| crooxel a întrebat:

Care e rolul nistru in viata? cum ar trebui traita aceasta?

3 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Sa faci un copil.

| Downfall a răspuns:

Pai, intr-un fel viata nu prea are niciun scop, adica nastem, traim cat traim si apoi murim...si pentru de ce? De ce ne-am mai nascut daca pana la urma tot murim?
Dar, daca tot ni s-a dat viata, ar trebui sa profitam de ea pana este...sa iti intemeiezi propria familie si sa fii fericit, cam asta ar trebui sa faci in viata. Sa traiesti fiecare clipa si sa te bucuri de fiecare moment placut din viata ta...

| Bunicul62 a răspuns:

Credinciosii au libertatea de a alege intre bine si rau. Aceasta libertate nu este circumscrisa numai vietii de aici, pentru ca ea alege de aici si pentru dincolo, pentru vesnicie, in deplina cunostinta despre aceasta. Dumnezeu nu poate fi acuzat ca pe­depseste vesnic in mod inechitabil. De fapt credinciosul isi alege liber o stare sau alta. Libertatea de a alege, in cazul cand se alege raul, este echivalenta cu vointa personala de a merge in iad. In acest caz, raspunderea pentru condamnare nu cade pe Dumnezeu, ci pe pacatos. Sfantul Irineu spune ca iadul este incapabilitatea constanta a pacatosilor de a se bucura de viata fericita. Dumnezeu va alunga de la sine pe cei ce de bunavoie vor gresi si nu vor asculta poruncile Lui, parte pe care singuri si-au ales-o. Berdiaef este indreptatit sa spuna ca, in cazul acesta, se poate spune despre condamnarea la iad ca nu mai este judecata lui Dumnezeu, ci exact absenta lui Dumnezeu, departarea lui Dumnezeu de cei pacatosi si a pacatosilor de Dumnezeu. Si ceea ce inspaimanta nu este ceea ce ar putea face Dumnezeu cu mine, ci ceea ce voi face eu insumi. Iadul nu inseamna caderea credinciosului in mainile lui Dumnezeu, ci dimpotriva, lasarea lui pe seama sa insasi.



Libertatea de a alege justifica judecata si sentinta vesnica si confera faptelor valoare morala. Si daca nu ar exista libertatea, faptele ar fi private de aceasta valoare. Si daca ar fi facute din frica, iarasi ar fi lipsite de valoare morala. Ortodoxia invata ca ele sunt rodul deliberarii constiente, si hotararii libere a credinciosului.

Întrebări similare