Pepsi cola are o reteta (care e secreta) iar Coca, are alta reteta. Pepsi care se gaseste acum pe piata este o mare facatura. Pe vremuri, era de m mie de ori mai bun, incomparabil. Coca are la baza frunzele de coca, din care se extrage cocaina, si deci contine putin drog. De aceea se explica de ce consumatorii de coca sunt fideli acestei bauturi. Asa ca mai bine un Borsec sau un suc natural si proaspat.
Publicitatea (reclama) de la televizor, brand-urile care le sustin, compozitia chimica, un intreg arsenal.
Gigiro - nu e corecta informatia. Coca-cola nu contine cocaina, desi la inceput era adevarat. Asta ar fi ilegal. Uite un documentar din care afli tot ce iti trebuie, legat de istoria si razboiul celor doua companii: http://ebizar.blogspot.com/2009/08/coca-cola-vs-pepsi.html
Legat de gust, mie nu mi se pare schimbata reteta, au schimbat recipientul (plastic, doza ) si posibil apa sa aiba alt gust. E drept ca atunci aveam alte bauturi cu care sa comparam (cico etc. ) Dupa informatia din documentar Coca-cola a incercat o schimbare de reteta dar a fost un fiasco si au revenit. Apa insa are gust diferit dintr-un loc in altul, am baut pepsi in Franta si nu e mare diferenta. E posibil sa fi umblat un pic la indulcitori ce-i drept, de cand cu toate chimicalele astea noi. Nu vorbim de max, light, lemon si alte porcarii. E interesant documentarul.
Nu stiu care e diferenta exact, dar stiu ca de la Pepsi imi este rau, iar de la Cola nu. Difera compozitia
Pepsi si coca cola sunt doua companii Coca-Cola a fost întotdeauna o companie tradiţionala, care a pus foarte mare preţ pe vechile valori familiale promovate în micile oraşe din Statele Unite ale Americii. Formula acestei băuturi are numele de cod Merchandise 7x şi a rămas aceeaşi încă din anul 1886 păzita sub cele mai înalte norme de securitate.
O cu totul alta imagine a promovat compania rivala: tinerii şi neliniştitii de la Pepsi. Aceştia si-au propus sa devină brandul celor tineri şi la moda. Au pătruns pe piaţa la sfârşitul anilor ’60 şi cu toate ca intrarea lor s-a făcut cu mare tam-tam, la sfârşitul anilor ’70 la o sticla de Pepsi se vindeau doua de Cola.
În 1976 Pepsi a lansat o îndrăzneaţă şi foarte bine gândita campanie numită: « The Pepsi Challenge ». în printurile acestei campanii erau aleşi nişte oamenii care erau rugato sa fac un blând test intre cele doua băuturi: Pepsi şi Cola. Reluat de mai multe ori acest test a dovedit ca oamenii care au fost testaţi au preferat gustul Pepsi pentru ca era mai dulce decât tradiţionalul Cola. Campania a avut un mare efect asupra vânzărilor companiei Pepsi astfel încât în anii ’80 se făcea din ce în ce mai mult un transfer de consumatori de la Coca-Cola la Pepsi. O problemă destul de serioasă pentru conducerea Coca-Cola, Roberto Goizueta, care în condiţiile actuale era forţat sa găsească o soluţie rapida şi eficientă. Astfel, cei de la departamentul de R&D au găsit o noua formulă care, la teste, a demonstrat că ar fi preferabilă celei existente pe piaţă.
Compania a investit 4 milioane de dolari în cercetări de piaţă. Aceste cercetări au durat 3 ani şi au arătat ca dintre-un eşantion de 200. 000 de oamenii mai mult de jumătate preferau gustul cel nou în locul celui vechi. Pepsi şi-a continuat ascensiunea atribuind şi o imagine, un simbol campaniei lor. O imagine care sa le dea strălucire şi pe care au găsit-o în persoana celebrului cântăreţ Michael Jackson, aflat în plina ascensiune la vreme respectiva. Energia lui de care dădea dovada în concerte deborda tinereţe şi inspira succes. Aşa că: Pepsi pe lângă faptul că dăduseră lovitura cu noul gust, acum mai erau şi susţinuţi de regele pop.
Anul 1985 a fost unul dramatic de-a dreptul pentru Coca-Cola, de la care toată lumea aştepta o reacţie care să surprindă. Deşi pe piaţa mondială, Coca-Cola se afla încă în fruntea clasamentului, în Statele Unite începea să piardă tot mai mult teren în fata celor de la Pepsi. Acesta a fost momentul în care Roberto Goizueta a decis sa lanseze « Noua Coca-Cola ». Vechile sticle au fost retrase de pe piaţa şi formula băuturii a fost astfel înlocuita în mod oficial după 95 de ani de existenta pe piaţa. Conducerea de la Pepsi au văzut aceasta decizie ca o situaţie de panica în interiorul Coca-Cola. şi intr-adevăr nu a avut nici pe jumătate succesul scontat. Cei 4 milioane de dolari cheltuiţi pe cercetarea de piaţa au fost o investiţie total neinspirată. Mai mult decât atât, nostalgici au înfiinţat o asociaţie a vechilor consumatori care protestau împotriva faptului ca băutura lor preferată a fost scoasa de pe piaţa. Şi-a atras în jur de 9000 de membri. Au existat cazuri când colecţionarii de sticle de vin făceau rost pe sub mana de vechile sticle de Coca-Cola pe care le vindeau la un preţ premium. După două luni de la lansare, compania a început să primească în jur de 1500 de reclamaţii pe zi din cauza noului gust de cola. Statistica a confirmat încă o dată faptul că decizia celor de la Coca-Cola a fost un gest total neinspirat, având în vedere că 70% dintre consumatori nu agreau noua Cola, iar 80% criticau aspru decizia schimbării. Opinia publică a învins într-un final şi Goizueta a luat decizia să reintroducă binecunoscutul gust de Cola pe piaţa sub denumirea: «Classic Coke». Compania a pierdut o mulţime de clienţi loiali, în timp ce Pepsi a câştigat un segment de piaţa de peste 5%.