| Roxata a întrebat:

Ce teme pentru ora de dirigentie de clasa a IX-a propuneti?

Răspuns Câştigător
| Eeeeeeeeeeee a răspuns:

1.Suntem uniţi?Cum ţi-ai putea caracteriza clasa?

2.Eu, prin optica celuilalt.

3.Respectul faţă de profesorii mei

4.Agresivitatea versus toleranţă
5.Colegul ideal
6.Arta comunicării-" Ascultă, priveşte şi taci"
7.Se vorbeşte frumos despre România
8.Alege calitatea!Este dreptul tău!
9.Cum ne comportăm în timpul pauzelor?
10.Stilul meu de a învăţa.Stilurile de predare ale profesorilor mei.
11Micul cetăţean european
12.De la pericolul unui incendiu la curajul unui pompier.
13.Cum salutăm?Formulele de salut.Cum scriu o scrisoare ?
14.Muzica clasică-o muzică "grea" sau cu greutate?
15.Regulile de circulaţie reguli pentru viaţă sigură.
16.Sănătate-că-i mai bună decât toate. Armata invizibilă
17.Ai reuşit? Continuă! Nu ai reuşit? Continuă !


1. Menegementul clasei ca grup:
• Clasa noastră – familia noastră;
• Regulamentul nostru;
• Ce ne aseamănă – ce ne desparte
• Eu şi colegii mei
• Aparenţe şi realităţi
• Eu şi grupul meu
• Ambientul clasei
• Responsabilitatea în cadrul grupului
• Eu şi opinia clasei
• Funcţia – privilegiu sau responsabilitate?
• Munca în echipă: avantaj sau dezavantaj?
• Egocentrismul şi spiritul de echipă
2. Dezvoltarea personalităţii şi a carierei:
 Dezvoltarea personalităţii
• Pot şi vreau
• Ajută-te singur
• Ai reuşit? Continuă! N-ai reuşit? Continuă!
• Întrecerea cu tine
• Eu în ,,oglindă"
• Idealuri, aspiraţii
• ,,Infernul este în alţii" (J. P. Sartre)
• ,,Cine se loveşte a doua oară cu aceeaşi piatră merită să-şi spargă capul" (proverb românesc)
• Valorile în care cred
• Deciziile mele
• Planul meu de viaţă
• ,,Văd binele, îl aprob şi, totuşi, fac răul" (Ovidiu)
• Siguranţă şi teamă
• Cum ne văd ceilalţi?
• Cine este cel de lângă mine?
 Dezvoltarea carierei
• Scrisoarea de prezentare
• Curriculum vitae – ce este şi cum îl alcătuiesc
• Cum să te prezinţi la un interviu?
• Strategii de informare
• Opţiunile mele
• Lucrul bine făcut
• Cariera – între dorinţă şi realitate
• Ce semnifică noţiunea de profesie pentru tine?
• Oameni, locuri şi activităţi
• Am un model de urmat?
• Factorii succesului
• Atitudinea în faţa unui eşec
• Aptitudini şi aspiraţii
• Viitorul meu a început ieri
3. Educaţia pentru valori
 Educaţia pentru o societate democratică
• Libertate şi libertinism
• Nobleţea naturii umane
• Arta convieţuirii civilizate se învaţă
• Libertatea se câştigă şi se apără
• Adevărul meu şi adevărul nostru
• Şi eu am un cuvânt de spus
• Ce înseamnă să fii tolerant?
• Moralitate şi compromis
• Favorizaţi şi defavorizaţi
• A trăi într-o societate democratică
• Cui şi cum ne adresăm într-o situaţie limită?
• Legea - temeiul democraţiei
• Ideea de dreptate
• Toţi suntem egali, toţi suntem diferiţi
• Să renunţăm la cuvintele dure
• ,,Ubi bene ibi patria?" (unde este bine, acolo este patria?)
• Ce este dragostea de patrie şi cum o putem exprima?
 Educaţia pentru munca de calitate
• Lucrul bine început este pe jumătate făcut
• Învăţarea învăţării
• ,,Cauza relelor noastre: lipsa de muncă" (Eminescu)
• ,,Odihneşte-te de muncă printr-o altă muncă" (G. Enescu)
• A fi, a face, a avea
• Deprinderi de învăţare, deprinderi de muncă
• Pot să fiu eu primul?
• Biografii celebre
• Talent, muncă şi împlinire
 Educaţia pentru receptarea valorilor culturale
• Tradiţii şi obiceiuri în judeţul meu
• Religie şi credinţă
• Viaţa-i trecătoare, arta este durabilă
• Românii în cultura universală
• Arta de a fi spectator
• Sărbătorile la români
• Prin marile muzee ale lumii
• Modă şi personalitate
• Patrimoniul naţional – patrimoniul universal
• UNESCO şi mileniul trei
• Kitsch-ul şi bunul gust
• Discoteca – relaxare sau stres?
• Cultură şi identitate naţională
• Cum să înţelegem arhitectura?
• ,,Acasă la Constantin Brâcuşi"
• Elemente de interculturalitate
• Cum selectăm lecturile?
• Mass-media – o provocare?
 Educaţia pentru viaţa privată
• Al meu şi al nostru: despre proprietatea individuală şi cea publică
• Obligaţiile mele în familie
• Rolul familiei în viaţa socială
• Familii unite – familii dezbinate
• Relaţiile dintre fraţi şi rolul lor în echilibrul familiei
• Eu şi familia mea
• Când şi cum îmi ajut familia?
• Bugetul familiei
• Copiii – bucuria vieţii
• Succesul în afaceri
• De la idee la afacere/Cum să devii întreprinzător
• Cine te sprijină în iniţierea unei afaceri
• Dreptul la viaţa privată
• Câştigul şi succesul
• Public şi privat în viaţa unei vedete
• Estetica vieţii casnice
• Libertate şi dependenţă economică în familie
• Merită să te implici în viaţa comunităţii?
• Limitele toleranţei
 Educaţia pentru mediu – educaţie pentru o dezvoltare durabilă
• Comorile naturii
• Surse de poluare în apropierea noastră
• Un mediu curat – o viaţă sănătoasă
• Zile internaţionale pentru calitatea mediului
• Legislaţia mediului
• Echilibrul dintre om şi natură
• Echilibre şi dezechilibre în biosferă
• Probleme actuale ale omenirii
• De la moleculă la viaţă
• Dreptul la viaţă, dreptul la moarte – implicarea bioeticii
• Măsuri naţionale şi internaţionale pentru combaterea poluării mediului ambiant
• Viitorul planetei începe cu noi!
• Pământul – prezent şi viitor
• Flora şi fauna distrusă de om
• Interrelaţia om – natură la începutul mileniului trei
• Cercetarea ştiinţifică – o soluţie pentru viaţă
• Reciclarea deşeurilor, protejarea resurselor
• Posibilităţi de limitare a pierderii de energie
• Construcţii ecologice ale viitorului
 Educaţia pentru sănătate
• Cum ne păstrăm sănătatea şi igiena personală
• Regimul de odihnă şi alimentaţie
• Bolile secolului
• Obiceiuri alimentare sănătoase şi nesănătoase
• Ce ştiţi despre SIDA?
• Drogurile şi efectele lor
• Tutunul, alcoolul, drogul – semne de maturitate?
• Ştim să îndepărtăm factorii de risc?
• Responsabilitatea începerii vieţii sexuale
• Stresul şi sănătatea
• Medicul de familie
• SOS : bolile cu transmitere sexuală
• Pubertate, adolescenţă, maturitate
• Noţiuni de planificare familială
4. Educaţia pentru securitatea personală
 Educaţia rutieră
• Strada şi capcanele ei
• Reguli de circulaţie pe drumurile publice
• Strada – spaţiu social
• Pietonule fii cu ochii în patru!
• Atitudine responsabilă în traficul rutier
• Alfabetul circulaţiei rutiere
• Semnele şi semnalele folosite în circulaţie
• Noţiuni de legislaţie rutieră
 Educaţia pentru protecţia consumatorului
• Drepturile consumatorului
• Cum alegem un produs de calitate?
• Despre Oficiul de Protecţie a Consumatorului
• Cum utilizăm serviciile publice destinate populaţiei
• Etichetă şi produs
• Cadrul legislativ al protecţiei consumatorilor în România
• Raportul calitate – preţ
• Reclama/publicitatea şi efectele deciziei consumatorilor
 Educaţia pentru protecţia civilă
• Norme de apărare civilă
• Comportamente şi atitudini în situaţii limită
• Forţa omului, forţa naturii
• Efectele inundaţiilor
• Ce ştim despre catastrofele naturale
 Educaţia privind apărarea împotriva incendiilor
• Surse de incendii
• Comportarea în caz de incendiu
• Primul ajutor în caz de incendiu
• Reguli de prevenire a incendiilor în şcoală şi în gospodărie
• Protecţia mediului înconjurător împotriva incendiilor
• Despre profesia de pompier
 Educaţia juridică; prevenirea delincvenţei juvenile şi a traficului de fiinţe umane
• Lege şi fărădelege
• Binele sau răul pe care îl facem împreună
• De la agresivitatea între copii la agresivitatea în societate
• Agresor şi victimă
• Violenţa şi urmările ei
• Infracţiunea: rău social şi rău individual
• Ce este traficul de persoane?
• Diferenţa între migraţia externă şi traficul de persoane
• Factorii de risc şi vulnerabilitate faţă de traficul de persoane


7 răspunsuri:
| Blue_2910 a răspuns:

Filme sau carti?
Viata reala, viata virtuala. Avantaje si dezavantaje
Prietenii. Cum ne alegem prietenii?
Relatia parinte-adolescent
Ce asteptari avem de la cei din jur? Ce avem de oferit celor din jurul nostru?
Gestionarea timpului liber
Cum sa ma cunosc pe mine insumi? La ce ma ajuta sa ma cunosc pe mine insumi?
Stim ce este respectul?
Cum ne purtam in societate?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Educatia si auto educatia rutiera

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Pai ultima tema eu cred ca v-a fi...si as sfatui sa fie " bilant la sfarsit de semestru" si altele

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Toti suntem egali, toti suntem diferiti.

| 288474 a răspuns:

Orice care sa va ajute sa va cunoasteti intre voi (ca si colegi) dar totodata si cu diriginta.
in principal multa comunicare (care merge cel mai bine in parcul scolii sau afara langa scoala pe o banca)[(in aer liber)]

| Love_Iulya_1998 a răspuns:

Multumesc!

| 024154510 a răspuns:

Cred că fiecare om trebuie să știe cine este de fapt, și ce cred alții despre el, pentru ca să facă concluzii. De aceea ar trebui să fie studiată tema "Eu, prin optica celuilalt."

Întrebări similare