| Superior a întrebat:

Ce ofera o masina diesel in plus fata de o bezinara? De ce oamenii cred asta cand de fapt e invers?
De acord, asta era valabil acum 10-20-30 de ani,dar benzinarele au evoluat,au fost optimizat, diesele-le au stangat oarecum, evolutia lor fiind insotita de altfel de dezavantaje.
Consum : Un Honda Civic 2007 cu motor aspirat scoate consum de 4, 5-7 la suta de km. Eu vad asta un consum bun,care egaleaza alte modele diesel.
Stim ca un motor cu cat e mai simplu cu atat mai putine componente are si cu atat mai fiabil este,ei bine un motor benzina acutal poate indeplini aceste conditii,insa un motor diesel primeste in carca alte componente,precum filtrul de particule,asta crescand costurile (caci dupa cum stiti,motorina arsa provoaca cancer pulmonar). Ideea e ca atunci cand se strica un DPF,germanii isi vand masina la romani si isi iau benzinare pentru ca ei sunt oameni ganditori. Romanul ia masina, nu-i repara filtrul de particule, nu il ingrijeste si vedem A4 fumigena pe strada. Uzine pe roti,ce sa mai.
Azi o masina diesel e tot mai scumpa decat una pe benzina, mai poluanta si totodata mai greu de intretinut, toate astea pentru un cuplu ceva mai mare (rar diferenta de cuplu intre doua motorizari benzina-motorina este mai mare de 70-100) si un cost de 6 lei mai mic la suta de km?
Daca oamenii (in special romanii) si-ar intretine masinile diesel, nu as mai fi atat de in contra dar cum statul le mai permite sa-si si scoata filtrul pentru 5-10cp in plus, ce sa zic.

3 răspunsuri:
| Hammurabi a răspuns:

A rămas ideea de acum 20 de ani când mașinile diesel erau mai ieftine la consum. Motorina era mult mai ieftină decât benzina și consumul la diesel era mai mic decât la benzină.
În rest dieselul are o grămadă de dezavantaje. Motor mai leneș, de multe ori probleme la pornire iarna, mai zgomotos, etc. Iar acum, motorina e destul de scumpă față de benzină.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E mai greu sa tii in functiune un benzinar cu 400. 000km, decat un diesel de 600.000.
La benzinar trebuie sa ii controlezi aerul, debitul de benzina, compresia si scanteia.
La diesel, daca ai compresia ok, si pisa motorina cat de cat, merge. Fie ca e injectie cu came, cap hidraulic, rampa comuna sau altceva. Daca are macar 100 de bari motorina, si o compresie peste 20, face clanc-clanc, si merge.
In plus, dieselul pentru 100cp, are nevoie de 1.6-1.8, si turbina. Cand ajungi la o panta, nu simti nimic. Benzinarul iti da aceeasi putere din 1.4 aspirat, dar la deal, te dai jos, si o impingi.

| MarianWLF a răspuns:

Nu e nimic special la ele, au si demaraj slab, nu ma mir ca le-au scos nemtii, sa vezi acum romanii calare pe ele se umple Romania de diesel.