Apti
tudinile pentru matematica si citit „prezice" succesul academic ulterior, în timp ce problemele comportamentale si aptitudinile sociale nu au nici o influenta, releva un studiu american. Cercetatorii de la Universitatea Northwestern au analizat datele a sase studii de lunga durata despre lectura în scoli.Studiile au „masurat" aptitudinile copiilor pentru matematica si citit, dar si diverse aspecte ale comportamentului. Factorii au fost monitorizati la copii cu varste de 5-6 ani, înainte de a intra la scoala, dar si pana au ajuns în clasa a 8-a. „Studiul a avut rezultate surprinzatoare. Toate cele sase cercetari anterioare au aratat importanta aptitudinilor la matematica, în primul rand si, apoi, la citit", a spus unul dintre oamenii de stiinta americani. Acesta sustine ca cel mai surprinzator aspect a fost ca asocierea între problemele comportamentale si lipsa aptitudinilor sociale, din viitor si învatatul la scoala par a fi zero. Copiii care aveau aptitudini bazale pentru matematica înainte de a începe gradinita au fost mult mai „predispusi" sa aiba rezultate bune nu doar la matematica, ci si la citit. Concluziile studiul au creat deja multe controverse, unii experti în dezvoltarea copilului, spunand ca rezultatele contrazic alte studii anterioare, care puneau importanta pe comportamentul celui mic si succesul academic. FUNDA?
Arrrinaaaaaaa întreabă: