HikariAi):

"In plus din cate am citit nu e ceva anormal si nesanatos pentru organism atat timp cat animalele pe care le mananci au dus un trai sanatos."

Ai citit din surse proaste. E nesănătos atât pentru oameni (colesterolul rău, ateroscleroză, cancer, diabet, infarct, supraponderabilitate - sunt doar câteva exemple de efecte secundare ale consumului de produse de origine animală), cât şi pentru animale (cât de sănătos poate fi pentru un animal să fie chinuit o viaţă întreagă în N-şpe mii de feluri şi ucis după?)

"Sper sa imi intelegi ideea si sa nu te superi prea mult pe mine pentru ca mananc carne."

Mă supără mai mult faptul că încerci să-ţi cauţi scuze.
Nu, ele nu sunt!
Problema e la tine, nu la orice altceva în jur, de care ai încerca să te agăţi. Dacă tot faci rău în mod voit şi conştient, măcar fii sincer în legătură cu asta, nu arăta cu degetul spre altă parte!
Oricum, eşti mult mai ok, decât nişte mulţi unii, cu care am discutat până acum. Ai potenţial. happy

| cristi202 a răspuns (pentru HikariAi):

Mai sunt si animale omnivore, care maninca si carne, si ierburi, si in aceasta categorie intra si omul.
Degeaba ii zici ca daca nu maninci carne nu te saturi. Ea poate are un job de birou, fara mult efort fizic, dar sunt multi, printre care si eu, care au un job solicitant fizic, si fara macar o bucatica de carne pe zi nu ar avea vlaga in ei. Asta e, caloric, carnea iti ofera energia necesara unor munci epuizante.

| ElaIliesi a răspuns:

Acestea sunt unele din putinele lucruri unde nu sunt de acord cu veganii, desconsiderarea plantelor si negarea dezavantajelor aduse de cresterea consumului de plante, precum omorarea pasarilor si a vietuitoarelor care ataca recoltele.

Atunci cand un carnivor spune ca prefera ca oamenii sa aiba ce mananca, pentru ca animalele sunt inferioare, e acelasi principiu ca atunci cand un vegan spune ca plantele sunt inferioare. Trebuie sa ne extindem compasiunea la tot ce ineamna viata. Daca acum oamenii nu salveaza plantele din foc asta nu inseamna ca viata lor e mai putin importanta, ci ca asa cum sunt multi oameni pentru care viata animalelor nu inseamna nimic, intelegerea lor e limitata.

Cred ca veganii ar trebui sa fie constienti ca si ei fac rau chiar daca mult mai putin mancand doar plante, si sa nu mai ascunda asta, ci sa cautam sa mergem tot inainte, pana gasim o modalitate ca existenta oamenilor sa nu mai afecteze deloc natura, atat animalele cat si plantele.

Tot respectul pentru vegani, si eu ma straduiesc zilnic sa evit consumul de carne si produse de la animale si stiu cat e de greu, dar cu scuzele de rigoare, negarea vietii plantelor, comparatiile acestea cu animalele, sunt cam... ipocrite. Exact ce nu suporta la carnivori, care nu constientizeza importanta vietii animalelor, fix asta fac si ei plantelor. Nu conteaza ca o viata e mai inferioara, e viata si trebuie respectata.

| NOname explică (pentru ElaIliesi):

Nu ştiu ce te-a făcut să crezi că nu respect viaţa în general, când am afirmat şi aici, şi în alte locuri exact contrariul. Am milă şi pentru plante, nu se pune problema. Şi, desigur, ideal ar fi să putem să nu luăm viaţa nimănui (nici animalelor, nici plantelor), însă, din nefericire, suntem limitaţi de natură şi acest lucru ne e imposibil. Am spus, şi nu o dată, că şi veganii lasă o amprentă negativă, însă mult, mult mai mică şi nu în mod voit, ci din imposibilitate de a proceda altfel.

Dar apreciez că măcar încerci să faci alegeri mai puţin dăunătoare pentru ceilalţi...deşi tu spui că e greu, mie însă nu mi-a fost greu deloc; mult mai greu mi-ar fi să ştiu că am torturat şi am ucis pe cineva nevinovat în mod conştient, când aveam de ales.

| cristi202 a răspuns (pentru NOname):

"Am milă şi pentru plante, nu se pune problema. Şi, desigur, ideal ar fi să putem să nu luăm viaţa nimănui (nici animalelor, nici plantelor)". Daca ai mila, de ce le mai maninci? La fel sunt si eu cu porcii, ii maninc, dar cu respect ca imi intretin viata, si cu mila cand e momentul sa fie sacrificati! E aceeasi mila, ar trebui sa intelegi!

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| Coquinnnna a răspuns:

Hei hei!
nu va mai luati de zeita irefutabila Noname!

le are cu argumentele.

o data, dupa ce am certat-o ca isi abuzeaza animalele cu regim vegan si ca exista cazuri cand au murit copii de la laptele matern al mamei lor vegane, s-a transformat in Super Saiyan si m-a facut praf.

a cautat disperata pe Facebook numele "Bla Bla" (primul meu nickname pe TPU), a gasit o tipa random care iubeste animalele si care picteaza si care posteaza ca Tony Poptamas, aruncandu-mi profilul in fata, sustinand ca eu sunt, si ca mi-a demascat caracterul total opus fata de ceea ce ma dau pe aici.

mi-a aratat ea mie!

| CinevaCurios24 a răspuns:

Avand in vedere ca nu este numai o intrebare le voi lua pe rand:

Asta tine mai mult de cata importanta ii oferi tu. In cazul plantelor si animalelor te vei adresa cu ce(acum vorbesc strict gramatical). Totusi, daca ai doi caini de companie si constati ca unul ti-a ros canapeaua vei intreba cine a facut asta(e doar un exemplu).

In cazul unui dezastru(precum o cladire in flacari) prioritatea ar trebui sa fie urmatoarea:
Noi>rude/prieteni>oameni>animale>bunuri de valoare.
Totusi ordinea difera in functie de cat de multa insemnatate oferi tu pentru cineva/ceva.
Nu vad de ce ti-ai risca viata pentru o planta, in conditiile in care nu inseama nimic pentru tine.

Totusi asta pare mai mult un protest decat o intrebare si nu mi se pare ok sa o postezi aici.

| Idioglossia a răspuns:

Sunt pozitiv surprinsă să aflu că nu sunt singura care s-a gândit la această idee. Referitor la plante, găsisem și eu un studiu care cercetase emoționalitatea la plante prin înregistrarea unor unde sau ceva asemănător. Ce-i drept, ar fi fost bine dacă omul s-ar fi putut detașa de necesitatea de a consuma plante și animale, deși pe moment rămâne doar o aspirație. Dar pe lângă asta, vorbele tale m-au făcut să mă gândesc la altceva.Fiindcă toate ființele de pe planeta asta au viață și implicit emoționalitate (probabil) atunci noi, oamenii suntem un fel de ucigași detașați emoțional de faptele noastre și de aici ai putea dezvolta o întreagă idee legată de moralitate. Nu știu... poate pur și simplu suntem simple verigi ale lanțului trofic și atât. E trist totuși că omul, deși se vede superior, este legat de trebuințele astea primare. Dar, poate viitorul va aduce o altă opțiune.

| NOname explică (pentru Idioglossia):

Da, e tragic, că suntem nevoiţi să ucidem, pentru a supravieţui, însă e îmbucurător că putem să nu ucidem măcar animalele, care practic şi suferă cel mai mult.

Iar consideraţie pentru plante o am demult şi, recunosc, nu mi-e chiar tot-una când tai sau mănânc salata, când rup o frunză...

http://www.tpu.ro/......-si-liber/

Budiştii la capitolul ăsta sunt cei mai înţelepţi. Mănâncă doar plantele sortite morţii deja, cum ar fi fructele căzute din copaci. Dar parcă e deja prea mult să ceri un aşa nivel de empatie de la europenii noştri, mulţi dintre care nici cu un miel, ce urlă în chinuri, nu pot empatiza.

| cristi202 a răspuns (pentru Idioglossia):

"poate pur și simplu suntem simple verigi ale lanțului trofic și atât". Nu e "poate", asta este! Facem parte dintr-un ecosistem, in care, ca si alte animale, mincam plante sau animale. Nimic gresit in asta, asa am fost creati sa facem, sa ne hranim. E mai grav ca punem etica pe seama asta cand nu e cazul. Da, e de adus in discutie etica atunci cand sunt omorite animale fara sens, sau distruse paduri fara a se gindi la riscuri, dar atita timp cit o facem pentru nevoile noastre, nu cred ca e nici o problema.

| NOname explică (pentru cristi202):

Crezi prost.

| Nume2 a răspuns (pentru NOname):

Tu îți accepți doar părerea ta crezând că tu faci tot ce este bine și noi nu. Orice nu e de acord cu tine negi și vii cu argumente care nici măcar nu au legătură cu subiectul sperând să dai de vreun prost să-ți dea dreptate. Numai încerca să influențezi copilașii de pe aici să nu facă aia sau aia pentru că așa faci tu.

| Maier_Petre_1996 a răspuns:

Nu te mai droga!