Și aș mai face și cercuri de lectură pentru fiecare clasă, începând cu clasa a III-a. Elevilor li s-ar afișa o listă cu cărți potrivite pentru vârsta lor (cărțile astea ar trebui aprobate de profesorii de română din școală pentru a fi trecute pe listă, iar propunerile pentru cărți ar fi propuse de copii) și un termen limită pentru a citi cartea. Apoi și-ar lua cartea de la biblioteca școlii (dacă nu o au deja), ar citi-o și ar comenta asupra ei ("Mi-a plăcut/Nu mi-a plăcut" etc). Cercurile fiind opționale, bineînțeles.
Da, sigur că vreau. Vrei tu să intri în politică și să rezolvi toate treburile astea?
Asa cum este acum, nu as vrea sa schimb eu ceva. Daca este sa se schimbe, o sa se schimbe (:
Ar fi super ca sa se aplice legile corect cum ai spus tu.Sa se faca conditii mai bune in institutiile publice, sanitare, scoli.Sa fie mai curat, mai ordonat.Sa se faca strazile mai bine.Sa de-a la toti sansa de a avea o locuinta (ar putea statul ca o data ce iti iei de munca sa iti de-a o casa si sa iti tragă din bani lunar sau sa iti puna o rata pe N timp).Să fie locuri de munca pentru toate categoriile de oameni si macar mediu plătite daca nu bine plătite etc.
Dar cel mai important ar fi sa se lucreze mai mult cu oameni.Adica sa faca in asa fel incat medici și profesori sa nu mai fie asa aroganți, sa nu mai aibă atâtea arfe si sa fie mai înțelegători. Spre exemplu in scoala sa se poata lucra cu copii anxiosi, depresivi sau traumatizati mai bine.Chiar mi-ar plăcea si nu as avea nimic impotriva sa le de-a la toti teste, iar cand ii asculta pe cei anxiosi spre exemplu sa ii ia deoparte sau sa ii adune la un loc sa ii asculte verbal daca acestea sunt prea introvertiti, sau sa le de-a lor teste scrise chit ca mai grele decat celor pe care îi asculta sa aiba si ei o sansa.Ca de multe ori în școli sunt copii anxiosi, introvertiti pe care îi duce capul dar decad din cauza imposibilității de a se exprima liber.
Sau la spitale, sa nu mai fie asa repeziti, mistocari medici si asistentele.Sa nu tot astepte mita pentru orce lucru...Si ar mai fi multe altele.
"Vreti sa se faca aceste lucruri?"
Nu, pentru ca sunt tampenii.
Salariul minim ar trebui sa fie 0.
Sa te vad cum traiesti tu cu un salariu vai de mama lui. Uite ca tarile dezvoltate au un salariu mai bun ca al nostru. De ce is tampenii? Iliescu e mandru de tine.
De acord! Plus: să se dezvolte turismul. Plajele din Constanța, M-ții Carpați și Castelul Bran sunt doar câteva atracții turistice foarte bune pentru economie (când trece pandemia, desigur)! Apropo de metrou: în Slatina nu faci?
Ba da, dar am enumerat orasele importante. As vrea ca toti cetatenii sa munceasca si sa aiba un trai cel putin decent. As face si reforme in educatie, dar am enumerat principalele lucru pe care le-as face. Si cu turismul de asemenea. As mai adauga Cetatea Poenari. E o cetate frumoasa+ca are legatura cu Tepes. Si manastirea Voronet de asemenea. Am uitat sa mentionez un lucru: In aceste orase as face si aeroporturi.
Eu zic că ar mai trebui să ne dezvoltăm și ca armată. Să fim relevanți la noile tactici, noile arme etc. Eu aș angaja chimiști și fizicieni profesioniști să ne facă arme nucleare. În Elveția fiecare bărbat trebuie să îndeplinească serviciul militar și se întoarce cu pușca acasă, în caz de război - așa să facem și noi! În felul ăsta suntem mai pregătiți de război. Aș face sistemul de educație în rândul militarilor să fie mult mai dur, în felul ăsta doar cei mai buni ajung generali. La școala de ofițeri s-ar învață, printre altele, istoria armei și geografia militară a țării. Mai am multe idei, dacă-ți plac te rog să mă faci Ministrul Apărării când te faci președinte, ok?
Nu,trebuie sa ma fac prim-ministru caci presedintele n-are puterea executiva. Dar eu stiu cu ce sa conving populatia sa ma voteze. Apropo, avem uranium in zacaminte. Putem face armament nuclear. Logic, nu ne lasa NATO deci ar trebui sa facem asta in secret. Si da, is de acord cu serviciul militar obligtoriu caci ar fi in interesul tarii si al CETATEANULUI. De ce? Pai ar invata sa se apere spre exemplu. Si nu ar fi obligat sa ramana soldat, nu stiu de unde scot astia aceste prostii. O sa te pun daca vrei=]
Merci, rămân dator! Ai totuși grijă: nu pune ca Ministru al Educației pe un nebun semi-senil care încearcă toate prostiile imaginabile de parcă elevii ar fi niște șoricei de laborator. Apropo, tu cum ai vrea să se reformele învățământul? Eu zic așa: în clasele I și a II-a elevii învață scrierea și vorbirea fluentă și corectă în limba română. La matematică se învață, în primă fază, adunarea și scăderea (întâi pe foaie apoi în cap) și, în a doua instanță, se învață împărțirea și înmulțirea (întâi pe hârtie apoi în cap). Eu aș sfătui învățătorii să nu mai era răspunsuri de genul "Nu se poate!" atunci când elevii întreabă "Ce se întâmplă dacă împărțim 17 cu 4?". Eu le-aș răspunde: "17:4=4,25! Dar nu vă bateți capul acum, astea se învață în clasele mai mari". Mi se pare cea mai ok variantă.
Am auzit că, prin anii 1870, se făceau cursuri de caligrafie la elevii din clasele I-II. Aș reintroduce acest curs de caligrafie, odată pe săptămână. Istoria și geografia le-aș introduce din clasa a III-a, astfel încât elevii să aibă 2 ani la dispoziție pentru a învăța istoria/geografia României înainte de a începe istoria/geografia universală în gimnaziu. La științele naturii le-aș lasă cum sunt acum, mi se par ok. La sport elevii ar putea opta ei ce sport vor să facă și vor fi împărțiți pe grupe în funcție de sportul ales (ex: "Grupa Fotbal" sau "Grupa Baschet"). La educație civică s-ar discuta despre diverse probleme morale dar, în același timp, s-ar comenta știri recente iar elevii ar învață să-și argumenteze punctul de vedere. Ar mai fi multe de spus, dar eu mă opresc aici. Ce părere ai?
Perfecta dreptate! Eu as mai adauga cateva materii noi: Educatia financiara, dreptul [adica in acea ora iti explica despre politica si lege] si astronomia [in caz ca te intrebi, nu adaug ed sexuala ca e prea controversata]. Si de la varsta de 16 ani la liceu ar exista o ora numita educatia rutiera care te invata efectiv sa conduci [pe bune, chiar sa conuci o masina] si te-ar mai invata legile traficului. Crede-ma, nu ar mai exista asa de multe accidente cu o astfel de ora. Si la sport as mai adauga ceva, nutritia. Adica, te invata despre mancatul si traitul sanatos. Ar fi ok. Nu ar mai exista atatea cazuri de diabet si cancer. Cat despre ora de istorie, eu as schimba manualele. Si as face ceea ce se facea pe vremea comunismului; Adica sa vina antrenori sa selecteze elevii care se pricep la tenis de exemplu Am avut ocazia sa vad manualul de clasa IV al lui fratimiu si este unul foarte prost din mai multe motive. Pe
scurt, trebuie schimbat. Si ce as face eu ar fi urmatorul lucru: Ora de istorie ar fi impartita in 2. Istoria universala si cea nationala. Cat despre ora de desen si muzica, eu as face urmatorul lucru: Ar fi obligatorii pana in generala. Dupa, optionale. La ora de muzica spre exemplu, as adauga si operele lui Enescu ca sa fie invatate ca nu sunt. Iar la ora de desen as adauga operele lui Brancusi. Astfel lovim doi iepuri dintr-o lovitura. Ii invatam pe copii despre operele acestor genii si le stimulam patriotismul fara de care o tara ar putea sa fie foarte usor dezbinata. Si as mai stimula si creativitatea caci la aceste ore te obliga sa desenezi ce vor ei. Stiu de la fratimiu. Si la mine era la fel.
Nu sunt de acord cu educația rutieră - poate unii nu vor să conducă și, deci, n-au nevoie de așa ceva. Îmi sună bine împărțirea istoriei în 2, așa vor putea pricepe mai bine importanța României la nivel global. Și eu m-am gândit la educația politică ca fiind o idee foarte bună. Zic că copii să facă educație politică 1 oră pe săptămână din clasa a VI-a și câte 2 ore din clasa a IX-a! Educația financiară tot pe acolo să fie introdusă! Foarte multe idei bune și de nădejde pentru pregătirea tineretului.
Pe lângă asta mi-a mai venit o idee, dar nu cred că e prea bună. În clasele a V-a și VI-a diriginții să fie obligați ca, la ora de dirigenție, să se asigure că o treime din orele de dirigenție vor fi cuprinde prezentarea unor proiecte făcute de elevi care să prezinte curiozități de cultură generală (ex: "Știați că oamenii dorm în clicuri?" sau "Știați că luminii îi ia 8 minute să ajungă de pe suprafața Soarelui pe Pământ?"). Proiectele acestea fiind, bineînțeles, însoțite de surse de încredere. O altă treime din ore va cuprinde diverse discuții care vor încuraja dezvoltarea copilului. Ex: să scrie ce vor să fie când vor fi mari și să argumenteze. Sau să argumenteze unde le-ar plăcea să stea: la casă sau la bloc? Această treime ar semăna, oarecum, cu ce am zis că ar trebui să se facă la educație civică: să se argumenteze opinii. Treimea rămasă ar fi folosită de prof. diriginte pentru a comunica și discuta cu copiii chestii legate de clasă, ex: Ixulescu are 9 absențe nemotivate sau Y și Z s-au luat la bătaie în pauză. Copiiilor agresați li s-ar da ocazia să vorbească despre agresori și ce au pățit iar dirigintele ar lua măsuri.
Adevarat. Ca oricum ora de dirigentie e degeaba.
Logic,acea ora sa se faca optionalA. Am uitat sa zic asta.
Vai de capu tău cu tacticile tale și armele tale nucleare. În loc sa zici ca ai repune în funcțiune în funcție fabricile de armament pentru ca importam praf de pușcă de la sârbi și noi producem abia abia un pahar plin, avem arme vechi care sunt uzate moral ca fizic bătrânul AKM încă își face treaba. Tu ai tehnică veche de pe timpul lui Ceaușescu, ai camioane care se strica imediat ce le forțezi oleacă, ai Tab-urile alea vechi cu care nici măcar nu ajungi pe câmpul de luptă ( la un drum Brașov - Iași de ex pierzi jumătate de tehnică pe drum din cauza ca se strica, ia foc sau dracu mai știe ce) deci despre ce puii mei bombe nucleare debitezi aici?!? Ai unități militare în care îți cade tavanu în cap, sunt lăsate de izbeliște și tu visezi arme noi... Zici de tactici, dar ce tactici noi vrei tu sa implementam și sa învățăm noi când acum se poarta războiul de gherila ( pe care l-am învățat în Afganistan pentru ca talibanii sunt băieți deștepți și te fac sa gândești ca altfel ești adus în 4 scânduri acasă și decorat post mortem cu toate ca tu nu ai făcut nimic) și tipul de invazie a omuletilor verzi din Ucraina. La războiul de gherilă nu s-au descurcat americanii care se retrag acum din Afganistan și gândește-te ca aia au tehnica și tot ce vrei și i-au îngenunchiat afganii. Și la genul ala de invazie din Ucraina zi-mi tu cap luminat ce poți face și cum reacționezi ca pe mine ca militar chiar nu ma duce capu. Zici ca fiecare militar sa își ia arma acasă. Păi ba nene deja ofițerii și subofițerii își mai iau pistoalele acasă și își împușcă nevestele și copii sau se sinucid ( mai nou și în timpul programului) și tu zici ca ai vrea sa dai arma acasă fiecărui militar?!? Man nu știu cum sa îți zic dar în caz de război armată se împarte în 3 categorii și alea sunt asa : Prima ( și cea mai numeroasa) care efectiv o sa îți fuga de pe câmpul de luptă, ori dezerteaza ori se preda la primul inamic văzut. A doua care își vor omorî ofițerul sau comandantul cu prima ocazie și după se predau sau se dau de partea inamicului ( pentru ca la cum suntem tratați de ofițeri și de comandanți trebuie sa fii prost de-a dreptul sa lupți cu ei) și a treia categorie este cea care o sa îți stea și o sa lupte cât de cât și după gata. Ai face tu sistemul militar mai dur... Deja ma enervez mai tare. Ba nene pune în puii mei și fa în asa fel încât nu orice ciuruc de om care știe oleacă de matematica și de informatica ( mai nou) sa ajungă ofițeri. Majoritatea de acolo au avut probleme cu impunerea respectului în viata civila și acu deodată au puteri asupra unor oameni și normal ca o sa și-o ia în cap în ultimul hal și nu-s buni de nimic ca acolo la academiile alea nu ii învață să fie lideri. Ii inbuiba cu prostii de ies de acolo palete marea majoritate și habar nu au sa face ceva calumea, tot ce știu e sa se "impună" dând pedepse și avertismente scrise ( am primit din astea la greu și nu de puține ori după ce l-am semnat i l-am rupt în față, asta asa sa se vadă cat de mult îmi pasa de el). Zici de generali dar ai mai mulți generali decât trupe deci despre ce naiba vorbim aici, sa nu mai zicem ca mare majoritate sunt idioți de-a dreptul și îs praf și au niște filme în cap de zici ca îs Sergiu Nicolaescu. Numai exerciții în care inamicul e slab, se retrage la primul foc de arma tras de noi, fără sprijin aerian fără tancuri fără nimic. Și dacă aia care joaca rolul de inamici îs prea deștepți și chiar pun și fac ceva se da repede telefon ca vai domle nu asa e exercițiul, noi trebuie sa câștigăm nu inamicul ( am jucat rolul de inamic și știu ce vorbesc). Hai ca deja ma apuca dracii și ma enervez mai tare când vad prostii din astea scrise de un civil cu fizicieni și arme nucleare
Și aș mai face și cercuri de lectură pentru fiecare clasă, începând cu clasa a III-a. Elevilor li s-ar afișa o listă cu cărți potrivite pentru vârsta lor (cărțile astea ar trebui aprobate de profesorii de română din școală pentru a fi trecute pe listă, iar propunerile pentru cărți ar fi propuse de copii) și un termen limită pentru a citi cartea. Apoi și-ar lua cartea de la biblioteca școlii (dacă nu o au deja), ar citi-o și ar comenta asupra ei ("Mi-a plăcut/Nu mi-a plăcut" etc). Cercurile fiind opționale, bineînțeles.